Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksette muka "jaksa"?

Vierailija
12.01.2016 |

Kaikki on niin raskasta, varsinkin ne huimat 8 tunnin työpäivät jonka jälkeen ollaan niiiin loppu ettei jakseta ees persettä sohvalta nostaa. Itse teen minimissään 9 h päiviä, ja siitä vielä koulunpenkille SUORAAN istumaan 5 tunniksi. Viikonloppusin vuorot ovat 12h-24h että silloin vaan nukun. Energiaa riittää vallan hyvin ja olen erittäin onnellinen:)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus vie voimat. Kun olet siivonnut toisten niin paskaisia asuntoja, että oksennat 2-3*krt päivässä sen takia ja siivoat n 10h, voin kertoa että sohva on mun paraskaveri iltaisin!! Vaikka siinä istuessa pelaankin lasten kanssa.

Naisena ja useamman kerran raskaana olleena täytyy muistuttaa et raskaus ei ole sairaus. Aina joku vetää sen raskauskortin esiin, kyllä muuten mut...Sinäkin olet 100 varmasti ihan yhtä laiska ja sairas olit sitten raskaana tai et.

Ahaa, että oikein laiska! Teen 10h päiviä, illat kotona lasten kanssa/ siivoten, viikonloput siivoankin kotona. Joka päivä teen ruuan jne. Mutta voihan mua laiskaksi kutsua jos sille tuntuu!

Niin ja tää on mun 5 raskaus, korkea ikäkin tekee jo osansa...

Vierailija
22/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jaksaa? Kun ihminen on hoitanut kotinsa ja lapsensa ja kotityöt ja lemmikin, niin minkä ihmeen vuoksi pitäisi vielä juosta viipottaa siellä ja täällä? Kenen takia? Mitä hyötyä siitä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu olevan nyt voimia. Välillä yritän liikkua ja tehdä kotona kahvakuula jumppaa etten ihan rapistu, mutta muulle ylimääräiselle ei ole voimia. Koulu, 2h päivässä ajoa, lapsen toimintaterapioiden sovittelua kalenteriin ja kyytiin järkkäämistä toisesta kaupungista käsin. Kotona tehtäviä kouluun liittyviä projekteja. Omalle harrastukselle yritän etsiä aikaa, on mun henkireikä. Lääkäri soitti kolposkopiaan ja labraan ja ajatukset on ihan sekaisin ja yöunet meni. Sitten meni talviliukkailla vielä autokin.. Välillä koitan ystäviä tavata mutta nyt on joutunut sanomaan että jos toiste, kun ei ole nyt virtaa.

Vierailija
24/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus vie voimat. Kun olet siivonnut toisten niin paskaisia asuntoja, että oksennat 2-3*krt päivässä sen takia ja siivoat n 10h, voin kertoa että sohva on mun paraskaveri iltaisin!! Vaikka siinä istuessa pelaankin lasten kanssa.

Naisena ja useamman kerran raskaana olleena täytyy muistuttaa et raskaus ei ole sairaus. Aina joku vetää sen raskauskortin esiin, kyllä muuten mut...Sinäkin olet 100 varmasti ihan yhtä laiska ja sairas olit sitten raskaana tai et.

Sitten sinun pitäisi tietää että jokainen raskaus on erilainen. Etkä voi mitenkään tietää millaisia vaivoja odottajalla on.

Työkaveri urheilullinen 29v odottaa esikoistaan syntyväksi maaliskuun alussa. Marraskuusta lähtien liitoskivut olleet pahat ja kävelee juurinsen mikä pakko. Pitäisikö minun sanoa hänelle että mene sinne maratonille niinkuin ennenkin. Raskaus ei ole sairaus.

Vierailija
25/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jaksat vielä, kun olet nuori. Kummasti se jaksaminen hiipuu, kun ikää tulee lisää. Äiti 50v.

Vierailija
26/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on sellainen työ, että voin viettää vapaat viikonloput ja nauttia elämästä! Kannatti opiskella nuorena...

Vierailija
27/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksan mut en haluu

Vierailija
28/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa. Työni on istumatyötä it-alalla, mutta olen henkisesti niin uupunut päivän jälkeen, että en pysty muuhun kuin istumaan sohvalla ja tuijottamaan seinää. Joskus jaksan vähän nettisurffailla, mutta en muuta. TV:n katsominenkaan ei onnistu, koska mieli on niin uupunut ettei jaksa seurata yksinkertaisintenkaan ohjelmien juonia.

Vierailija
29/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minu lapseni ymmärsi jo alle kouluikäisenä, mitä se jaksaminen kotitöissä tarkoittaa. Emme jaksa siksi, kun sitä samaa jatkuu päivästä toiseen, eikä siivous lopu koskaan siivoamalla, eikä ruuanlaitto laittamalla ruokaa eli tavallaan ei tule valmista.

Fyysinen kunto ja terveys tietenkin vaikuttaa. Jos kunto on huono, ei todellakaan jaksa oikein mitään, eikä varsinkaan masentuneena.

Vierailija
30/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt niin pittäis jaksaa:D nauttii elämästä, hoitaa hommat ja muuten on ko ellun kana:)

Vierailija
31/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen läski ja rapakuntoinen.

Vierailija
32/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu paljon töitä tekee, viisaa pääsee vähemmällä

Vierailija
33/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin kun ihmiset eli luonnonoloissa laumoissa, työtä tehtiin sen verran, että saatiin porukka ruokittua ja loppuaika loikoiltiin. Usein tämä tarkoitti n. 4h uurastusta päivässä. Sori ettei ole kunnon lähdettä, mutta joku muu voi laittaa lisätietoa, kun en jaksa ;)

Tämä vähintään 8h työpäivä ja sen päälle muu suorittaminen ei ole mikään sellainen, että jokaisen ihmisen on luonnollista se jaksaa.

Vierailija
34/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin opiskelija vielä vuosi sitten, kävin luennoilla ja kolmena iltana viikossa siivoushommia tekemässä. Toisina päivinä olin niin väsynyt, että oman kämpän siivoamisessa piti oikeasti miettiä, että jos tänään vien matot ulos niin huomenna jaksan imuroida. Yliopistolta tullessa oli pakko nukkua päikkärit ja töihin lähtö lähinnä itketti, kun en millään olisi jaksanut. No väsymykselle löytyikin sitten lopulta syy, syöpä. Ikääkin vasta 23 ja en tupakoi enkä juo kun muutaman lasillisen punaviiniä viikossa, että ei ollut edes omilla elintavoilla aiheutettu sairaus. Joten ap hyvä, aina ei kannata olla niin kärkäs tuomitsemaan, koska väsymyksen taustalla voi olla oikeita ongelmia.

Vierailija
35/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä silloin 20 vuotiaana jaksoi vaikka 20h /vrk painaa duunia yms. Enää ei jaksa, kun 40 lähestyy. Se on ihan fysiologiaa!!

Vierailija
36/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo, jaksoin ap:n tahtia vuosia. Nyt lähinnä pohdin, pitäisikö löysätä oikein kunnolla koko loppuelämäksi, kun riittävää palkkiota (rahaa) ei täällä saa, ja mitä varten edes jaksaisi, jos lastakaan ei tule. Ajattelin aina, että teen kaiken perheen takia. Mutta mitä hyötyä rehkiä, kun edutkin vain kaikkoavat.

Vierailija
37/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin jaksoin opiskeluaikoina opiskella, käydä töissä, bilettää, liikkua, matkustaa ja kiitää paikasta toiseen. Nyt perheellisenä ihmisenä sitä jaksaa toisin. Jaksan hyvin arjen, mutta toki haluan nauttia ja laiskotellakin. Ei sitä tarvi ylisuoriutua asioista, kun voi ottaa rennosti. Ja pidemmän päälle ylisuorittaminen ei ole hyväksi.

Vierailija
38/47 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yksilöitä, ja jotkut toimintakyvyltään kestävämpiä kuin toiset. Samalla viivalla kaikki silti ollaan, eikä kyse ole automaattisesti siitä ainaisjankutetusta laiskuudesta.

Vierailija
39/47 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on provo, ei kukaan jaksa.

Joo provohan tämä.... miksi ihmeessä olisi? Tätä elämäntyyliä oon nyt puolitoista vuotta vedelly, ja edessä niin kauan kun itse vain tahdon. Ap

Vierailija
40/47 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap. Olet täydellinen ihminen.

Minäkin jaksoin silloin kun olin vielä terve. Sitten tuli ms-tauti ja fatiikki. Piti jäädä eläkkeelle.

Onneksi en sentään ollut ap:n kaltainen ääliö terveenä ollessani. Olin vain tyytyväinen työstäni ja iloinen siitä että minulla oli mahdollisuus myös suorittaa jatko-opintoja työn ohessa.