Vierailija

Jos ei osaa solmia nauhoja, niin miten luistinten jalkaan laitto on onnistunut liikuntatunneilla?

Kommentit (7)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka normaali ekaluokkalainen ei osaa solmia itse? Hitto, olisiko aika opetella?

Oikeastiko kaikki ekaluokkalaiset osaa solmia? Meillä ekaluokkalainen ei ainakaan itse saa kiristettyä nauhoja tarpeeksi tiukalle. Onko muka ainut laatuaan? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Moni osaa, mutta ei todellakaan kaikki osaa. Olisi jo aika osata. Opettajalta menee liikuntatunti nauhojen solmimiseen, jolloin käytännössä kaikki palelee odottaessaan opettajaa.

Vierailija

Opetan toista vuotta putkeen ekaluokkaa ja tässä nopeat kommentit:

- monet (ainakin puolet) tarvitsee aikuisen apua, onneksi ohjaaja usein apukäsiparina

- jos luokassa on vaikka 22 oppilasta, niin puolet olisi 11, joten ei tuo nyt ihan "koko tuntia" vie, kun niitä sitoo. Se on se 5-10 minuuttia riippuen, onko paikalla yksi vai kaksi aikuista. En koe ongelmaksi. Ei omatkaan lapset ole tuossa iässä luistimia saanut itse sidottua.

- viime vuonna luokassa oli yksi, joka ei osannut oikein luistella. Tänä vuonna olemme käyneet kerran ja kaikki tuntuu pysyvän pystyssä. Tasoerot on isoja. Jotkut vetää pitkin kenttää hurjaa tahtia (jääkiekkopojat) ja toisessa päässä on nämä, jotka töpöttelee hitaasti. Eli ei hätää. Apua on saatavilla ja tuossa iässä lapset on aika joviaaleja toistensa taitojen suhteen. Jotkut lukee, jotkut ei. Jotkut ui, jotkut ei. Jotkut luistelee, jotkut ei jne.

t: alkuope, joka alkaa nyt valmistautua töihin

Vierailija

Meidän lapsilla on eka-tokaluokan luisteluissa ollut apuna kummiluokkansa oppilaita. Siis vitos-kutos. Ei läheskään kaikki saa luistimia yksin luistelukuntoon.

Vierailija

Meillä ollaan vanhemmat käyty auttamassa luistinten solmimisessa jos on ollut aikaa. Ei meidänkään lapsi solmia osaa. Riisuminen sitten taas on helpompaa.

Vierailija

Ei meillä lapsi osaa solmia eikä lapsen kaveritkaan osaa solmia. Siis osaavathan he solmun tehdä, mutta luistinten nauhojen saaminen riittävän tiukalle on hankalaa. Itse mielessäni olen joskus ihmetellyt, miksi luistimissa ei voisi olla pikalukon tyyppistä kiinnitystä, se olisi lapselle helpompaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat