Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhekuviot, missä määrin uusi kumppani sanoo miten asiat pitäisi exän kanssa hoitaa..

Vierailija
13.01.2016 |

Välillä tuntuu, että kumppanini mielestä en saisi mitään lapsiin liittyvää enää ilmoittaa exälle oma-aloitteisesti. Vain jos exä kyselee, voisi vastata. Ja kaikessa pitäisi olla täysin joustamaton ja olla "silmä silmästä" eli jos joku ei ole exälle sopinut, niin sitten ei pitäisi minulle seuraavalla kerralla sopia. Mielestäni viha ruokkii vihaa ja uuden kumppanin mielestä taas "ajattelen asiat vain exän kannalta ja entistä elämää ei voi olla millään tasolla". Vaikka ajattelen asioita lasten kannalta. Syntymäpäiville ei saisi lasten sukulaisia miehen puolelta kutsua. On alkanut välillä rasittaa tämä "määräily". Uusi puoliso kokee kaikki yhteydenpidot exään loukkauksena, vaikka en pidä yhteyttä missään muussa, kuin lasten asioissa. Onnistuukohan tällainen kovin pitkään..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kyllä hyvältä. Ei ollenkaan. 

Vierailija
2/11 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Taisitkin jo vastata kysymykseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos koet miehesi käytöksen määräilynä, niin silloin se on juttelun paikka. Mun mielestä exän kanssa voi ja pitää hoitaa lasten asiat asiallisesti ja lasten parasta ajatellen. Riitely ei ole sitä koskaan. Ei kuitenkaan kannata antaa exän pompotella, jos miehesi sitä tarkoittaa. Jos olet sitoutunut nykyiseen mieheesi, tulee hänen mielipiteitään kunnioittaa. Jos häntä exäsi ja sinun yhteydenpito häiritsee, tulee sinun asiaa miettiä. Toimintasi ei minun silmissäni vaikuta mitenkään epänormaalilta. Itse kutsun aina lasten isän puolen sukulaiset synttäreille ym. muuten yhteydenpito isän puolen sukuun olisi olematonta. Isäkään ei heihin pidä yhteyttä. Itse sukurakkaana pidän tätä tärkeänä, kuten myös nykyinen mieheni.

Mieti tarkkaan, mikä on lasten kannalta parasta. Tee asia selväksi miehellesi ja toimi sen mukaan. Jos nämä asiat hiertävät on syytä miettiä tarkkaan suhteenne tulevaisuutta.

Vierailija
4/11 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskonlasten äitipuoli teki noin eli katkaisi kaikki siskonlasten yhteydet äidinpuoleiseen sukuun ja vaihtoi sen omaansa. Mies ja lapset eivät saaneet olla yhteydessä meihin kummeihin (siskoni ja minä olimme lasten kummit, toiset kummit oli lasten isän puolelta), ei äitiimme (lasten isoäitiin) eikä edes veljeemme, joka asui perheineen naapurissa. Lapset ei päässeet sukujuhliin eikä meitä kutsuttu heidän juhliinsa.

Siskontytön häät oli viime kesänä. Äitipuoli sukuineen oli jätetty kutsumatta.

Vierailija
5/11 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että.. asioista on keskusteltu jonkin verran ja jotenkin emme pääse nykyisen kumppanin kanssa samalle aaltopituudelle. Hän on sitä mieltä, että koska exä on kohdellut minua huonosti, minun ei tarvitse olla ystävällinen hänelle. Ystävällisyys on nykyisen mielestä samaa kuin mielistely ja exän ajattelu tunteella. Vaikka koetan selittää, että en saa mitään siitä että olisin ynseä ja katkera. Mielummin yritän tulla toimeen, vaikka exä ei samaan vielä kykenekään. Lasten vuoksi. Että tämä käytös tulevaisuutta ajatellen olisi järkevää. Jos molemmat koko ajan vihoittelisi toisille, niin eihän asioita saa sujuvasti menemään ikinä.. Miten tällaisessa asiassa voidaan tehdä kompromissi nykyisen kanssa?

Vierailija
6/11 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kumppanin asenne on mielestäni tyypillinen miehinen asenne. Oletan siis, että ap on nainen ja kumppani mies.

Itse elän uusperheessä, ja uusi mieheni myös ihmettelee, miksi minä joustan eksääni kohtaan. Hän ei voi ymmärtää, että jos eksä kohtelee minua rumasti, että miksi minä olen asiallinen. Itse asiassa en minäkään tätä ymmärrä. Ärsyttää tosi paljon, että eksä saa käyttäytyä miten vain, ja minun pitää aina olla se aikuinen. Mutta silti puren hammasta ja pyrin asiallisuuteen.

Pointti on kuitenkin siinä, että uusi mieheni ei "määrää" minua. Hänellä saa olla oma mielipiteensä, mutta hänellä ei saa olla valtaa siihen, miten minä itse valitsen käyttäytyä.

Ap, jos sinulla on olo, että mies käyttää valtaa sinun ylitsesi, niin sitten tulet olemaan onneton suhteessa. Et vain tämän asian suhteen vaan yleensäkin: tuollainen mies käyttää valtaa monessa muussakin asiassa. Hän kuvittelee voivansa määrätä toisen ihmisen asiat.

Minä tiedän tämän, koska eksäni oli tällainen määräilevä ihminen. Ettei vaan sinunkin eksäsi sekä nyksäsi ole sellaisia...?

Ei tuossa ole kompromissiin tarvetta niin kauaa kuin et loukkaa nyksääsi (esim. asettamalla eksän ensimmäiseksi ja huomoimalla ensin eksän tarpeet ja halut, ja vasta toissijaisesti nyksän). Sinulla on oikeus elää kuten haluat. Kaikilla ihmisillä on.

Vierailija
7/11 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni yksi avainasia uuden suhteen kanssa on se, missä määrin hän yrittää sotkeutua minun ja lasteni väleihin - johon kuvioon tietysti kuuluu ja tulee aina ja ikuisesti kuulumaan myös lasteni toinen vanhempi. Olen eronnut hyvistä syistä, enkä haikaile eksää, mutta asiat on hoidettava, vanhemmuusyhteistyön on toimittava mahdollisimman hyvin erosta huolimatta.

En ole hyväksynyt sellaista uutta kumppania jolla on omasta mielestään jotain oikeuksia tai jopa velvollisuuksia puuttua näihin asioihin.

Onneksi löytyy ihan fiksujakin kumppaniehdokkaita maailmasta. Tai löysinkö sitten sen yhden ainoan ja viimeisen?

Vierailija
8/11 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/11 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... vaikea sanoa. Pitäisi tietää onko ongelma miehen pään sisäinen vai loukkaako sinun todellinen käytöksesi.

Minusta parisuhde on aina tärkein. Eksät on evvk, heidän kanssa pitää vain tulla toimeen. Ei tarvitse olla ystävällinenkään, kunhan on asiallinen ja aikuismainen.

Meillä eksän sukulaiset jäivät unholaan eron jälkeen ihan siitä syystä, että eksä itse kutsui sukulaisensa synttäreille, en minä nyt kaksia synttäreitä alkanut heille järjestämään.

Vierailija
10/11 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ap ei ainakaan osaa kuvitella että eksän sukulaiset jäisivät unholaan. Vuosien ystävyyssuhteita, lasten kummeja.. Hehän kuuluvat elämääni edelleen, vaikka eksästä erosin. Pitäisikö minun sulkea nykyisen kumppanin vuoksi ystävät ulos elämästäni.. ei kai..

Miesystävälläni saa olla mielipiteitä, mutta jos mielipiteet menee sille tasolle, että vain ne ovat oikeita ja niiden mukaan toimitaan, niin siinä mennään metsään kyllä rytinällä. Näin minä koen asian. Miesystäväni ei ole koskaan jäänyt toiseksi missään eksääni liittyen. Eihän ex kuulu meidän elämään vapaa-ajalla mitenkään..

Vierailija
11/11 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, ap ei ainakaan osaa kuvitella että eksän sukulaiset jäisivät unholaan. Vuosien ystävyyssuhteita, lasten kummeja.. Hehän kuuluvat elämääni edelleen, vaikka eksästä erosin. Pitäisikö minun sulkea nykyisen kumppanin vuoksi ystävät ulos elämästäni.. ei kai..

Miesystävälläni saa olla mielipiteitä, mutta jos mielipiteet menee sille tasolle, että vain ne ovat oikeita ja niiden mukaan toimitaan, niin siinä mennään metsään kyllä rytinällä. Näin minä koen asian. Miesystäväni ei ole koskaan jäänyt toiseksi missään eksääni liittyen. Eihän ex kuulu meidän elämään vapaa-ajalla mitenkään..

Sittenhän sinun ei tarvitse tehdä kompromissja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä