Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään keuhkoista irtoaa tervaa tupakoinnin lopettamisen jälkeen?

Vierailija
12.01.2016 |

Takana on jo kohta 10 päivää ilman tupakkaa ja irtoaa hyvin mustaa limaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla irtosi 8kk lopettamisen jälkeen. Yleensä aamuisin yskin mustaa tai ruskeasävytteistä limaa ulos keuhkoista. Joskus meinasi päästä oksennus. Poltin 13v joka päivä 4-7 savuketta päivässä ja viikonloppuna saattoi mennä askikin päivässä.

Ritu

Vierailija
2/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tuollaista ole koskaan ollutkaan. Aski meni päivässä seitsemän vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut. Poltin 26v ja lopetin 6v sitten.

Vierailija
4/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kuin edellisellä.

Vierailija
5/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odottelen myös sitä "tervayskää" tai ylipäänsä yskää :D t. 2kk sitten lopettanut

Vierailija
6/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kuukausi sitten, ehdin tupakoida kuusi vuotta (10-20 röökiä päivässä). Ei ole irronnut limaa sen enempää tai vähempää kuin tupakoidessa, mikä on aika outoa.

Vierailija
7/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta irtoaa kirkasta limaa jossa on seassa pitkiä tervaviivoja. Joskus irtoaa ihan paksuja tervaisia möhkäleitä. Lopettamisesta on jo 6kk.

Vierailija
8/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Suurella todennäköisyydellä nämä joilta irtoaa eivät myöhemmin sairastu syöpään. Nämä joilta ei irtoa olisin huolissani. Jos ne epäpuhtaudet jäävät sinne keuhkoihin niin ne ovat syöpää aiheuttavia aineita. Eli kovalla liikunnalla ja höyryhengityksellä tai pep-puhalluksilla koettaisin saada epäpuhtauksia pois keuhkoista.

Tämä siis mikäli ette halua että syöpääaiheuttavia aineita jää keuhkoihin.

Vierailija
9/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtoaa etenkin valkosipulivoileivän jälkeen yskittää ja irtoaa. Suosittelen.

Vierailija
10/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Suurella todennäköisyydellä nämä joilta irtoaa eivät myöhemmin sairastu syöpään. Nämä joilta ei irtoa olisin huolissani. Jos ne epäpuhtaudet jäävät sinne keuhkoihin niin ne ovat syöpää aiheuttavia aineita. Eli kovalla liikunnalla ja höyryhengityksellä tai pep-puhalluksilla koettaisin saada epäpuhtauksia pois keuhkoista.

Onko oikeasti noin? Itseltäni ei kummemmin mitään irronnut,muuta kun väritöntä limaa ehkä..pitääkö olla huolissaan?

Vierailija
11/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti noin? Itseltäni ei kummemmin mitään irronnut,muuta kun väritöntä limaa ehkä..pitääkö olla huolissaan?

Ei ne keuhkot voi kovan tupakoinnin jälkeen puhtaatkaan olla. Muutenhan tupakointi olisi haitatonta. Eli sielä ne epäpuhtaudet on tiukassa. Niitä pitää yskiä pois aktiivisesti. Toki sieltä irtoaa itsestäänkin mutta ne tulee nieltyä eli sitten on vaarana että epäpuhtaudet jäävät vatsaan ja aiheuttavat sielä syövän.

Kun miettii minkä näköinen lasipurkki on tupakkapaikalla. Sen lasin pinta on ihan ruskea tervasta niin tuskin keuhkot ovat puhtaat useiden vuosien savuttelusta.

Vierailija
12/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kuukausi sitten, ehdin tupakoida kuusi vuotta (10-20 röökiä päivässä). Ei ole irronnut limaa sen enempää tai vähempää kuin tupakoidessa, mikä on aika outoa.

Todella outoa. Minä jopa väittäisin että et yksinyt tarpeeksi aktiivisesti tai oikein. Yskimisen pitää olla tietyn tyylistä että lima irtoaa. Sinuna kokeilisin pep-puhallusta.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01…

Luulen että kyllä sinultakin on irronnut. Harva tarkastelee sylkeään lavuaaria vasten. Se on ehkä tehokkain tapa huomata tupakoinnin haitallisuus ja halu puhdistua.

Vierailija
13/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta siis kun tehdä itsari valmiiksi. T: 3

Vierailija
14/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tuollaista ole koskaan ollutkaan. Aski meni päivässä seitsemän vuotta.

Sama juttu!  Poltin 30 vuotta vaihtelevasti 10-20 tupakkaa päivässä. Lukuun ottamatta raskausaikoja, silloin kieltäydyin totaalisesti ja kuvittelin aina kokonaan lopettaneeni. Vasta nyt viisikymppisenä kuitenkin on onnistunut. Tai koputan puuta, kolme vuotta olen nyt ollut ilman. 

Oireet lopettamisesta olivat täysin henkisiä. Onko tuo musta lima totta vai jotain urbaanilegendaa...?

Vierailija
15/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli limaa todella paljon. Koin lopettamisen hyvin palkitsevana.

Toisaalta poltin kaikkea. Kukkaa, sikareja, piipputupakkaa, sätkiä, tavallista.

Poltin hyvin vähän eli melkein joka ruokailun jälkeen yhden.

Vierailija
16/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä limaa irronnut, 1.1 lopetin. Ei sitä irronnut kyllä tupakoidessakaan, 10 vuotta poltin 15-20 tupakkaa päivässä.

Vierailija
17/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis juuri toisin päin. Nämä joilla on sitä mustaa niin heille tulee syöpä.

Vierailija
18/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä limaa irronnut, 1.1 lopetin. Ei sitä irronnut kyllä tupakoidessakaan, 10 vuotta poltin 15-20 tupakkaa päivässä.

Vaikuttaisi siis siltä että tupakointi on aika vaaratonta touhua. Ei jää epäpuhtauksia keuhkoihin. Hienoa.

Vierailija
20/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/2207598/keuhkot-rikki

Oliko tämä tälläinen tieteellinen tutkimus, jonka linkitit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi