Kaupan kassat, paljonko saatte palkkaa?
Paljonko on keskimääräinen kuukausipalkka? Elääkö sillä?
Haluaisin kauppaan töihin...
Kommentit (7)
Saan 12€/tunti. Iltalisä n 4,40€ tunnilta ja lauantailisä n 6,40 tunnilta. Olen ihan tyytyväinen, hyvä että ylipäätään on töitä.
Kyllä tällä elää kun on tarkka ja taloudellinen. Palkalla pärjääminenhän on täysin kiinni omista kulutustottumuksista.
Riippuu todella paljon myös siitä missä ja miten asuu (vuokralla vai omistusasunnossa, yksin vai puolison/perheen kanssa, onko lapsia ruokittavana jne). Jos ajatellaan että vuokraat yksin asunnon Helsingistä vapailta markkinoilta niin 1200 euron brutto riittää hädin tuskin asumismenoihin. Toisaalta jossain toisessa asumistilanteessa tuollakin palkalla voi pärjätä ihan mukavasti.
Tuntipalkka 11,39, iltalisä pikkuisen alle euron, lauantai-ilta- ja aattoiltalisä 2,60, sunnuntai- ja pyhälisä tuplapalkka. Mulla on 25 h/vko -sopimus. Siihen lisäksi teen muutaman extravuoron kuussa, eli sanotaan 30 h/vko. Pyhävuoroja on harvoin. Rahaa tulee 1200-1500 e/kk. Hyvin tällä elää, mutta mulla onkin halpa vuokra eikä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Saan 12€/tunti. Iltalisä n 4,40€ tunnilta ja lauantailisä n 6,40 tunnilta. Olen ihan tyytyväinen, hyvä että ylipäätään on töitä.
Minulle maksettiin 11€/tunti ja tein polttoleikkaushommia ulkona, kelillä kuin kelillä. Olin minäkin tyytyväinen, että oli töitä, mutta nuokin loppuivat äskettäin. Jotenkin ankeaa olla työttömänä, pitäisi keksiä jotain muuta työtä kohtapuoliin.
Itsellä täällä Varsinais-Suomessa n. 10,90e/tunti 3v ikälisillä. Harvoin kuukausipalkkaa saa kaupan alalla (normi työntekijä). Tunnit keskimäärin 30/vko. Päälle tietysti iltalisät (hiukan alle 4e/h), lauantailisät ja pyhien tuplapalkka.
Bruttotulot voi olla siis mitä vaan 1200-2000 välillä, riippuu paljonko on tunteja ja lisiä.