Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudutte vittuiluun?

Vierailija
12.01.2016 |

Kun vittuilija on pomosi. Olin tilanteessa missä pomo sanoi ehkä nimeni vittuilussa. Tilanteessa oli muitakin mutta en reagoinut mitenkään. Olisi pitänyt kysyä että mitä mutta olin hämilläni.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Molemmin puolin siis.

Vierailija
2/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin: en reagoi, mutta jos mahdollista, niin otan tiukan mutta aikuismaisen linjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vittuilija on pomosi. Olin tilanteessa missä pomo sanoi ehkä nimeni vittuilussa. Tilanteessa oli muitakin mutta en reagoinut mitenkään. Olisi pitänyt kysyä että mitä mutta olin hämilläni.

Riippuu tilanteesta. Yleensä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Välille en jätä mitään.

Vierailija
4/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin huono pomo, ettei ilman vittuilua saa asiaansa sanotuksi, vittuilen takaisin.

Vierailija
5/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteessa. Pääasiassa vastaan huumorilla tai laitan sanojan puutteelisuuden piikkiin olematta reakoimatta ja joissakin tilanteissa puutun kovemmallakin kädellä , jos se on todella epäsopivaan esim. tilanteeseen nähden.

Vierailija
6/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, valuu kuin vesi hanhen selästä, miksi pitäisi "suhtautua" idioottiin, jos on itse asiattoman loukkaamisen yläpuolella? Voihan tietty pomolla olla ongelmana se, ettei pysty puhumaan asioista suoraan, vaan yrittää saada tyytymättömyytensä työpanokseesi siten perille.Voithan aina kysyä:" Mitä tarkoitat?" tai "Puhutko minulle?" U know ? "Talking to me..talking to me?? " Vedät mussutuksen pihalle...huumorilla.

Vierailija
7/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vähän tarkemmin, mitä pomosi teki sulle? Miten hän käyttäytyi, mitä hän sanoi?

Vierailija
8/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmi on parhain taitoni, odottaisin varmaan oikeaa hetkeä ja näpäyttäisin pomoa takaisin.

Vierailija
9/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta. Joskus en mitenkään, joskus annan samalla mitalla takaisin ja kaikkea siltä väliltä!

Ei kai tähänkään ole antaa yhtä oikeaa toimintamallia.

Life ain't so black'n white.

Vierailija
10/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilijaa vituttaa kun esitän etten huomaa.

Vierailija
11/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo siis sanoi nimeni lauseessaan sanonnan lokin paskat silmille. Lokin tilalla oli nimeni.

Ap

Vierailija
12/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, aika törkeä pomo! :D

Miten hän muulloin käyttäytyy?

Nainen, mies, ala?

Vierailija
13/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo siis sanoi nimeni lauseessaan sanonnan lokin paskat silmille. Lokin tilalla oli nimeni.

Ap

No olika hän sitten saanut sinun paskasi silmilleen? Teillä oli siis ollut keskustelua jostain aikaisemmin?

Vierailija
14/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ja hoitoala kyseessä, sellainen keski-iän paremmalla puolella oleva.

Ap

Vierailija
15/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleensä käyttäytynyt hyvin minua kohtaan. Ei ainakaan törkeästi.

Ei oltu puhuttu aikoihin mitään.

Ap

Vierailija
16/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yleensä käyttäytynyt hyvin minua kohtaan. Ei ainakaan törkeästi.

Ei oltu puhuttu aikoihin mitään.

Ap

Siis pomosi sanoi - ilman minkäänlaista edeltävää keskustelua- suunnillen näin, että "sainpa tässä Sirpan paskat silmilleni", niinkö? Etkö todellakaan kysynyt häneltä mitä hän sillä tarkoitti?

Vierailija
17/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tästä tarinasta täytyy nyt kyllä puuttua..

Oisko se kuuluisa "toinen puoli"? :D

Vierailija
18/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen pomoni  (mies) oli kerran eräässä palaverissa ilmeisesti stressaantunut ja muutenkin jostain muusta asiasta huonolla tuulella. Istuin hiljaa, jonka hän tulkitsi jotenkin murjottamiseksi, ja tokaisi, että "X:lla on taas naama norsun vitulla!" Kaikki läsnäolijat (minua nuorempia firman työntekijöitä) menivät ihan vaikeiksi ja hiljaisiksi. Näin kuitenkin, että pomon kommentti oli vailla todellisuuspohjaa enkä reagoinut siihen mitenkään. Jälkeenpäin rauhoittelin kollegoitani jotka olivat loukkaantuneita puolestani, että älkää välittäkö, pomolla huono päivä. Seuraavana päivänä oli sattumalta kehityskeskusteluni, jossa toin tapauksen ilmi, tein tiettäväksi, että olin joutunut jälkeenpäin selittämään pomon käytöstä muille, ja totesin, ettei hän voi käyttää tuollaista kieltä alaisilleen, varisnkaan naisille. Pomo oli äärimmäisen pahoillaan, pyysi vilpittömästi anteeksi, ja seuraavassa palaverissa pyysi käytöstään anteeksi myös työporukalta. 

Eli jos joutuu v*ttuilun kohteeksi työpaikalla, kannatta aina olla provosoitumatta, asiallinen ja käydä asia läpi sopivassa tilaisuudessa. Muuten vastapuoli ei tajua käyttäytyneensä huonosti. 

Vierailija
19/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää vittuilusta, ellei se tule läheiseltä kaverilta tms ja on ns. ansaittua. Mulle työkaveri vittuilee mun omista henkkoht elämän valinnoista. Se luulee olevansa vitsikäs.  Sais nähä miten pitkään naurattaisi jos aloittaisin tekee samaa sille? Itse oon ottanut linjan, että vittuilusta huolimatta käyttäydyn normaalisti. En anna vittuilijalle sitä tyydytystä, että tämä saa minusta ulos muuta reaktiota kuin ihan rehellisen vastauksen siihen mitä vittuillen kysyi, ihan kuin en tajuaisi tämän vittuilevan. Toinen hyvä suhtautumistapa on kysyä vittuilijalta että "anteeksi, mitä siis tarkoitat?" . Itse kyllä ajattelin tuolle mulle vittuilevalle työkaverille sanoa ensi kerralla, että hei kuule meillä ei taida olla ihan samanlainen huumorintaju, että en ymmärrä miksi minun valintoja täytyy aina ruotia, niissä ei ole mitään kummallista.

Vierailija
20/22 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitit alussa; "Olin tilanteessa missä pomo sanoi ehkä nimeni vittuilussa"

Tuo ehkä alkaa tässä tuntua olevan aika ratkaiseva aspekti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi