Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä metakka tuosta Etelä-Suomen lumipyrystä :D

Vierailija
12.01.2016 |

Pittäähän sitä kaupunkilais tolloja muistuttaa että nyt tullee lunta ja paljon. Se onkin ennen näkemätöntä että talvella tulee lunta peräti. On se hesalaisille ja muille betoniviidakossa asuville joka talvinen kauhistus tuo LUMI :DD HAHAHA !!!

Siellä te ootte jo peltikolareitakin ajaneet, vaikka tuosta myräkästä jauhettu jo pitkän ajan, tuliko se taas niin yllätyksenä :D Eiks sieltä etelästä vois kieltää laissa kokonaan autot, kun ruumiitahan tuossa toiminnassa tulee?! Menkää niillä busseilla tai kävellen tai jääkää kotiin kauhistelemaan.

Teille pittää aina erikseen lehdissäkin muistuttaa lumesta, mutta siltikään ette koskaan osaa tarpeeks varautua.

Ihan pieni tiedote vaan. T-A-L-V-E-L-L-A T-U-L-E-E L-U-N-T-A !!!!! LUNTA LUNTA LUNTA. Se on normaalia, ottakaa rauhallisesti. Se ei ole yhtä kuin maailmanloppu. Hengittäkää syvään ja rauhallisesti. Muistakaa tänäkin vuonna 2016, että lumi on edelleenkin aivan normaalia, välillä sitä tulee vähän ja välillä paljon.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästääkö ne Tyrnävällä nettiin?

Vierailija
2/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitais maalaiskuskeilla tulla kakit housuun, jos joutuisivat Helsingissä tänään ajelemaan.

Suurin osa ei taitaisi päästä edes inssistä läpi, jos pitäisi Helsingissä suorittaa. Edes kesäkelillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen paljon kirjoitusvirheitä aloituksessa. Ei siellä maaseudullakaan kauhean välkkyjä taideta olla...

Vierailija
4/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerropa ap. kuinka varaudutaan Helsingin kaupunkiliikenteessä tällaiseen lumentuloon? Kun ei voi uuninpankolle jäädä makkoomaan, niin kuin maaseudulla.

Vierailija
5/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se metakka on vähän niinkun sen takia, että suomi on todella uutisköyhä maa, ja niitä uutisia on revittävä sitten vaikka lkadon ovesta isoilla otsikoilla.

Vierailija
6/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, kyllä se täällä pohjoisen kaupungeissakin taitais liikenteessä vähän heilauttaa, jos vuorokaudessa tulis vaikka se 70 senttiä lunta mitä satoi siellä jossain en muista paikannimeä..

Vierailija
7/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi että asun maaseudulla? Asun metsän keskellä, ei tässä lähellä ole peltoja, ei asutusta, eikä traktoreita kulje. Asun syrjässä, mutta en maaseudulla. Mun mielestäni maaseutu tarkoittaa, että on paljon peltoja, maitotiloja ja traktoreita liikkuu runsaasti. Ja paska haisee. Olen kyllä maaseudulla asunu joskus, mutta en enään. 

Ja Helsingissäkin ikävä kyllä oon joskus asunu töiden takia :D Kyllä siellä on monet runsaslumiset ja pyryiset talvet tullu autolla ajeltua. Joka talvi oon varautunu siihen, että lunta voi tulla paljonkin. Ei siitä erikseen pidä lehdissä kirjottaa :D Mutta teille pitää. 

Kyllä tänne Lappiinkin tulee lunta ja täällä on eletty monet myräkät mutta eipä kävis mielessäkään että kauhea haloo pitää nostaa jostain perkeleen lumen tulosta :D

AP

Vierailija
8/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitais maalaiskuskeilla tulla kakit housuun, jos joutuisivat Helsingissä tänään ajelemaan.

Suurin osa ei taitaisi päästä edes inssistä läpi, jos pitäisi Helsingissä suorittaa. Edes kesäkelillä.

Samat liikenne säännöt siellä on kun muuallakin.

Vierailija
9/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän lumipyryssä on se hyvä puoli, että se on jokatalvinen suuri ilon aihe monille pohjoisen asukkaille. Ja mikä parasta, kyse on parhaasta ilosta eli vahingonilosta. On onnellista, kun Kyyjärvellä jonkun suu vääntyy suloiseen hymyyn, kun radiossa kerrotaan että Helsingissä on ollut peltikolari. Ei vaan meidän kylällä kolaroinut kumpikaan auto, sanoo kerrankin iloinen pieni ihminen.

Vierailija
10/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdillä on juttupula, helppo tehdä haastatteluja tyyliin - kuinka pääsitte tänään töihin jne.

Minulla ei ole vielä mitään ongelmia, kävelin töihin ja täällä sisällä on ihan normaalia. Illalla pitäisi kuitenkin lähteä ajamaan itäiseen Suomeen. Auto on varmaan täysin lumen peittämä. Helppoahan tuollainen höttölumi on pois  lapioida, mutta aina tulee se sama probleema, minne sen lumen panisi. Jos laitan jalkakäytävälle, niin jalankulkijoiden meno hankaloituu, jos ajotielle, niin autoilijat kärsivät.

Vierailija
11/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kaupunkilaistollo Helsingistä. Tulin just päivälenkiltä ja nautin suunnattomasti tuosta säästä; lunta sataa kerrankin ihan kunnolla, on  pakkasta ja jonkin verran tuulee. Taidan sitten olla poikkeava koska tykkään kunnon talvesta aivan mielettömästi. Tosin, niin tykkäävät lähes kaikki työkaverinikin, kaupunkilaistolloja hekin. Täällä etelässä on niin usein vähälumisia talvia, että tämä tuntuu ihan luksukselta, ja kohta pääsee hiihtämäänkin. On varmaan yllättävää että täällä asuu myös aivan täysipäisiä ihmisiä.

Ota ap. huomioon, että täällä on aina paljon ihmisiä yhtä aikaa liikkeellä ja silloin on todennäköisempää, että jotain sattu kuin silloin kun tiellä kulkee kaksi autoa viikossa. Aina joukkoon mahtuu niitä, jotka eivät osaa  ajaa muulloinkaan, törttöilevät liikenteessä aina. Kyllä suurin osa etelän väestä osaa varautua talveen ja ajaa ja pukeutuu sen mukaan ja nauttii oikeasta talvesta. Tietenkin lehdet toitottaa lumikaaoksesta, liioitellen muuten, mitä muuta ne voisivat kirjoittaa? Ei lehdillä muutakaan uutisoitavaa ilmeisesti ole, ja ei mikään uutinen tavallisesta arkipäivästä myy. Sen sijaan että syytät meitä kaupunkilaistolloja, syytä mieluummin mediaa liioittelusta ja lumikaaoksen lietsomisesta.

Vierailija
12/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi että asun maaseudulla? Asun metsän keskellä, ei tässä lähellä ole peltoja, ei asutusta, eikä traktoreita kulje. Asun syrjässä, mutta en maaseudulla. Mun mielestäni maaseutu tarkoittaa, että on paljon peltoja, maitotiloja ja traktoreita liikkuu runsaasti. Ja paska haisee. Olen kyllä maaseudulla asunu joskus, mutta en enään. 

Ja Helsingissäkin ikävä kyllä oon joskus asunu töiden takia :D Kyllä siellä on monet runsaslumiset ja pyryiset talvet tullu autolla ajeltua. Joka talvi oon varautunu siihen, että lunta voi tulla paljonkin. Ei siitä erikseen pidä lehdissä kirjottaa :D Mutta teille pitää. 

Kyllä tänne Lappiinkin tulee lunta ja täällä on eletty monet myräkät mutta eipä kävis mielessäkään että kauhea haloo pitää nostaa jostain perkeleen lumen tulosta :D

AP

Eli asut erämaassa? Sieltä sitten ihmisenkaipuussasi otat kontaktia palstalle. Mutta kerro nyt, kuinka varautuisit paljoon lumentuloon, jos asuisit Helsingissä. Ottaisit rokulia töistä?

Vierailija
13/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat liikenne säännöt siellä on kun muuallakin.

Mutta maaseudulla ja pikkukaupungeissa tarvitsee soveltaa vain muutamaa sääntöä käytäntöön.

Vierailija
14/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lumen auraus voikin aiheuttaa ongelmia, mutta eniten minua ihmetyttää nämä kolarit jne. Eikö nyt sen vertaa ole älliä päässä, että jos ei näe oikein hyvin ja tie on lumen peitossa, niin silloin kannattaisi ajella hieman varovaisemmin.

Vierailija
15/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä se ole kauhean vaikee, kun ajellaan kävelyvauhtia ja inssissä ehtitään heittämään parin kilometrin lenkki.

Ja Helsinkin on edelleen melkoinen tuppukylä verrattuna miljoonakaupunkeihin. Lontoossa, kun ne pirulaiset ajalevat vielä väärällä puolella, niin se olikin jo melkein hankalaa.

Vierailija
16/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerropa ap. kuinka varaudutaan Helsingin kaupunkiliikenteessä tällaiseen lumentuloon? Kun ei voi uuninpankolle jäädä makkoomaan, niin kuin maaseudulla.

Ohis varautui tänään lähtemällä aiemmin liikenteeseen kuin normaaliaamuna. Illalla ennakoin sen verran, etten kiireellä aio ajella. Silti voi sattua kolari, kuten vaikka ihan minä muuna päivänä tahansa.

Valitettavasti täällä pk-seudulla ainakin on ihan liikaa sellaisia kuskeja, jotka eivät muista välitä, itsestään ainoastaan ja heidän vuokseen liikenteessä sattuu ja tapahtuu, oli keli mikä tahansa.

Vierailija
17/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lumen auraus voikin aiheuttaa ongelmia, mutta eniten minua ihmetyttää nämä kolarit jne. Eikö nyt sen vertaa ole älliä päässä, että jos ei näe oikein hyvin ja tie on lumen peitossa, niin silloin kannattaisi ajella hieman varovaisemmin.

Ei tosiaan kolarit johdu siitä, että ajeltaisiin kelistä välittämättä. Jos ajeltaisiin, kuten muulloin, niin olisi varmaan jo kaikki liikenne seis ja väylät poikki.

Vierailija
18/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan olisi kitkarenkaiset luistelemassa tuolla liikenteessä? Turvavälit ja tilannenopeus ovat myös monelle vieraita käsitteitä. Itse ajan Turun motaria ja kehä ykköstä arkisin ja sekaan mahtuu tosiaankin monenlaista autoilijaa vaaratilanteita aiheuttamaan.

Vierailija
19/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis varautui tänään lähtemällä aiemmin liikenteeseen kuin normaaliaamuna. Illalla ennakoin sen verran, etten kiireellä aio ajella. Silti voi sattua kolari, kuten vaikka ihan minä muuna päivänä tahansa.

Valitettavasti täällä pk-seudulla ainakin on ihan liikaa sellaisia kuskeja, jotka eivät muista välitä, itsestään ainoastaan ja heidän vuokseen liikenteessä sattuu ja tapahtuu, oli keli mikä tahansa.

Niin, täällä kun kaikki ei ole itsestä kiinni, mitä tuolla kysymykselläni tarkoitinkin. Kun se oma varautuminen ei riitä.

Vierailija
20/41 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan kolarit johdu siitä, että ajeltaisiin kelistä välittämättä. Jos ajeltaisiin, kuten muulloin, niin olisi varmaan jo kaikki liikenne seis ja väylät poikki.

No esimerkiksi tänään on pelti kolissut taas oikein urakalla, joten ei mistä se sitten mielestäsi johtuu, jos ei piittaamattomuudesta olosuhteita kohtaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi