Ihmiset muuttavat ulkonäköään liikaa omien mieltymystensä mukaan
Kaikki eivät todellakaan tiedä, mitä heidän pitäisi itselleen tehdä. Moni ihastuu tietynlaiseen kampaukseen, hiusväriin tai meikkiin, ja sitten se on pakko saada. Tai on muuten vain sokea omalle ulkonäölleen.
.
Monella suomalaisella on musta tukka kun leikitään Kim Kardashiania, vaikka se sopii todella harvalle oikeasti. Blondeissa hiuksissa on usein väärä sävy, joka ei sovi ihonväriin ja meikkiin. Punaistakin on monia sävyjä, mutta valitaan se kaikkein räikein (ja nopeasti kulahtava). Osalla tuntuu olevan ajatus "minä maksan hiusväristä, joten sen tulee erottua". Itse ajattelen "minä maksan hiusväristä, joten sen tulee tehdä minut kauniimmaksi".
Kaikille päänmuodoille tiukka ponnari ei ole edustava. Lisäksi suomalaisilla on nyt paljon suoraa tukkaa keskijakauksella, ilman otsatukkaa. Ei sovi hyvin suomalaisten muodottomille kasvoille ja ohuille hiuksille. Sinäkin voisit miettiä ensi kerralla, onko kivemman näköistä hiuksissa laineet vai leveä kiharapörrö korvien korkeudella.
(Käytin esimerkkinä suomalaisia, koska asun Suomessa ja näen täkäläisiä ihmisiä.)
.
Meikissä huomaa erityisen hyvin, miten usein ihmiset vetävät jotain överiksi ja unohtavat huolehtia toisesta. Juhlameikissä (erityisesti 30 v ja siitä ylöspäin) on tujut rajaukset silmissä ja punaiset huulet, mutta koko iho on vedetty samalla värillä tasaiseksi. Vaihtoehtoisesti pinkkiä poskipunaa on selvärajaiset pallot poskissa, ei sekään ole sen parempi.
Kaikilla on meikkaamisessa se kohta, joka on erityisen kiva ja tärkeä, mutta kyllä muullekin meikille voi uhrata vähän aikaa.
.
Kulmakarvat ovat oma lukunsa kaiken ikäisillä. Täysin mielivaltaisia suoria viivoja ja pyöreitä kaaria, kulmikkaita kulmakarvoja, ohuita viivoja ja överipaksuja. Kulmakarvat sijaitsevat väärässä paikassa (niiden väli on liian leveä, mikä leventää nenää ja saa naaman muistuttamaan lehmää), ne laskeutuvat sivuilla alas (näyttää surulliselta ja väsyneeltä) ja ne ovat liian lyhyet (vaikuttaa kasvojen mittasuhteisiin ja naama näyttää päärynältä).
Toinen tarina ovat kulmakarvat, joille ei tehdä mitään. Mustan tukan kanssa kanssa näkee paljon kasvoja, joissa on silmämeikkiä, mutta kulmakarvat ovat suomalaisen vaaleat. Ei toimi muualla kuin muotilehtien kuvissa, ihan oikeasti.
Sitten on niitä kulmakarvoja, joiden karvat kasvavat pitkin naamaa. Kulmakarvat ovat kuitenkin kasvojen kehykset ja vaikuttavat ilmeeseen. Ihmiset katsovat kasvoja ja näkevät kulmakarvasi, vaikkeivat erityisesti niihin keskittyisikään. Kulmakarvojen siistiminen tekee suuren eron ja itselläni on monia kauniita ystäviä, jotka eivät meikkaa mutta nyppivät kulmakarvansa.
.
Yleisesti ottaen suurinta osaa pukisi luonnollisempi look ja tulisi ottaa paremmin huomioon kokonaisuus ja tasapaino.
Kommentit (33)
Eli sulla on kaikki vähän huonosti? Kulmatkin on aina liian ohuet tai överit :D
Jaa, päivän suomalais-haukut on nyt sitten taputeltu alta pois.
PS. Rumia ja tyylittömiä ihmisiä on ihan jokaikisessä maassa samalla tavalla, käy vaikka Englannissa ihmettelemässä paikallisia chaveja niin ei enää suomalainen keskijakaus aiheuta inhonväreitä ja sydämentykytystä.
Se, mikä parhaiten sopii ei välttämättä sovi ihmisen luonteeseen. Mulle sopi hyvin vaalea tukka, mutta mulla oli jatkuvasti olo, että en ole tämä ihminen. Jotenkin liian pehmeä vaikutelma, oikeesti oon kärkäs enkä suloinen.
Olen samaa mieltä miltei kaikista kirjoituksessa esitetyistä näkökulmista, paitsi siitä, että ihmiset muokkaavat omaa ulkonäköään liikaa omien mieltymystensä mukaiseksi. Tuo esittämäsi kuvaa omaa mieltymystäsi, joskin myös useimpien muiden hyvän tyylisilmän omaavien mieltymyksiä ja minunkin mieltymyksiäni. Mutta jos jonkun muun mieltymys ei ole tyylikäs ja hyvännäköinen, niin mitä se haittaa? Jos hän muokkaa itseään oman mieltymyksensä suuntaiseksi, niin mitä sitten? Miksi kaikkien pitäisi olla tyylikkäitä ja keskivertomaun mukaan mahdollisimman hyvännäköisiä? Itse jokainen sen pärstänsä ja hiuskuontalonsa kanssa joutuu elämään. Eläköön jokainen siten, kuin parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Mä miellytän ennemmin itseäni kuin kyylääviä av-mammoja. Koita elää sen kanssa :)
Tässä juuri se mistä aloittaja puhui. Ihmiset ajattelevat liikaa omaa hetkellistä mukavuuttaan. "Ei just nyt huvita nyppiä kulmia tai meikata paremmin". Sitten myöhemmin muut ihmiset näkevät lopputuloksen ja se vaikuttaa alitajuisesti mielikuviin. Moni nainen on kiinnostunut näistä asioista ja ajattelee ihan tiedostaenkin.
Se hiton kulmakarvojen nyppiminen tai pandarajausten rajoittaminen on tietynlainen sijoitus omaan pussiin, siinä auttaa itseään.
No mutta ap ajattelevan positiivisesti, kun kerran suomalaiset on rumia ja on rumat kulmakarvat, hiukset ja meikit niin sähän varmaan erotut tästä massasta kuin Olympos-vuorelta laskeutunut jumalatar. Anna meidän olla rumia ja nauti omassa pienessä maailmassasi omasta täydellisyydestäsi. ;)
Olisin melkein voinut kirjoittaa tuon itse, sillä olen tehnyt samanlaisia havaintoja juuri samoista asioista. Melkein.
Ero on siinä, että ajattelen, että saahan sitä ihminen tehdä ulkonäölleen mitä haluaa. Vaikka leikata Juice-kaljun ja vetää poskipunat nenänpäähän.
Se minua tuossa kaikessa "virheellisessä" laittautumisessa häiritsee, että siinä seurataan muotia ja otetaan mallia jostain esikuvasta, jolla on ihan toisenlaiset kasvonpiirteen ja hiusten laatu kuin mitä itsellä on. Silloin tulos ei näytä hyvältä, vaikka esikuvaa olisi jäljitelty orjallisesti. Eikä se näytä siltä esikuvaltaankaan, tietenkään.
Vaikka kai se niin on, että moni kokee hyvännäköiseksi juuri sen, että on pinnallisesti, sen enempää miettimättä, käytetty niitä ulkonäkökikkoja, jotka kulloinkin ovat muodissa? Toisaalta jos tuolla kriteerillä ulkonäköä arvioi, niin vaikkapa 20-luvun suuret filmitähdet ja kaunottaret ovat auttamattoman rumia, kun ei heillä olekaan mustaksi värjätty pitkä suora tukka keskijakauksella eikä turpeat huulet.
Vierailija kirjoitti:
PS. Rumia ja tyylittömiä ihmisiä on ihan jokaikisessä maassa samalla tavalla, käy vaikka Englannissa ihmettelemässä paikallisia chaveja niin ei enää suomalainen keskijakaus aiheuta inhonväreitä ja sydämentykytystä.
Kirjoitin aloituksessa
Käytin esimerkkinä suomalaisia, koska asun Suomessa ja näen täkäläisiä ihmisiä.
Varmasti kaikkialla ihmiset tekevät ulkonäkömokia, mutta minä en pysty niistä puhumaan. Lomamatkoilla ei saa samanlaista kuvaa kuin asumalla maassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No jopa esimerkin löysit :D
Tuo on maa, jossa suunnilleen jokainen suomalainenkin voi tuntea itsensä suuren luokan kaunottareksi.
Rumempia ihmisiä saa etsiä. Pienellä saarella keskenään nussiminen ristiin rastiin on jättänyt jälkensä. Johan niillä älykkyyskin on taantumassa jos vertaa brittien kulta-aikaan. Enää sieltä ei tule mitään.
En tiedä mistä vitusta ne sen Katen on sinne polkaisseet - se on upea. Poikkeus tunnetusti vahvistaa säännön.
En muuten tunnista itseäni tuosta kuvailustasi, mutta tuo tiukan ponnarin sopimattomuus kyllä täsmää täysin minuun. Pääni muotoon ei vain käy tuo perusponnari, en osaa selittää miksi, mutta kalloni näyttää valtavalta ja erityisesti takaraivon alueelta kun sliippaan kaikki hiukset taakse ja sidon ponnarille. Se, että jättäisin etuhiuksiin hieman hapsottavia hiuksia, pehmentäisi lookia, mutta ne häiritsevät niin että alitajuntaisesti aina vetäisen ne hapsut korvan taakse. Haluaisin osata kaikkia kauniita kampauksia, etenkin lettien tekemistä, mutta kun en opi.
Mitä ihmettä ihmiset saavat siitä itselleen, että haukkuvat toisten ulkonäköä? En ole ikinä ymmärtänyt tätä. Itselleni ei tulisi mieleenkään edes anonyymillä nettipalstalla kirjoitella tällaisia avautumisia.
Elämä on paljon helpompaa, mukavampaa ja nautinnollisempaa, kun keskittyy positiivisiin ja kauniisiin asioihin, siinä ei paljon hetkauta jos jollain on liian kirkasta huulipunaa.
Tykkään myös kehua muita ihmisiä (ja jokaisesta löytyy kehumisen aihetta), siitä tulee hyvä mieli itselleenkin kun saa yhdellä pienellä kehulla toiselle hymyn kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
No mutta ap ajattelevan positiivisesti, kun kerran suomalaiset on rumia ja on rumat kulmakarvat, hiukset ja meikit niin sähän varmaan erotut tästä massasta kuin Olympos-vuorelta laskeutunut jumalatar. Anna meidän olla rumia ja nauti omassa pienessä maailmassasi omasta täydellisyydestäsi. ;)
Miksi te ajattelette, etten olisi suomalainen? Koska minä olen suomalainen :D Eikö suomalainen saa arvostella suomalaista?
Minullakin on ohut hiukset ja pötkönaama, mutta tiedän mikä minulle sopii.
Ap
Tämä sama aloitus oli eilenkin täällä. Ap:n mielipide tuli jo monta kertaa selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin aloituksessa
Käytin esimerkkinä suomalaisia, koska asun Suomessa ja näen täkäläisiä ihmisiä.
Varmasti kaikkialla ihmiset tekevät ulkonäkömokia, mutta minä en pysty niistä puhumaan. Lomamatkoilla ei saa samanlaista kuvaa kuin asumalla maassa.
Ap
Eli et osaa lomamatkalla kääntää päätä ja katsoa minkälaista porukkaa pyörii ympärillä. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten lukenut aloitusta huolella.
Aloittajahan sanoo, että "Käytin esimerkkinä suomalaisia, koska asun Suomessa ja näen täkäläisiä ihmisiä." Tarkoitus ei ole haukkua nimenomaan suomalaisia tai väittää, että tyylitajun puute olisi erityisen suomalainen ongelma. Suomalaiset toimivat vain esimerkkinä yleisemmästä ilmiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopa esimerkin löysit :D
Tuo on maa, jossa suunnilleen jokainen suomalainenkin voi tuntea itsensä suuren luokan kaunottareksi.
Rumempia ihmisiä saa etsiä. Pienellä saarella keskenään nussiminen ristiin rastiin on jättänyt jälkensä. Johan niillä älykkyyskin on taantumassa jos vertaa brittien kulta-aikaan. Enää sieltä ei tule mitään.
En tiedä mistä vitusta ne sen Katen on sinne polkaisseet - se on upea. Poikkeus tunnetusti vahvistaa säännön.
No jos ei Englanti miellytä niin voin kertoa myös asuneeni Norjassa, siellä on rumia ihmisiä ihan samalla tavalla.
Saksassa myös näkyi paljon punkeroita, punakoita ja tyylittömiä matameja. Entäs kaikki ne Itä-Suomessa pyörivät venäläiset maatuskat jotka jo haistaakin kymmenen metrin päähän?
Vastaan nyt samalla tavalla, kuin vastasin eiliseen ketjuun. Pidän siitä, kun minulla on musta pitkä tukka, piilarit ja valkoinen iho. Kaikki eivät halua luonnollista tyyliä, itsekin tykkään leikitellä meikkien kanssa. Makuja on erilaisia ja niistä ei voi kiistellä.
Mua aina pikkuisen huvittaa (ja toisaalta säälittää), kun täällä on näitä tällaisia avauksia. Ap luulee kai olevansa ihan maailman kaunein ja seksikkäin nainen ja haluaa sitten korostaa sitä omaa kuviteltua paremmuuttaan haukkumalla muita. Ja säälittää, koska tällaisia avautumisia suoltavalla ihmisellä on todennäköisesti oma elämä todella kurjaa, koska ei elämäänsä tyytyväinen ihminen mieti tällaisia asioita.
Jos luonnollisuutta haetaan, niin annetaan sitten karvojen rehottaa ja kävellään kaikki nakuna. Mikä asia ap: lle jäi epäselväksi eilisestä ketjusta? Eikö muiden vastaukset tyydyttäneet pientä mieltäsi?
Mä miellytän ennemmin itseäni kuin kyylääviä av-mammoja. Koita elää sen kanssa :)