Mies pettää
Katsoin miehen kännykän sisällön ja viesteistä selvisi että miehellä on useampikin "muru" joiden kanssa on seksisuhteessa. Kun kysyin suoraan ja pyysin rehellistä vastausta helppoon kysymykseen "petätkö minua" -mies kielsi. Syntyi hirveä tappelu ja mies sai minut tuntemaan itseni vainoharhaiseksi hulluksi. Pyysin miestä näyttämään kännykän, hän kieltäytyi vedoten yksityisyyteensä. Rohkeuteni ei riittänyt tunnustamaan että luin jo kaikki viestit, teimme sovinnon ja väitin luottavani mieheeni. Nyt olen täysin hukassa, mitä ihmettä teen? Keräänkö joku päivä rohkeuteni ja kerron lukeneeni viestit? Vai esitänkö että kaikki on hyvin? Mies tietää asenteeni pettämistä kohtaan, se on niin väärin. Miksi hän sitten sellaista tekee kuitenkin? Kuulemma rakastaa minua ja minä riitän hänelle, hän on onnellisempi nyt kuin koskaan kanssani tuoreen perheenlisäyksemme johdosta. Olemme olleet 6v yhdessä. Miten saan miehen edes tunnustamaan uskottomuutensa? Päin naamaa valehtelu loukkaa yhtä paljon kuin pettäminen.
Kiitos avusta!
Kommentit (18)
Älä ikinä tunnusta lukeneesi viestejä. Sano että joku tuntematon sanoi sinulle kaupassa että mies pettää.
Vierailija kirjoitti:
Ei onni kolossa asu, jos olette tyytyväisiä, anna olla.
Osaatko lukea? Juurihan ap kertoo ettei ole tyytyväinen kun mies pettää.
Sanoisitko noin esim ystävänsä jatkuvasti selkään puukottamisestä kärsivälle?
Minulla oli lähes vuosi sitten melkein sama tilanne. Mies jäi kiinni, kiisti pitkään kaiken. Keräsin kamani ja lähdin. Eipä tarvitse enää luulla itseäni vainoharhaiseksi.
Voi mitä neuvoja. "Lakaise maton alle." JÄTÄ SE! Mieti kuinka törkeästi se on sulle tehny, eikä edes kadu. Ansaitset parempaa! Pystyisitkö luottamaan enää häneen? Jos jatkat, niin epäilen että oot lukemassa joka ilta miehesi viestejä. Mitä elämää se on? On olemassa hyviä, YHDEN naisen miehiä!!!
Itse kertoisin että luin viestit ja vaatisin selitystä. Hulluksi siinä tulee jos pitäisi esittää kaiken olevan hyvin.
On tietysti väärin lukea toisen viestejä mutta toisaalta:eiväthän ne siellä kovin vaikeasti löydettävissä ole. Kyllä mä saatan joskus tekstata kaverille tmv.miehen puhelimesta jos se sattuu olemaan lähistöllä,ja näkisinhän mä siinä jos siellä olisi jotain outoja viestejä... Toisaalta sama toisinpäin.
Yrittäisin myös selvittää,miksi mies on viestitellyt muille:tunteeko jääneensä "vaille huomiota" perheenlisäyksen tmv.vuoksi,hakiko egon pönkitystä vai mitä. Ja etenkin jos jotain seksisuhteita on ollut,haluaisin tietää mikä niihin ajoi.
Tosi raastava tilanne,toivotan siis paljon,paljon voimaa ja rohkeutta mitä ikinä teetkin!
Ja pyydä apua lapsenhoitoon vaikka sitten kunnalta,että saatte selvitettyä tilannetta suuntaan tai toiseen ja että jaksaisit vauvan kanssa! Jaksamista <3
Vaihda miestä ja ole onnellinen :)
Kuulostaa minun exältäni. Luin aikoinaan hänen facebookiaan, josta sain tietää pettämisestä. Jätin samantien, enkä ole päivääkään katunut. Mies oli juuri sellainen, joka aina manipuloi kaikki asiat minun syykseni. Onneksi en enää suostunut kuuntelemaan niitä valheita, vaan pakkasin tavarani, kun mies oli töissä. Koskaan ei pettämistä tunnustanut, vaikka lähdin.. Tuollainen mies ei koskaan tule muuttumaan. Säästä itseäsi ja lähde.
Ja tosiaan en ikinä kertonut, että luin miehen facebookia. Sinunkaan ei kannata tunnustaa viestien lukemista. Siitä voi mies viedä sinut vaikka oikeuteen..
Harvinaisen tyhmä akka taas kyseessä. Jos oikein pinnistät niin ehkä sä unohdat koko jutun ja elätte onnellisen loppuelämän, susta tulee prinsessa ja miehes raaaakaastaaa sua niin ikuisesti ja paljoooon!
Ihanaa..
Olen sen verran vanhanaikainen, että todella uskon avioliiton olevan ikuinen, eikä avioero ole nyt vaihtoehto. En millään pärjäisi yksin pienen vauvan kanssa, mihin edes menisimme kun talo on miehen... Enkä ole muuten hyvää suhdetta heittämässä hukkaan ilman taistelua.
Haluaisin vain miehen myöntävän uskottomuutensa, jotta voisimme alkaa työstämään asiaa ja pääsemään siitä yli ja eteen päin.
Ap
Jokinhan teillä suhteessa mättää jos mies pettää ja ei vain yhden vain ymmärrin kirjoituksestasi usemmankin kanssa jos kerran on useampiakin muruja puhelimessa. Ehkä sinun pitäisi nostaa se kissa pöydälle ja kertoa että tiedät hänen touhuistaan. Minusta tuo miehesi käytös kyllä kertoo siitä että ei arvosta sinua tai suhdettanne vaan valehtelee suoraanpäin naamaa kun otat asian esille :/
Itsehän sitä päätökset teet jatkatko suhteessa vai miten mutta jo sen sinun vauvasi kannaltakin kannattaisi varmasti puhua nämä asiat kumppanisi kanssa asioiden oikeilla nimillä ja se että voitko itse antaa anteeksi ja luottaa tämän kokemuksesi jälkeen siihen että mies on jatkossakin sinua kohtaa rehellinen eikä petä enää on minusta asioita jotka sinun pitää miettiä. Toivottavasti saatte selvitettyä ja pääsette yli. Minusta vain pettäminen suhteessa on osoitus siitä että ei arvosta eikä kunnioita suhteen toista osapuolta ollenkaan ja tämä on kuitenkin parisuhteessa tärkeä asia , toisen kunnioitus ja arvostus.
EI muutakun tsemppiä ja jaksamista sinne Ap:lle !
Hyvä Ap,
Miten edes harkitset liiton jatkamista? Miten valehtelevan ihmisen kanssa voi elää onnellisena, ei mitenkään.
Pärjäät kyllä vauvan kanssa kahdestaan jos sulla on yhtään tukiverkostoa. Te hankitte esim vuokra-asunnon, mieshän maksaa lapsesta elatusapua ja onko sulla mahdollisuus asumistukeen? Kai sulla jotain tulojakin on? Ja saat yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään. Laskeppa esim asumistuki Kelan laskurilla.
Ja perhetyöntekijöiltä saa myös apua.
Itsellä on juoppo mies josta olen neuvolassa puhunut ja perhetyöntekijän kanssa.
P.työntekijä sanoi, että auttavat vaikka asunnon etsimisessä ja tavaroitten pakkaamisessa jos se mun lähteminen on siitä kiinni...
Vielä en ole sitä päätöstä tehnyt....
Se on kumma miten sitä jotenkin rupeaa syyllistämään itseään, kuten miehen juominen, tiedän että se ei ole mun syytä että toinen juo mutta siltikin sitä miettii olenko aiheuttanut sen...
Ja miehen vähättely, hän juo joka ilta ja yö. Aamuisin hän nukkuu, työtön kun on, minä hoidan vauvan.
Mutta joskus mietin vaikuttaako vain omat kokemukset alkoholin käytöstä mieleeni, ja siksi vihaan miehen juomista.
Mutta ihan sama mitä sanon se ei hänen juomiseen vaikuta.
Olen myös ärsyyntynyt kun hoidan vauvan joka aamu yksin ja yleensä jos herätän miehen kans hoitamaan lasta niin alkaa valitus ja syyllistäminen, "enkö oikein pärjää lapsen kanssa".
Mutta mies kyllä saa levätä. Nytkin lähdössä mökille ja minä jään lasten kanssa kotiin. En lähde katsomaan sitä juopottelua vaan nautin kun saan olla yksin lasten kanssa. Sitä miehen jatkuvaa narinaa kaikesta, mitä me tehdään väärin ja jätetään tekemättä, ei jaksa enää kuunnella.
Esimerkkinä kerron kun mies valittaa jos lapset jättää telkkarin tai vessaan valot päälle.
Mutta kuinka monesti minä olen keskellä yötä käynyt sammuttamassa valot ja telkkarin kun mies on sammunut.
Mutta hänellä on aina selitys ja vähättelyä kun itse tekee sitä samaa mistä valittaa toisille.
Hirveän raskasta kuunnella sitä valitusta. Olen varma että tämä suhde vetelee viimeisiään.
Miksei nää "Mies/Nainen pettää" käytä tuota hakunappia. Ei teidän tilanteenne niin ainutlaatuinen ole ettei vastaavaa tarinaa löytäisi etsi-toiminnolla.
Mitä merkitystä sillä on tunnustaako mies vai ei jos on saanut asian selville? Ei ne teot tunnustamalla sen paremmiksi muutu. Pitäisi älytä tehdä johtopäätökset miehestä huolimatta.
-m
Moikka,
Joku syyhän miehellä on kun käyttäytyy noin.
Ehkä, siis tämä on yksi mahdollinen skenaario: Ei hän kiusallaan salaa tuota pettämistään. Olet hänelle hyvin tärkeä ihminen eikä hän halua satuttaa sinua. Miehelläsi on vain sellaiset tarpeet joita ei osaa tai saa toteutettua kotioloissa... Jos ole oikein rohkea ja avara katseinen ihminen heitä ilmoille ajatus parinvaidosta tai kolmannesta pyörästä makkariin. Jos miehesi on tästä ikionnellinen ja jopa toteutatte jotain tuollaista, päästät hänet häntä piinaavasta kamalasta taakasta ja hän on ikionnellinen kanssasi ja sun ei tarvisi olla ulkopuolinen miehesi tarpeiden täyttämisessä.
Jos taas ei pidä ajatuskesta sinulla onkin sitten suurempi ongelma :(
Ei onni kolossa asu, jos olette tyytyväisiä, anna olla.