Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IKEAn vaihto-ja palautusoikeus huijausta?!

Vierailija
13.01.2016 |

Tilasimme IKEAsta kodinkoneita joille sovittiin toimitus tämän kuun loppuun. Huomasimme melko pian oston jälkeen, että yksi kodinkoneista ei mahdu mitoiltaan tulevaan keittiöömme. Kävin heti IKEAssa kysymässä, voidaanko kyseinen tuote poistaa tilauslistalta, mutta ei kuulemma voinut tehdä muutoksia vaan tuote voidaan palauttaa kun se on saapunut. Ajattelin, että hyvä, ei sen suurempaa vahinkoa, pitää vain käydä palauttamassa. No nyt luin sitten IKEAn sivuilta, että "palautusoikeus" tarkoittaakin hyvityskortin saamista, ei siis rahoja takaisin?! Eihän se ole mikään palautusoikeus vaan vaihto-oikeus! IKEAn sivuilla sanotaan "Voit vaihtaa tai palauttaa minkä tahansa käyttämättömän tuotteen 90 päivän aikana kuittia vastaan – vaikka tuote olisi koottu tai pakkaus avattu. Palautuksesta saat hyvityskortin. " Kyseinen kodinkone maksoi n.500€ emmekä todellakaan halua mitään 500€:n lahjakorttia IKEAan vaan rahat takaisin :('

Onko kukaan saanut rahojaa takaisin IKEAsta?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tarvetta, mutta en tiedä onko tuossa paljon valittamista, kun olette kumminkin varmaan ruksanneet hyväksyneenne ehdot, vaikkette oliskaan niitä lukeneet. 

Vierailija
2/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu keittiöönne, mutta tilasit sen silti? Ihan on peiliin katsomisen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiökaupoissa on aina erilliset kauppaehdot, kuten ensimmäinen vastaaja jo mainitsi.

Olet ne hyväksynyt, niele tappiosi. Ihanko itse mittasitte keittiön kun ajattelitte säästää?

Oma mokanne. Ikean mustamaalaaminen on tässä tapauksessa turhaa.

Vierailija
4/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mahdu keittiöönne, mutta tilasit sen silti? Ihan on peiliin katsomisen paikka.

Aina ei mene kuin Stömsössä uuden keittiön rakennus.  Keittiötoimittaja ilmoitti, että kyseistä kodinkonetta ei saada keittiöön mahtumaan.

-AP

Vierailija
5/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasimme IKEAsta kodinkoneita joille sovittiin toimitus tämän kuun loppuun. Huomasimme melko pian oston jälkeen, että yksi kodinkoneista ei mahdu mitoiltaan tulevaan keittiöömme. Kävin heti IKEAssa kysymässä, voidaanko kyseinen tuote poistaa tilauslistalta, mutta ei kuulemma voinut tehdä muutoksia vaan tuote voidaan palauttaa kun se on saapunut. Ajattelin, että hyvä, ei sen suurempaa vahinkoa, pitää vain käydä palauttamassa. No nyt luin sitten IKEAn sivuilta, että "palautusoikeus" tarkoittaakin hyvityskortin saamista, ei siis rahoja takaisin?! Eihän se ole mikään palautusoikeus vaan vaihto-oikeus! IKEAn sivuilla sanotaan "Voit vaihtaa tai palauttaa minkä tahansa käyttämättömän tuotteen 90 päivän aikana kuittia vastaan – vaikka tuote olisi koottu tai pakkaus avattu. Palautuksesta saat hyvityskortin. " Kyseinen kodinkone maksoi n.500€ emmekä todellakaan halua mitään 500€:n lahjakorttia IKEAan vaan rahat takaisin :('

Onko kukaan saanut rahojaa takaisin IKEAsta?

Niin, mikä tuossa on epäselvää?

Vierailija
6/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaussanaa en sinuna kyllä käyttäisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Ihmisten tyhmyys kyllä ällistyttää. Olet itse hyväksynyt tuon ehdon, ja nyt itket että huijattiin?

Vierailija
8/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mahdu keittiöönne, mutta tilasit sen silti? Ihan on peiliin katsomisen paikka.

Aina ei mene kuin Stömsössä uuden keittiön rakennus.  Keittiötoimittaja ilmoitti, että kyseistä kodinkonetta ei saada keittiöön mahtumaan.

-AP

Sen siitä saa, kun koittaa säästää väärässä paikassa. Ikea ei suunnitellut keittiötänne, ja sinä et voinut kodinkoneen mahtuvuutta etukäteen selvittää keittiönne toimittajalle Ikeasta.

Ei se nyt vaan niin mene että vastuu olisi tässä tapauksessa missään nimessä Ikean.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No myyt sen hyvityskortin jollekin 450 eurolla ja kärsit 50 euron tappion, ei paha? 

Tai kysy kuinka kauan kortti on voimassa, jos vaikka 5 vuotta niin voisi olettaa että sinä aikana tulee asiaa Ikeaan, sen kortin kun voi käyttää vaikka euro kerrallaan.

Vierailija
10/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasimme IKEAsta kodinkoneita joille sovittiin toimitus tämän kuun loppuun. Huomasimme melko pian oston jälkeen, että yksi kodinkoneista ei mahdu mitoiltaan tulevaan keittiöömme. Kävin heti IKEAssa kysymässä, voidaanko kyseinen tuote poistaa tilauslistalta, mutta ei kuulemma voinut tehdä muutoksia vaan tuote voidaan palauttaa kun se on saapunut. Ajattelin, että hyvä, ei sen suurempaa vahinkoa, pitää vain käydä palauttamassa. No nyt luin sitten IKEAn sivuilta, että "palautusoikeus" tarkoittaakin hyvityskortin saamista, ei siis rahoja takaisin?! Eihän se ole mikään palautusoikeus vaan vaihto-oikeus! IKEAn sivuilla sanotaan "Voit vaihtaa tai palauttaa minkä tahansa käyttämättömän tuotteen 90 päivän aikana kuittia vastaan – vaikka tuote olisi koottu tai pakkaus avattu. Palautuksesta saat hyvityskortin. " Kyseinen kodinkone maksoi n.500€ emmekä todellakaan halua mitään 500€:n lahjakorttia IKEAan vaan rahat takaisin :('

Onko kukaan saanut rahojaa takaisin IKEAsta?

Niin, mikä tuossa on epäselvää?

No tietysti se PALAUTUS kohta. Ymmärtäisin, jos siinä sanottaisiin, että tuotteella on vain vaihto-oikeus, mutta palautusoikeus tarkoittaa rahoja takaisin!

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Ihmisten tyhmyys kyllä ällistyttää. Olet itse hyväksynyt tuon ehdon, ja nyt itket että huijattiin?

Jos tarkkoja ollaan niin missään kohtaan ei tarvinnut mitään ehtoja hyväksyä rastiruutuun- systeemillä. Keittiöpuolella tekivät tilauslistan jonka saimme mukaan ja maksoimme kassalla. Siinä ei mainita, että asiakas on hyväksynyt ehdot.

Vierailija
12/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteletko vielä, miten palautusoikeus tarkoittaa rahoja takaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasimme IKEAsta kodinkoneita joille sovittiin toimitus tämän kuun loppuun. Huomasimme melko pian oston jälkeen, että yksi kodinkoneista ei mahdu mitoiltaan tulevaan keittiöömme. Kävin heti IKEAssa kysymässä, voidaanko kyseinen tuote poistaa tilauslistalta, mutta ei kuulemma voinut tehdä muutoksia vaan tuote voidaan palauttaa kun se on saapunut. Ajattelin, että hyvä, ei sen suurempaa vahinkoa, pitää vain käydä palauttamassa. No nyt luin sitten IKEAn sivuilta, että "palautusoikeus" tarkoittaakin hyvityskortin saamista, ei siis rahoja takaisin?! Eihän se ole mikään palautusoikeus vaan vaihto-oikeus! IKEAn sivuilla sanotaan "Voit vaihtaa tai palauttaa minkä tahansa käyttämättömän tuotteen 90 päivän aikana kuittia vastaan – vaikka tuote olisi koottu tai pakkaus avattu. Palautuksesta saat hyvityskortin. " Kyseinen kodinkone maksoi n.500€ emmekä todellakaan halua mitään 500€:n lahjakorttia IKEAan vaan rahat takaisin :('

Onko kukaan saanut rahojaa takaisin IKEAsta?

Niin, mikä tuossa on epäselvää?

No tietysti se PALAUTUS kohta. Ymmärtäisin, jos siinä sanottaisiin, että tuotteella on vain vaihto-oikeus, mutta palautusoikeus tarkoittaa rahoja takaisin!

-AP

Ei vaan, sitä että voit ylipäätään toimittaa tuotteen takaisin, että liike ottaa sen takaisin (vaikkei se ole viallinen) ja rahallinen puoli sitten hoidetaan, kuten sopimuksessa, jonka ehdot olette hyväksyneet (vaikkakaan ette ilmeisesti ymmärtäneet) sanotaan antamalla summaa vastaava lahjakortti.

Vierailija
14/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean ehtoihin kuuluu aivan selkeästi, ettei niiltä saa rahaa takaisin tuotepalautuksista. Vaan saa sen lahjakortin. Tämä on firman sivuilta selkeästi luettavissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Ihmisten tyhmyys kyllä ällistyttää. Olet itse hyväksynyt tuon ehdon, ja nyt itket että huijattiin?

Jos tarkkoja ollaan niin missään kohtaan ei tarvinnut mitään ehtoja hyväksyä rastiruutuun- systeemillä. Keittiöpuolella tekivät tilauslistan jonka saimme mukaan ja maksoimme kassalla. Siinä ei mainita, että asiakas on hyväksynyt ehdot.

Äly hoi älä jätä, täällä huutaa ap! Odotas, väännän rautalangasta: Kun ostat kaupasta tuotteen, hyväksyt kaupan ehdot. Olisit käynyt etukäteen tutkimassa, mitä vaihto- ja palautusoikeus Ikean kohdalla tarkoittaa.

Vierailija
16/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasimme IKEAsta kodinkoneita joille sovittiin toimitus tämän kuun loppuun. Huomasimme melko pian oston jälkeen, että yksi kodinkoneista ei mahdu mitoiltaan tulevaan keittiöömme. Kävin heti IKEAssa kysymässä, voidaanko kyseinen tuote poistaa tilauslistalta, mutta ei kuulemma voinut tehdä muutoksia vaan tuote voidaan palauttaa kun se on saapunut. Ajattelin, että hyvä, ei sen suurempaa vahinkoa, pitää vain käydä palauttamassa. No nyt luin sitten IKEAn sivuilta, että "palautusoikeus" tarkoittaakin hyvityskortin saamista, ei siis rahoja takaisin?! Eihän se ole mikään palautusoikeus vaan vaihto-oikeus! IKEAn sivuilla sanotaan "Voit vaihtaa tai palauttaa minkä tahansa käyttämättömän tuotteen 90 päivän aikana kuittia vastaan – vaikka tuote olisi koottu tai pakkaus avattu. Palautuksesta saat hyvityskortin. " Kyseinen kodinkone maksoi n.500€ emmekä todellakaan halua mitään 500€:n lahjakorttia IKEAan vaan rahat takaisin :('

Onko kukaan saanut rahojaa takaisin IKEAsta?

Niin, mikä tuossa on epäselvää?

No tietysti se PALAUTUS kohta. Ymmärtäisin, jos siinä sanottaisiin, että tuotteella on vain vaihto-oikeus, mutta palautusoikeus tarkoittaa rahoja takaisin!

-AP

Ei. Vaihto-oikeus tarkoittaa, että saat vaihtaa tuotteen toiseen. Palautusoikeus tarkoittaa, että saat palauttaa tuotteen eikä sinun tarvitse ottaa mitään sen tilalle. Kauppa saa itse valita millaiset palautusehdot he asettavat kun kyse ei ole etämyynnistä. On täysin oikein ja hyväksyttävää antaa samanarvoinen lahjakortti myöhemmin käytettäväksi.

Kukaan ei ole sinua huijannut, kauppa on vain hyvää hyvyyttään antanut sinulle palautusoikeuden, ei rahat-takais-oikeutta.

Vierailija
17/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla periaatteella voisi ostaa henkkamaukasta pikkarit ja koittaa palauttaa niitä, koska "en laittanut raksia ruutuun että hyväksyn ehdot, ettei alusvaatteita saa palauttaa tai vaihtaa".

Vierailija
18/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jotain muuta sillä kortilla ikeasta. Voi herran jestas että jotkut osaavat tehdä elämästään vaikeaa. Virhehän on sinun eikä ikean.

Vierailija
19/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Ihmisten tyhmyys kyllä ällistyttää. Olet itse hyväksynyt tuon ehdon, ja nyt itket että huijattiin?

Jos tarkkoja ollaan niin missään kohtaan ei tarvinnut mitään ehtoja hyväksyä rastiruutuun- systeemillä. Keittiöpuolella tekivät tilauslistan jonka saimme mukaan ja maksoimme kassalla. Siinä ei mainita, että asiakas on hyväksynyt ehdot.

Buhahaa... Ei siinä mitään rasteja vedellä mihinkään. Maksat kassalla ja saat tuotteen :D

Pitäisiköhän koittaa palauttaa tuo eilen ostamani maitopurkki, kun kassalla en laittanut mitään "hyväksyn ehdot" rastia mihinkään... Hintahan ei määritä mitenkään palautus- tai vaihto-oikeutta.

Sitä kutsutaan kaupankäynniksi :D

Vierailija
20/38 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnialliset ihmiset eivät asioi Ikeassa.