Haluan laihtua kovasti: olen syönyt tänään vain 2 ruisleipää
... ja nyt on heikko olo, mutta ajatuskin ruoasta ällöttää. Kun katson peiliin, näen vain läskiä. En halua syödä, en halua! Haluan pitää itselleni antaman uudenvuodenlupauksen. Mitä teen!! Olisiko joitakin superkevyitä ruokia jotka veisivät nälän? Olen kuullut että kuuma vihreä tee voisi toimia.
:(
Kommentit (20)
SYÖ NYT HYVÄ IHMINEN! Jos laihduttaa niin pitää syödä! Älä näännytä! Oletko tyhmä???
Oletko laihduttanut aiemmin? Onko sinulla taipumusta syömishäiriöihin?
Vierailija kirjoitti:
Taas yks urpo liikenteessä.
Niin :(
ap
Popsi popsi porkkanaa, kaaliaa ja lanttuaa...
Mutta kun ajatus ruoasta ällöttää! TUNNEN miten se muuttuu ylimääräisiksi läskikiloiksi reisillä, lantiolla, takapuolessa... en jaksa olla enää näin isokokoinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ajatus ruoasta ällöttää! TUNNEN miten se muuttuu ylimääräisiksi läskikiloiksi reisillä, lantiolla, takapuolessa... en jaksa olla enää näin isokokoinen.
ap
Hoikat ihmiset ovat tehneet työnsä pitkällä aikavälillä. Montako tervettä hoikkaa ihmistä tunnet, joka syö päivässä vain kaksi ruisleipää?
Tulee päättymään ahmimiskohtauksiin tuollainen "laihduttaminen", mitä et varmaan halua. Enemmän täytyy syödä.
Vierailija kirjoitti:
Tulee päättymään ahmimiskohtauksiin tuollainen "laihduttaminen", mitä et varmaan halua. Enemmän täytyy syödä.
Olen syönyt näin jo viikon ja paino on pudonnut 2-3 kiloa 59 kilosta 56 kiloon.
ap
Laihduttaminen onnistuu parhaiten syömällä n. 5x päivässä, säännölliset ateriavälit. Tuollainen syöminen aiheuttaa sen, että varmasti joko repsahdat ja alat ahmia tai saat syömishäiriön. Se, mikä sinusta katoaa, on lihakset. Kun elimistö elää säästöliekillä, se kuvittelee ihan oikein, että et saa tarpeeksi ruokaa ja yrittää varastoida rasvaa, joten laihtuminen on vaikeampaa.
ssss kirjoitti:
Puuro veteen keitettynä!
Ei, vaan maitoon ja syödään voisilmällä.
Säännöllisesti syöt kolmen neljän tunnin välein.. Joka aterialla jotain proteiinin lähdettä esim. Rahka, raejuusto, kalkkuna, kana yms. Ja hiilihydraattia ( hyviä sellaisia) esim. Täysjyväruis, tumma riisi.. EI valkoista vehnää! Myös joka aterialla hedelmä, mutta ei banaania.. Aamulla marjoja n. 100 g ei sitä hedelmää. Kananmunavalk. Mielellään vielä joks aterialle yksi. Vettä paljon. Paino lähtee ja ei ainakaan lihaksesta, kun saa tarpeeksi proteiinia.. EI Kai kukaan halua olla ns. Laihaläski. Tämän ruokavalion turksi liikuntaa. Salitreeni+ aerobinen liikunta. Muista on tärkeää syödä säännöllisesti!
Vierailija kirjoitti:
Säännöllisesti syöt kolmen neljän tunnin välein.. Joka aterialla jotain proteiinin lähdettä esim. Rahka, raejuusto, kalkkuna, kana yms. Ja hiilihydraattia ( hyviä sellaisia) esim. Täysjyväruis, tumma riisi.. EI valkoista vehnää! Myös joka aterialla hedelmä, mutta ei banaania.. Aamulla marjoja n. 100 g ei sitä hedelmää. Kananmunavalk. Mielellään vielä joks aterialle yksi. Vettä paljon. Paino lähtee ja ei ainakaan lihaksesta, kun saa tarpeeksi proteiinia.. EI Kai kukaan halua olla ns. Laihaläski. Tämän ruokavalion turksi liikuntaa. Salitreeni+ aerobinen liikunta. Muista on tärkeää syödä säännöllisesti!
No voi yhdenkerran, mitkä neuvot!!
Minä saatan syödä pitkiä aikoja noin. Elän parilla leipäpalalla ja omenalla tai joskus syön vain päivällisen, en muuta koko päivänä. Sitten on päiviä, jolloin syön - ihan suunnitellusti - vain kolme pienehköä suklaapatukkaa (a 200-300kcal). Näin saattaa jaksaa jopa muutaman viikon. Sen jälkeen tulevat ahmimiset, yleensä kerran päivässä ensin normaali ateria ja sen jälkeen (siis minulla) jotain herkkua n. 500-800kcal. Ja oksentaminen perään. Aluksi näitä päiviä on harvemmin, vähitellen yhä useammin kunnes oksentelu on päivittäistä.
Lopulta päätän, ettei oksentelu ole terveellistä ja alan syödä normaalimmin. Paitsi että yleensä jonkinlainen ahmiminen jää silti mukaan kuvioon. Paino on saattanut tippua "laihdutusvaiheessa" jopa 10-15 kiloa riippuen "laihdutuksen" pituudesta. Kaikki tulee takaisin.
En suosittele tällaista. Kenellekään.
Kyllä, minulla on syömishäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan ammattilaisen laatima ruokavalio lihasmassaa kasvattavalle ja rasvaprosentin pienentämiseen.. Tarkempi ohjeistus puuttuu.. Sille on syynsä miksi syödään se hedelmä ja kananmunan valkuainen... Esim. Kananmunan valkuisessa on ne tärkeät aminohapot mitä muualta ei saa.. Toki tähän kuuluu tarkat gramma määrät hiilareille ja proteiineille hrnkilön painon mukaan...
Minä oon jo kauan syönyt noin, että päivässä menee pari jogurttia ja ehkä muutama hapankorppu tai puolikas hiivaleipä, päällä levitettä. Ja kahvia tai teetä. Tai sitten pelkkää suklaata. Joskus syön yhden lämpimän ruuan päivässä, yleensä en viitsi tai ei tee mieli. Kylässä syön ja ravintoloissa. Käytän monivitamiinivalmistetta paikkaamaan huonoa syömistä.
Varsinaista nälän tunnetta en ole tuntenut noin vuoteen ja vaikka nälättäisi tai vatsa kurnisi, en silti välttämättä syö mitään. En koskaan oksenna enkä ahmi enkä aktiivisesti yritä laihtua. En ole punninnut itseäni moneen vuoteen, mutta tunnen menneeni vähän kokoon ja jotkin vaatteet ovat väljempiä, mikä tuntuu hyvältä ja on toivottua. Aina palelen, jalat ovat kylmät ja jäykät, uudempana juttuna kädet vapisevat.
Kuulostaako tämä syömishäiriöltä? En ole varma ajattelenko itse niin, kun kyse on mielestäni motivaationpuutteesta, en vaan viitsi huolehtia itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Puuro veteen keitettynä!
Ei, vaan maitoon ja syödään voisilmällä.
Ja sokerilla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan ammattilaisen laatima ruokavalio lihasmassaa kasvattavalle ja rasvaprosentin pienentämiseen.. Tarkempi ohjeistus puuttuu.. Sille on syynsä miksi syödään se hedelmä ja kananmunan valkuainen... Esim. Kananmunan valkuisessa on ne tärkeät aminohapot mitä muualta ei saa.. Toki tähän kuuluu tarkat gramma määrät hiilareille ja proteiineille hrnkilön painon mukaan...
Miksi aamupalalla ei saa syödä hedelmää? Onko joka aterialla syötävä proteiinia? Mun pt-kaveri ainakin väittää, että iltapala voi olla vain hiilihydraatteja. Missä on vihannekset tuolta listalta? Eikö noita aminohappoja todella saa mistään muualta kuin kananmunasta ja pitääkö niitä saada noin paljon päivittäin?
Rasvanpolttokin vaatii energiaa. Laihduttamisen perusperiaate on "kuluta enemmän kuin syöt", ei "syö vähemmän kuin kulutat".