Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voimattomat kädet?

14.02.2006 |

Olen rv 33+2 raskaana ja tokavikaa viikkoa töissä. Teen istumatyötä ja olen tällä viikolla huomannut käsien olevan ihan voimattomat, etenkin kun istun. Tuntuu, että olkavarsista roikkuisi kaksi lötköä letkua...tekee tästä koneella näpyttelystä rasittavaa. Voiko vatsa painaa jotain hermoja istuessa vai mistä tämä johtuu? Onko muilla ollut vastaavaa?

Kotona en ole tätä huomannut, mutta siellä sitä onkin enemmän liikkeessä koko ajan, nostelee esikoista jne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että johtuu rannekanavien (jossa kulkee hermoja ja jänteitä)tukkeutumisesta, jonka aiheuttaa nesteiden keräytyminen eli turvotus. Itselläni on tapumusta nesteiden keräytymiseen (etenkin jaloissa) ja nyt olen huomannut käsien väsymistä/puutumista/voimattomuutta jo rv 24. Jostain syystä itselläni tätä ilmenee aina kun olen kaupassa, kaupungilla tai muuten pidempään seisaaltaan.

Toki on täysin mahdollista että oireilusi johtuu jostakin aivan muusta.

satu-sini

Vierailija
2/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan. Mulla esikoista odottaessa sekä jopa 4 kk synnytyksen jälkeen oli kädet todella usein tunnottomat ja puuduksissa. Mulla oli silloin myös turvotusta reilusti. Oli tosi epämiellyttävää ja varsinkin vauvan syntymän jälkeen välillä ihan pelotti että jos vauva tippu käsistä kun ei ollu tuntoa. Pääsin Jorviin hermorata tutkimuksiin 4 kk synnytyksen jälkeen ja sillon just vaiva helpotti, lääkäri epäili et oli ollu rannekavavat tukossa. Sanoi että vaiva voi uusia tai sit ei. Tokaa odottaessa ei ongelmaa ollut mutta nyt kolmannen raskausaikana (rv 17+3) kädet puutuu tosi usein turvotusta ei kyllä ole. Meinaan kysyä neuvolasta ensi viikolla. Pikkasen hirvittää että jos vaiva äityy pahaksi miten sitten hoidan kolmea alta 4 v kädet tunnottomina?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voimat tuntuvat kadonneen hauiksista ja olkavarren ojentajalihaksista. Tätä tuntuu eniten istuma-asennossa mutta myös jos erehdyn olemaan selälläni sängyllä. Itse olen yhdistänyt sen, suurten verisuonten painumiseen tuossa ylämahalla. Nyt maha kuitenkin korkeimmillaan ja istukka vielä takaseinässä, jolloin tuo " verenkiertohäiriö" tulee yleensä herkemmin. Asia pikkuisen huolettaa aina välillä mutta kun asia korjaantuu, kun vaihdan asentoa ja vähän heiluttelen itseäni niin olen ajatellut antaa asian toistaiseksi olla. Mutta tunne on ärsyttävä, voisi kuvitella että jos silloin pitäisi pyykkejä narulle ripustaa niin pitäisi kädet kyllä laskea alas. Lieneekö sinun oire samanlaista.

Niittyvilla rv 36

Vierailija
4/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotusta ei ole yhtään, sehän selittäisikin asian, mutta ei.... Epäilen kanssa, että jotkut suonet ja/tai hermot jäävät littuun kun istun, sillä vatsa vielä ylhäällä. Välillä jopa hengästyttää istuminen, joka on jo vähän koomista.

Makaaminen sattuu lonkkiin, istuminen vie voimat - täytyy vissiin vaan heilua pystyssä :-)

Vierailija
5/5 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi hymyilyttää tuo sinun viimeinen kommentti... Sama täällä, lonkat mielettömän kipeät makuulla. Yksi yö ei voinut olla enää kummallakaan kyljellä, joten virittelin puoli-istuvan asennon peitoista ja tyynyistä. Mulla myös vielä tuota hengästymistä ja myös " hengenahdistusta" ajoittain, varsinkin kun maha kovettuu ja ahdistaa oikein tunne palleaan. Nooh, ei mene enää kauan... Raskaus on MIELENKIINTOISTA...