Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMPERELAISET hei, mihin alueille kannattaa muuttaa pienen lapsen

Vierailija
14.02.2006 |

kanssa? Muutto edessä, enkä kaupunkia tunne yhtään. Asuntoa täytyy aluksi hakea esim vvo:lta tmv.

Kaikista vinkeistä kiitollisena olen! Hesasta muutetaan. Kaikkea muuta sieltä varmaan löytyykin, (ikävä ei varmaan takasin Hesaan tuu) mutta Zara taitaa puuttua ;)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko harkinneet ympristökuntia? Vehmainen on tosi kivaa pääosin omakotitalo-aluetta, myös rivareita löytyy, mutta ei juuri vuokra-asuntoja. Takahuhti, Pappila, Viiala, Koivistonkylä samantyyppisiä. Ympäristökunnista ainakin Kangasala ja Lempäälä kivoja ja vähän huokeampia.

Vierailija
2/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on helpompi luetella paikkoja, johon ehkä ette halua muuttaa - suurin osa Hervantaa ja Tesoma lukeutuvat niihin. Tuo asuntotyyppi tosiaan jo lisää tai poistaa alueita listalta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alue , jossa myös hyvät koulut ja päiväkodit olisi hakusessa meillä.

Kiitos , jos joku viitsii vastata.

Vierailija
4/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut viisi vuotta, enkä enää pois täältä muuttaisi mistään hinnasta. Alueet joita lasten kanssa välttäisin: Multisilta, Nekala/Viinikka, Tesoma ja Härmälä. Muualla ok. Hervantakin mainettaan parempi, ainakin Pohjois-Hervantaa lukuunottamatta.

Vierailija
5/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä sitten jossain vaiheessa omaan. Mutta kerrostalosta aloitetaan, ja katsellaan rauhassa sitten siitä eteenpäin. Vaikeaa on, kun EI YHTÄÄN tiedä, minkälaista milläkin alueella on. Vaikea sanoa, mihin ei missään tapauksessa, kun mikään ei sano mitään. No, tämä auttoi jo vähän, kiitos teille tamperelaiset! Stadista ei tosiaan varmaan muuta tuu ikävä kuin Zaraa, mutta jos sekin on jo kerran sinne tulossa, niin asiathan on varsin loistavasti... ;))

T ap

Vierailija
6/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne mielipiteet voi vaihdella.

Vierailija
7/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnainmaa, Takahuhti, Pappila, Janka, Ruotula, Messukylä, Kissanmaa, Epilä, Pispala, Hyhky, Pohtola, Lintulampi, Iidesranta, Viinikka.

Toki jollei olisi lasta/lapsia, niin asuisin mieluusti Tammelassa, Kalevassa, Hatanpäällä, Amurissa tai Armonkalliolla :)

Vierailija
8/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on se Hervantakin ihan ok, kun ei Hrwoodin keskustaan muuta.

Ainoat ruuhkat Tampereella on Rantatiellä/Paasikiventiellä aamuin illoin. Eli jos haluutte välttää ne, niin sitten suosittelen Itä-Tamperetta.

Vierailija
9/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atala, Linnainmaa käsittääkseni on myös kivoja alueita, sieltä löytyy myös kerrostaloja.

Vierailija
10/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammelassa, keskustassa ja Iidesrannassa!! Tykkäsin kaikista paikoista... tosin minulla ei tuolloin ollut autoa ja nautin siitä, että asuin keskustan ja palveluiden sekä hyvien liikenneyhteyksien lähellä.

Vierailija
11/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amurissa ja Pyynikillä.

Vierailija
12/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole täällä Zaraa, eikä ole tulossakaan. Mango on tulossa sinne Ideaparkkiin, Zaran täytyy aina olla stockmannin läheisyydessä.

Niin ja Ikeaakaaan ei oo ei tuu. Tarkemmin kun ajattelee niin eipä täällä juuri muuta ole kuin seppälää, lindexiä ja hennesiä, ja k-kenkää. Dinsko puuttuu myös.

Vierailija
13/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä itse asiassa viihdyn täällä ihan kohtuullisen hyvin. Kaivattaisiin tosin vähän lisää tilaa, joten siksi ehkä vähän syrjemmästä asuntoa etsitään, jos olisi vaikka vähän edullisempi vuokra. Mutta liikenneyhteydet ovat kyllä tärkeitä, itse en autoile ihan siitä syystä, että esim täällä Kalliossa asuessa ei mielestäni autoa tarvitse mihinkään, siitä olisi vain haittaa. Käytän muutenkin mielummin julkisia. T ap

Vierailija
14/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangokaan ei sitä korvaa, oon vannoutunut Zara-ihminen! No, pääseehän siellä aina käymään... :) T ap

Vierailija
15/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nykyään asustellaan Kangasalan keskustassa ja täällä mielestäni jo tarviikin auton ;) Jo Kangasalla kulkeminen on ilman autoa aikaa vievää ja lisäksi vieläpä aika kallista!!!

Lisäksi mielestäni ainakin täällä Kangasalla asunnot ja vuokrat on " hinnoissaan" eli välttämättä ei todellakaan pääse halvemmalla kuin Tampereella... Onnea Teille asunnon etsintään!!

Vierailija
16/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amuri on mukavaa seutua, kerrostaloja mutta leikkipuistojakin. Järvensivu on kanssa kivan lähellä keskustaa, mutta mukavin seutu siellä on omakotitaloaluetta.

Vierailija
17/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihtyneenä (muualta myös muutimme) suosittelen.

Toki täällä Hervannassa on alueita jotka vähän " levottomampia" , mutta eiköhän joka kaupunginosassa ole enempi tai vähempi ei niin kivoja paikkoja? Hervannassa hyvät peruspalvelut, lapsiperheitä paljon, myös opiskelijat tuovat oman värinsä katukuvaan (poliisikoulu, teknillinen yliopisto...). On niitä laitapuolen tyyppejäkin, mutta mitäs noista. Paljon ulkomaalaisia myös.

Bussiyhteydet kulkee usein ja kaupunkiin pääsee sujuvasti. Ja nyt Hervannan keskusta rakenteilla uusiksi, joten palveluja tulossa lisää (kauppoja jne).....Päivisin perheellisille paljon " ohjelmaa" . Srk:n kerhot, Mll:n perhekahvila jne...Ulkoilumahdollisuudet hyvät: uimaranta, lenkkimaastot ja hiihtoladut, luistelemaan pääsee, on uimahalli..

Tänne vaan! Suosittelen!

Vierailija
18/19 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunnoksi saatiin Härmälästä kämppä. Asunto oli ok, mut alue kaamea, varsinkin kun muutettiin ns. paremmalta alueelta. Talo onneksi oli hiljainen, mutta oli siellä murtautumisia jne. Hyvää siellä oli ainoastaan kulkuyhteydet, muuten ei tykätty yhtään. Joten sinne en suosittele muuttamista.

Vierailija
19/19 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla kokemuksia teiltä. Tosiaan Kalliossa asutaan, eikä täälläkään nyt niin kovin rauhallista ole, heh, päinvastoin, joten en mä ihan vähästä " säikähdä" , mutta ei nyt kovin levottomalle alueelle ehdoin tahdoin haluttais muuttaa. Plussaa on että olis vähän sitä " elämän sykettä" ympärillä, kovin hiljaisessa kolkassa en varmaan viihtyis. Ja harrastusmahdollisuudet, puistot, muut lapsiperheet yms on pelkkää plussaa.

T ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän