Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritäänkö sua päivittäin?

Vierailija
12.01.2016 |

Nainen, kuinka usein sua häiritään ja ahdistellaan, kun kuljet kadulla, käyt kaupassa, töissä ja harrastuksissa?
Tän hetkisen keskustelun perusteella koen itseni jotenkin kummajaiseksi, kun saan olla rauhassa niin kadulla, töissä kuin kuntosalillakin. Olen nykyään jo "vanha", lähemmäs 40, mutta en muista kokeneeni juurikaan häirintää nuorenakaan.
Mites te muut, häiritäänkö teitä päivittäin miesten toimesta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan.

Vierailija
2/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko harvoin, mutta välillä kuitenkin. Ei taida olla mitään tiettyä lukua per kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti joku puristelee. Siis tosi rasittavaa.

Vierailija
4/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin samaa tyttöystävältä joka on nätti nuori nainen, on häntä häiritty mutta kyllä se kuulema harvinaista on. Jotenkin tulee tästäkin liioittelun maku ja vie koko keskustelulta uskottavuuden, kun jotkut ilmiselvästi valehtelee. 

Vierailija
5/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ruma. Siksi miehet eivät häiritse sinua.

Niin minäkin. Miehet huomaavat minut vain jos heillä on jotain negatiivista sanottavaa tai haluavat kiusata.  Muuten eivät ole huomaavinaan. Jotkut miehet oikein tuijottavat rumuuttani.

Vierailija
6/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tajusin sen vajaa viikko sitten. Aiemmin en ole kiinnittänyt asiaan huomiota.

Vierailija
7/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos samat standardit koskee teitä naisia myös miten häirintä määritellään, niin te naiset häiritsette minua päivittäin. Hymy, tervehtiminen, katse jne nehän oli häirintää joten te myös syyllistytte meidän miesten ahdisteluun ja häirintään päivittäin.

Vierailija
8/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päivittäin, vaan joskus harvoin.

Häirinnät/ahdistelut alkoivat jo paljon ennen kuin täytin 10 vuotta. Olen kuullut muiltakin ikäisiltäni samaa. Että semmosia kotimaan sankareita... Näistä uusista sankareista en viitsi sanoa rasistiksi haukkumisen pelossa mitään :D

-N33

Vierailija
9/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ruma. Siksi miehet eivät häiritse sinua.

Niin minäkin. Miehet huomaavat minut vain jos heillä on jotain negatiivista sanottavaa tai haluavat kiusata.  Muuten eivät ole huomaavinaan. Jotkut miehet oikein tuijottavat rumuuttani.

No kun en ole. Ihan perusnätti olen. Miehet näkee minut, mutta eivät häiritse.

Oman miehen kanssa eilen juteltiin ja miettimällä mietin, milloin mua ois häiritty niin, että se ois jäänyt mieleen. Muistin yhden tapauksen, kun olin 15-vuotias. Sen jälkeen ehkä baarissa muutaman kerran parikymppisenä joku jotain tullut sönkkäämään tai koskemaan, sen jälkeen ei juuri mitään. Rauhassa oon saanu olla, oon ehkä harvinaisen onnekas.

ap

Vierailija
10/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-studiossa naisasialiiton edustaja kertoi, että jo kolme tuomiota on tästä rikoksesta Suomessa annettu. Melko arkipäiväiseltä kuulostaa.

Vierailija
11/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kun vanhoja Akkoja ei häiritä juuri koskaan, sitten on ok, että teinityttöjä ja jopa tyttölapsia häiritään aina joskus.

Mitä pienistä, kyllä teinitytön tissit on tarkoitettu puristeltaviksi ja vaarojakin saa klähmiä.

Vierailija
12/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häirinnät/ahdistelut alkoivat jo paljon ennen kuin täytin 10 vuotta. Olen kuullut muiltakin ikäisiltäni samaa. Että semmosia kotimaan sankareita... Näistä uusista sankareista en viitsi sanoa rasistiksi haukkumisen pelossa mitään :D

-N33

Minulla alkoi häirintä 9v pikkupoikana teidän naisten tekemänä, homma on jatkunut ihan näihin päiviin asti, mutta eihän se ole ahdistelua tai häirintää kun nainen sitä tekee, ei se ole yleisesti tuomittua vaikka se on ihan sitä samaa häirintää mitä te tytöt ja naiset joudutte kokemaan.

Vierailija
13/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos mua olis nuorena häiritty ja sittemmin jätetty rauhaan, kun oon jo vanha ämmä, mutta kun ei nuorenakaan häiritty, vaikka Naisasialiiton edustajan mukaan häirintää on ollut kautta aikain. Miksei sitten silloin kun minä olin nuori (eli 1990-2000 -luvulla)?

ap

Vierailija
14/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katokun kaveripiirikin vaikuttaa. Mutta kyllä koulussa häirittiin osaa tytöistä, sokeat ei vaan huomanneet. Eivät viitsineet puuttua.

Vierailija
15/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talviaikaan (kyllä, huomaan pukeutumisen vaikuttavan) ehkä kuukausittain, kesäaikaan voi olla viikottaistakin. Riippuu myös missä liikkuu. Baarissa voi tulla yhtäkkistä puristelua tai kommentointia, viimeksi viime kesällä multa kysyttiin keskellä kirkasta päivää istuessani penkiltä, että myynkö seksiä. Nuorempana (n. 16-23-vuotiaana) kaikenlainen huutelu oli tavallisempaa, nyt lähempänä kolmeakymmentä hieman harvempaa. Jälleen, johtunee hieman siitä että liikkuu eri paikoissa. Nuorempana baareissa, keikoilla, festareilla, kesätapahtumissa tavallista.

Vierailija
16/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainoa raiskausyritys voi pilata elämäsi niin, että elät pelossa. Sulla ap on hyvä tuuri.

Vierailija
17/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä häirintää voi olla huomaamatta? Miten joku, mitä ei havaitse, voi häiritä?

Vierailija
18/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-N33

Minulla alkoi häirintä 9v pikkupoikana teidän naisten tekemänä, homma on jatkunut ihan näihin päiviin asti, mutta eihän se ole ahdistelua tai häirintää kun nainen sitä tekee, ei se ole yleisesti tuomittua vaikka se on ihan sitä samaa häirintää mitä te tytöt ja naiset joudutte kokemaan.

"Teidän"? Suuntaa katkeruutesi asianosaisiin, kiitos. Jos ahdistelu/häirintä on aiheuttanut mielenterveysongelmia, niihinkin saa tässä maassa apua :) Niin me muutkin hyväksikäytetyt teemme.

Vierailija
19/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin, jos mua olis nuorena häiritty ja sittemmin jätetty rauhaan, kun oon jo vanha ämmä, mutta kun ei nuorenakaan häiritty, vaikka Naisasialiiton edustajan mukaan häirintää on ollut kautta aikain. Miksei sitten silloin kun minä olin nuori (eli 1990-2000 -luvulla)?

ap

Kyllä sitä silti voi tapahtua paljonkin, vaikka just sulle ei ois mitään sattunu tai et oo nähny kun ketään ahdistellaan. Olet onnekas, kaikki ei ole.

Kyllä sitä on sinunkin nuoruudessasi sattunut.

Vierailija
20/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ainoa raiskausyritys voi pilata elämäsi niin, että elät pelossa. Sulla ap on hyvä tuuri.

Okei, ymmärrän.

Mietin vain, onko kaikki muut naiset sitten niitä uhreja, ja jos ovat, niin miksi? Tuurillako?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan