Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijat, kesätyöt haussa opiskelijoille, otetaanko paikkoihin myös muita kuin opiskelijoita?

Vierailija
12.01.2016 |

Että kannattaako työttömän tuhlata aikaansa kesätöiden hakuun, kun niissä sanotaan, että opiskelijoille ja myös hakemuksissa kysellään keskeneräisistä opinnoista, opinto-otteita ja muuta sälää..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Silloin kun haetaan harjoittelijaa niin halutaan harjoittelija. Jos olet äskettäin keskeyttänyt juuri sen alan opinnot ja sinulla on vaadittavat opintosuoritukset, niin sitten voit yrittää, mutta epäilen että silloinkin häviät sille opiskelijalle, joka on sitoutunut opintoihinsa ja mahdollisesti tulevaisuudessa tulee tekemään opinnäyteyhteistyötä tai palaa pätevämpänä samaan työpaikkaan.

Vierailija
2/9 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä osassa varsinaisesti harjoittelijaa haeta, vaan kesäloman sijaisia. Niin siksi mietin, kun on kuitenkin työkokemustakin. En ole keskeyttänyt opintojani, vaan jäänyt 3 kk sitten työttömäksi ja ei meinaa töitä löytyä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ne opinnäytetyötkin ole yleensä vähän skeidaa, niin miten voi hävitä niille? Ja ap ei minusta puhunut mitään, että olisi opiskelut keskeyttänyt.. Mutta siis onko sitten käytännössä niin, että jos olet ammattiin valmistunut ja työkokemusta omaava, töitä vailla, jäät toiseksi opiskelijoille kesätyöhaussa?

Vierailija
4/9 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kannattaa, eihän sitä tiedä milloin tärppää.

Vierailija
5/9 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt ihan samaa. Olen valmistunut vajaa vuosi sitten ja jäänyt nyt työttömäksi tämän vuoden alusta. Kohtahan kesätyöpaikkojen haut aukeavat ja olen miettinyt, että voiko niihin enää hakea, kun opiskelija en ole.

Vierailija
6/9 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytätkö muuten joka ikisien vaatimuksen, joita noissa hakemuksissa on? Totta kai kannattaa hakea. Sellaista superihmistä ei olekaan joka täyttäisi kaikki hakemusten kriteerit.

Vierailija
7/9 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse haen kyllä varmasti joitakin kesätyöpaikkoja. Joissakin ei sitä paitsi sanota, että ne olisi vain opiskelijoille, esim. viheralalla ja joissain tehdastöissä on "kesätöissä" vanhempiakin ihmisiä. 

Vierailija
8/9 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai työttämän kannattaa hakea kaikkia mahdollisia duuneja, eihän teillä muuta olekaan kuin aikaa rustailla hakemuksia. Epätodennäköistä on ehkä saada se kesäduuni, mut ei mahdotonta. Kyllä joskus voidaan ottaa joku vanhempikin sillä ajatuksella että ehkä se voisi jatkaa pidempäänkin. Sanoisin että panosta pienempiin paikkoihin, isommat firmat ovat mainostaneet kesätöitään kouluilla, yliopistoilla ja tulevat varmasti palkkaamaan vain opiskelijoita.

Vierailija
9/9 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoijan oma lapsi / sukulaisen lapsi / tuttava sa paikan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi