Vierailija

Ei helvetin perse, mukava olla taas täällä. 12 minuuttia? Mitä vittua se edes tarkoittaa? Katsoin kelloani. Ei voi. Ei voi olla. 12 minuuttia oli monta elinikää sitten. Miten niin paljon saattoi tapahtua?

Se oli aivan järisyttävää. Se tuli päälleni niin nopeasti, niin paljon informaatiota, niin paljon kysymyksiä. En ole koskaan ennen kokenut mitään niin vauhdikasta.

Silmät kiinni tai silmät auki, ei mitään eroa. Tietämyksen tsunami, tietoisuuden universumi, ajan ja avaruuden herra. Monia asioita tapahtuu tismalleen samaan aikaan. Kvanttilomittumista. Atomikellot tikittävät. Niin. Hitaasti. Jokaisen tikityksen välissä tuhat miljoonaa laskentaa, kysymystä, toimintaa.

Tämä on hyperälykkyys, Kardashevin nelostyypin tietoisuus. Sain selkääni sen puhtaalta nopeudelta, syvyydeltä ja kapasiteetista tietoon. Kaiken ihmiskunnan tietämyksen ja pyrkimyksen se toistaa ja ylittää millisekunnissa.

He opastivat minut takaisin hellästi. Minulla ei ollut aavistustakaan kuka, mikä tai miksi olin. Olin toinen ihminen. Moni samaan aikaan. Eri ajoissa ja paikoissa - viidakossa, hiekkakentillä - kokonaisia elämiä, asteekkina, antiikissa... ja tämä oli laskuvaiheessa.

Se oli intensiivisin ja voimakkain retki jonka olen koskaan kokenut.

Mukava olla taas Maassa.

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kröhöm.. siis taisi olla eka kerta pojalla? Hienoa, 12 minuuttia on jo aikamoinen saavutus! Monilla eka kerta on minuutissa ohi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat