Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä käsitettä "Kevyet mullat"

Vierailija
12.01.2016 |

Ajattelen sen niin, että sanoja toivoo mullan määrän olevan niin vähäistä, että sadevesi huuhtoo sen äkkiä pois ja paljastaa ruumiin irvokkaasti esille. Tai että multa ei paina ruumista tarpeeksi, joten se lähtee maan kohoamisen takia nopeasti liikkelle, menee palasiksi ja täten "hautarauha" rikkoutuu.

Jos vaikka puolisoni kuolisi ja hänelle toivotettaisiin kevyet mullat, näkisin vain mielessäni puolisoni luut nousseena hautausmaan pinnalle kaikkien potkittavaksi ja eläinten kaluttavaksi. Kuka voi toivoa kenellekään tuollaista kohtaloa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän sanonnan on ottanut käyttöönsä varsinkin nuorempi väki: helppo heittää tämä ettei tarvitse sanoa mitään syvällisempää tai keksiä ihan jopa itse jotain sanottavaa. Samaa sarjaa äärettömän ärsyttävän RIP:n kanssa, joka sekin kuulostaa lähinnä sarjakuvakieleltä.

Vierailija
22/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän sanonnan on ottanut käyttöönsä varsinkin nuorempi väki: helppo heittää tämä ettei tarvitse sanoa mitään syvällisempää tai keksiä ihan jopa itse jotain sanottavaa. Samaa sarjaa äärettömän ärsyttävän RIP:n kanssa, joka sekin kuulostaa lähinnä sarjakuvakieleltä.

Kyseessä on siis joku some-sanonta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin liian kepeä ja vähättelevä ilmaus. En käytä, ärsyttää jos joku käyttää.

Vierailija
24/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av on kumma paikka, kun ihmiset vetävät herneet nenäänsä asiallisista kysymyksistä. Ikävää, että loukkasin tunteitanne. Kevyet/kepeät mullat teille kuitenkin! Toivottavasti nyt käytin sanontaa oikein.

Vierailija
25/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av on kumma paikka, kun ihmiset vetävät herneet nenäänsä asiallisista kysymyksistä. Ikävää, että loukkasin tunteitanne. Kevyet/kepeät mullat teille kuitenkin! Toivottavasti nyt käytin sanontaa oikein.

Ei me olla vielä kuolleita. 

Vierailija
26/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyet mullat sinullekin!

Vierailija
27/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle voi ilman muuta pitää sitten aikanaan monttubileet ja toivottaa kepeät mullat. En takuulla pahastu. 

Vierailija
28/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, en tiennyt toivotetaanko se vainajalle vai omaisille.

Vierailija
29/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin liittyy kuolemaan? Mä olen käsittänyt, että sanonta toimii kaikissa tilanteissa, huikkaan työkavereille usein perjantaina töistä lähtiessä "hyvää viikonloppua ja kepeät mullat!" Joskus sanon tuon myös kaupankassalla kuittia vastaanottaessa "kiitos ja kepeät mullat!" 

Vierailija
30/30 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin liittyy kuolemaan? Mä olen käsittänyt, että sanonta toimii kaikissa tilanteissa, huikkaan työkavereille usein perjantaina töistä lähtiessä "hyvää viikonloppua ja kepeät mullat!" Joskus sanon tuon myös kaupankassalla kuittia vastaanottaessa "kiitos ja kepeät mullat!" 

Vähän niin kuin "Jumalan siunausta"!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi