Poikani yläasteella törkeää seksismiä
Kuuntelin tuossa eilen sivukorvalla kun poikani ja hänen kaverinsa juttelivat jostain kouluasioista. En ollut uskoa korviani, kun kuulin pojan kaverin valittavan siitä miten tytöt saavat aina mennä ensimmäisenä ruokailemaan. Kysyin, että onko tosiaan näin, johon hän selvensi, että kyllä tosiaan kaikki tytöt menevät poikia ennen jonossa ruokailemaan. On se kumma kun vuonna 2016 poikia saa syrjiä näin selkeästi, vieläpä KOULUSSA. Ilmeisesti jopa koko koulun yleinen käytäntö tämä. Mikäköhän tämänkin säännön taustalla on? Se että kaikki tytöt ovat kilttejä kullannuppuja ja pojat häiriköitä?? Salli minun nauraa
Pistin poikani opettajalle sähköpostia eilen eikä ole vieläkään kuulunut vastausta. Taisin lyödä sille feministitantalle luun kurkkuun, kun ei saa sanaa suustaan.
Kommentit (33)
Sä sahaat omaa oksaasi näillä jutuilla.
On tuo kyllä todellakin aika jännä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi.
Todella pahoillani.
Selitä nyt minullekin, miksi?
Ihan oikeasti -väännä rautalsngasta.
Olisi kyllä itsekin kiva tietää millä perusteella noin tehdään. Jos siis ei ole provo vaan täyttä totta.
Mukavaa kun opettavat kohteliaisuutta koulussa.
TYTÖT ON NIIN HITAITA JOTEN EI OLISI PALJON TYTTÖJÄ SEURAAVALLA TUNNILLA :d
Opettajalle?! Missä maalaiskoulussa nyt ollaan kun muka opettaja määrittelee säännöt?
Missä ihmeessä noin toimitaan? ja kuinka pieni yläaste, että voidaan odottaa kaikkien luokkien ( 9A,9B,7H....) oppilaiden päässeen pois tunneilta, jotta voidaan laittaa tytöt jonoon ekana ja pojat vasta tämän jälkeen?
Tytöt syövät vähemmän ja pojat lappaavat lautaset niin täyteen, että koko ajan saa olla täyttämässä linjastoa? Helpointa saada vähäruokaist pois alta jonottamasta?
No tuommoisten suomimammojen takia nykypojat eivät availe edes ovia naishenkilöille, tai sano että ole hyvä, vaan sysäävät tytön tai naisen sivuun ja kulkevat itse ovesta ensin nokka pystyssä tissiposket heiluen.
Tyttäreni koulun yläasteella on luokat A-F ja kaikki juoksee sikin sokin jonoon.
Vierailija kirjoitti:
No tuommoisten suomimammojen takia nykypojat eivät availe edes ovia naishenkilöille, tai sano että ole hyvä, vaan sysäävät tytön tai naisen sivuun ja kulkevat itse ovesta ensin nokka pystyssä tissiposket heiluen.
Miksi se ovi pitäisi edes avata nykytytöille?! Eihän itsenäinen vahva nykytyttö/nainen tarvitse prinssiä pelastamaan itseään. Kovin ailahtelevaista nykytyttöjen itsenäisyys, jos he odottavat poijilta erityiskohtelua vain siksi, että ovat tyttöjä!
Kaksinaismoralismia?!
Vierailija kirjoitti:
Opettajalle?! Missä maalaiskoulussa nyt ollaan kun muka opettaja määrittelee säännöt?
Kuka muu ne säännöt isompien kaupunkien kouluissa määrittelee jos ei opettaja? Oppilaatko, vai vanhemmat, rehtori, sivistyslautakunta vai mikä?
Joskus voi olla hyvä syy siihen, että joku tietty osa luokasta menee ensin. Itse opettajana ollessa oli valintana se, että mikä jono tai rivi oli ensimmäisenä valmiina lähtemään, ja vuoroa vaihdeltiin.
-*
Kyllä se on niin, ellei tuollaista sääntöä olisi, pojat tönisivät itsensä kärkeen.
No just, tuota ei usko kyllä kukaan. Jos tämä olisi totta, olisi jo otsikot Iltapaskassa. Uskon, jos kerrot koulun nimen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pojat paapoisivat tyttöjä kuin toisena päivätyönä niin poiken on tuhra kuvittella, että saisivat samanlaista kohtelua takaisin. Itsenäinen nykytyttö ei sitä ovea avaisi, koska se olisi alentavaa ja loukkaisi tytön arvoa.
Nykytytöt saavat ihan sitä mitä ovat tilanneet.
Siellä ne tytöt vaa meikit levinneenä ja röökinhajuisina poikia etuilee niiii...
Vierailija kirjoitti:
Tissiposket heiluen? :D Onko näemmä jollakulla mennyt vähän tunteisiin kun ei ole saanut huomiota. :D
Olen pahoillani puolestasi.
Todella pahoillani.