Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riisinkeitin, tarpeellinen vai ei?

Vierailija
12.01.2016 |

Sain joululahjaksi riisinkeittimen ja se on vielä avaamattomana paketissa. Nyt mietin, että onko se tarpeellinen vai "laitanko pahan kiertämään" kun siskolla on synttärit ensi kuussa...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kokkaustottumuksistasi. Jos teet kiinalaista, korealaista, thaimaalaista tai intialaista ruokaa, ja ateriaan kuuluu monta lajia, on kiva jos riisi kypsyy ilman vahtimista eikä vie liedeltä tilaa. Kaikkien liesien päälle ei edes iso wok ja riisikattila sovi kunnolla samaan aikaan.

Vierailija
2/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talossa on yksikin kattila, on tarpeeton. Toisaalta, minä käytän sellaista turhaketta kuin munankeitintä, joten itse sinä sen parhaiten tiedät, onko käyttöä vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on tarpeellinen, jos riisiä syö edes pari kertaa kuussa. Se helppous, kun ei tarvitse muuta kuin huuhdella riisi ja laittaa keitin päälle. Ennen poltin aina riisit pohjaan kattilassa.

Riisinkeittimellä voi myös leipoa, tein tässä taannoin juustokakun riisinkeittimellä!

Vierailija
4/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen turhake, ellei taloudessanne syödä aasialaisittain joka päivä riisiä lisukkeena.

Vierailija
5/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keittelet unclebeniä kanasoosin seuraksi, siihen ei keitintä tarvita. Mutta jos tahdot aivan nappiin kypsennettyä, kuohkean ilmavaa ja aavistuksen al denteä jasminia tai basmatia,  sellaista saat helpoimmin keittimellä.

Vierailija
6/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään ja tykätään käyttää!

Vierailija
7/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo varmaan yli kymmenen vuotta ja käytän sitä todella usein. Niinkuin ensimmäinen kommentoija sanoi, se on kätevä, koska sit ei tarvitse vahtia. Ja tietyistä riisilajeista tulee sellaista "kiinalaista".

Vierailija
8/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tarpeellisempi kuin vedenkeitin, mutta tarpeettomampi kuin kahvinkeitin. Leivänpaahdinta tarpeellisempi, mutta mikroa tarpeettomampi. Eli onhan se kiva omistaa ja käyttöäkin on, muttei joka päivä.

Vierailija
9/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyrytän riisit höyrytyskattilassa jossa teen myös kasviksia.

Vierailija
10/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjoilet ruokaa isolle porukalle useammin kuin kerran vuodessa, on kätevä. Jos siis tarjolla on riisiä. :) Meillä on välillä tarjolla aasialaistyyppistä ruokaa vieraille ja joskus teemme sushia. Tällöin riisikeitin on hyvä olemassa.

Vierailija
11/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tarpeellisempi kuin vedenkeitin, mutta tarpeettomampi kuin kahvinkeitin. Leivänpaahdinta tarpeellisempi, mutta mikroa tarpeettomampi. Eli onhan se kiva omistaa ja käyttöäkin on, muttei joka päivä.

Kahvinkeitin on tarpeeton kun ostaa pannukahvia.

Vierailija
12/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö edes kerran viikossa, hintansa arvoinen. Voit iskeä riisit vaikka aamulla keittimeen, ja ne ovat edelleen täydellisessä syö-heti-kun-huvittaa kunnossa kun tulet töistä. Ja parempia kuin kattilalla. Eikä tuo tiskejä ja vie vähän sähköä. Oikea taikalaatikko jota ilman en enää koskaan tule olemaan!

Vierailija
13/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas nähdään, että riippuu tottumuksesta. Itse käytän vedenkeitintä monta kertaa päivässä, kahvinkeitintä en edes kerran kuussa.

Vierailija
14/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse sitä useammin kuin mikroa. Ja on mikroa helpompi ja vaivattomampi käyttää mikä on uskomatonta. Parasta on juuri se että voit iskeä riisit sisään milloin vaan ja syödä milloin vaan, ne on aina siellä valmiina. Kunhan ei nyt yön yli jätä, silloinkaan ei mene pilalle mutta kuivuu vähän.

Vierailija
15/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisit muuten kannattaa ostaa jostain asian marketista. Saa keittimeen sopivaa hyvää riisiä noin 23€/ 10kg säkki. Parempaa kuin paskat unclebenit ja keittimellä erinomaisia. Syön nykyään enemmän riisiä kuin perunaaa...

Vierailija
16/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvää riisiä? Olen löytänyt kaupoista vain mautonta riisiä.

Vierailija
17/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanhempi Braunin höyrykeitin. Se on ollut todellinen aarre ja onnistuin löytämään kirppikseltä viidellä eurolla toisen samanlaisen ja lähes käyttämättömän. Keittimessä  on mm. riisikuppi riisinkeittoa varten. Keitin on uskomattoman kätevä, ja ei tarvitse vahtia kiehumista tms. Kalat, kanat, vihannekset, juurekset  valmistuvat keittimellä. Jopa kananmunia voi keittää sen avulla. Töpseli vain seinään.

Vierailija
18/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi hyvää riisiä? Olen löytänyt kaupoista vain mautonta riisiä.

Aasialaisiin - paitsi japanilaisiin - basmatia tai jasminia. Italialaisiin sopivat Arborio, Carnaroli ja Vialone Nano. Kahta viimeksi mainitua ei ihan joka cittarissa ole.

Vierailija
19/25 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta riisi isoina pakkauksina etnisestä. Käytän jasmiinia tai basmatia. Riisi kannattaa freesata. Pyörittele se kuumassa öljytilkassa jossa on suolaa ja valkosipulia. Lisää kiehuvaa vettä niin että riisi juuri peittyy. Keittele n 10 min kannen alla.

Vierailija
20/25 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munankeitin ei ole turhake :) riisikupit sen sijaan ovat. Keittimet myös.