Kuinka pitkään keuhkoista irtoaa tervaa tupakoinnin lopettamisen jälkeen?
Takana on jo kohta 10 päivää ilman tupakkaa ja irtoaa hyvin mustaa limaa.
Kommentit (35)
http://www.healthhype.com/mucus-causes-of-white-yellow-brown-grey-black…
Erivärien selvitykset.
https://forum.grasscity.com/apprentice-tokers/502180-why-marijuana-smok…
Elikä tässä keskustelussa ne jotka on poltelleet jotain muutakin ovat niitä mustan liman yskijöitä. Paljastuitte
Minulla tuli limaa jossa oli mustia jämiä noin kaksi kuukautta. Myöhemmin päätin aloittaa uudestaan koska keuhkoni oli puhdistuneet.
Nyt olen taas polttanut kaksi vuotta ja päätin uudenvuoden lupaukseksi olla taas 2kk polttamatta ja puhdistua. Kesällä tupakoin varmasti lisää.
Polttelin nelisenkymmentä vuotta askin-pari päivässä, tosin pidin puolentoista vuoden tauon 80-luvun alussa. Tuon tauon aikana tuli välillä rajuja yskänpuuskia joiden mukana tuli valtavia ruskeita klimppejä joita lavuaariin syljettäessä tuli nenään selvä, hirvittävä löyhkä. Tyhmyyksissäni aloin kännipäissäni uudelleen kessuttelemaan ja tuota jaksoa riitti toissa kevääseen, sydäninfarktiin saakka. Lopetettuani tupakoinnin Champix-kuurin avulla oikein odotin noita tervaklimppejä tulevaksi, mutta eipä ole tällä kertaa kuulunut vaikka nyt olisi eläkevaarilla aikaa niitä kakoa kun muihinkaan harrastuksiin ei juuri ole varoja.
Tupakoinnissa on parasta se jatkuva yskä sekä lima. Hauska räkiä julkisesti kadulle. Tulee punk olo.
Älä suinkaan 3& 13.
Aina kannattaa lopettaa.
Jos englantia osaat, niin tämä on vain hyvä asia, mikäli yskit "mustaa" pois keuhkoista, koska tupakista tervat sinne jää, toisin kuin kannabiksesta.
Ihmettelin lopettaessani, että mistä tervan irtoamisesta kaikki puhuvat. Minulla ei irronnut yhtään, yskä jäi vain hiljalleen pois ja siinä se. Poltin 5 vai 6 vuotta, suunnilleen puoli askia päivässä, joskus enemmän. Lopetin 2,5v sitten.
... Kun miettii minkä näköinen lasipurkki on tupakkapaikalla. Sen lasin pinta on ihan ruskea tervasta niin tuskin keuhkot ovat puhtaat useiden vuosien savuttelusta.
Tai bongin seinät jo viikon tupruttelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei tuollaista ole koskaan ollutkaan. Aski meni päivässä seitsemän vuotta.
Sama juttu! Poltin 30 vuotta vaihtelevasti 10-20 tupakkaa päivässä. Lukuun ottamatta raskausaikoja, silloin kieltäydyin totaalisesti ja kuvittelin aina kokonaan lopettaneeni. Vasta nyt viisikymppisenä kuitenkin on onnistunut. Tai koputan puuta, kolme vuotta olen nyt ollut ilman.
Oireet lopettamisesta olivat täysin henkisiä. Onko tuo musta lima totta vai jotain urbaanilegendaa...?
Hyvin samanlainen historia mulla, paitsi ei taukoa koska ei lapsia. Ei ollut röökiyskää eikä tullut limaa koskaan. Kaikki soosi on sitten varmaan tuolla keuhkojen pohjalla.
Mitä ihmettä. Olen ollut nyt kohta reilun kuukauden polttamatta, enkä ole yskinyt yhtään! Pitääkö nyt olla huolissaan? Poltin 15 vuotta suunnilleen askin päivässä.
Kyllä se on vaan fakta että ne joilta irtoaa niitä isoja ruskeita klimppejä niin keuhkot on paljon puhtaammat kun taas ne joilta ei irtoa kunnon tervaklimppejä nii ne epäpuhtaudet jääkeuhkoihin ja sitä mukaan ympäri kehoa ! Suosittelen yskiessä kokeilemaan kunnolla vatsan kautta se yskä tehdä ja huomaa kun alkaa röhimään keuhkot ni jatkaa niin pitkään että alkaa irtoamaan
Ite poltin 14-18 vuotiaana puoli askia päivässä ja oli astma niin olin vissiin aika onnekas kun astma tuottaa tätä limayskää kun ei edes paha astma ollut, että saattoi keuhkot ehkä puhdistua hyvinkin?
Poltin normi tupakkaa 30-vuotta askin tai kolme päivässä. Sähkötupakkaa 10-vuotta, paljon.
Nyt molemmat lopettanut 1,5 vuotta sitten. Kurkusta limaa vieläkin aika paljon.
Jos viisikin vuotta polttaa aktiivisesti 10-20 savuketta päivässä niin kyllä ne keuhkot on mustat. Lopettaessa keuhkot alkavat puhdistumaan ja sitä mustaa hiiltä irtoaa seinämistä. Osa ei huomaakkaan. Ihmiset jotka räkivät huomaavat ehkä selvemmin mitä sinne keuhkojen seinämiin ja keuhkorakkuloihin on kertynyt.
Jos lima on mustaa tai ruskeaa on syytä käydä lääkärissä. Koska se voi viitata keuhkosyöpään. Musta tai ruskea lima on usein vanhaa verta.