Miksi ihmiset kuvittelevat, että hiusten kihartamiseen menee aikaa ihan tehottomasti?
Itselläni on pitkä ja paksu tukka ja rakastan suuria rentoja kiharia, joten kiharran hiukseni joka päivä. Tätä on monet kauhistellut, että miten sä jaksat, siinähän on kamala työ, mä vaan suoristan! :o
Väärin.
Näiden kiharoiden tekemiseen menee noin kymmenen minuuttia (max 15 jos on huono hiuspäivä :D), koska voin taivutella ne nopeasti suurissa osioissa.
Kun jos taas alan suorittamaan hiuksia siinä menee yleensä noin tunti, koska joudun käymään hitaasti koko tukan läpi yleensä pariin kertaan todella pienissä osiossa ja samaa aikaa kampaa hiljaa suoristusraudan edessä liu'uttaen.
Eli miksi ihmiset kuvittelevat kiharoiden olevan niin kamalan suuritöisiä ja suoristaminen on nopea ja helppo vaihtoehto?
Kommentit (22)
Mulla on paksut ja luonnonkiharat hiukset. Kihartamiseen menee helposti tunti.
Miksi sinun pitää sekä suoristaa että kihartaa?
ei minulla suoristamiseen mene 10 min kauempaa.
ehkä kun oon tottunut suoristamiseen, kihartamiseen en.
Minulla myös menee rentojen laineikkaiden kiharoiden tekemiseen se about 10 minuuttia. Hollywoodkiharoissa noin vartti. Niskanutturassa ehkä 5 minuuttia. Lettikampauksessa max 10 minuuttia. Suoristetuissa hiuksissa vähintäänkin se reilu puoli tuntia. No, toisaalta, eipä minua haittaakaan kyllä, että ihmiset ihastelevat ahkeruuttani kauneudenhoidossa :D Totuus vaan on tarua ihmeellisempää!
Vierailija kirjoitti:
Siis luonnonkiharathan tekee kihartamisesta nimenomaan vaan helpompaa! Mullakin on, sen lisäksi paksut ja pitkät.
Aikaa vievät ongelmat tulee vasta siinä vaiheessa, kun haluaa niistä luonnonkiharoista suorat (ja vielä niin, että ne pysyy suorana koko päivän).
Ap
Koska siihen menee aikaa. Jos kiharran suurta osiota kerralla, täytyy odottaa helposti pari minuuttia, että koko osio kihartuisi kunnolla. Mielummin kihartaa pienemmissä osioissa, mutta niitä tulee sitten enemmän. Aikaa menee joka tapauksessa vähintään puoli tuntia, liikaa siis. Lisäksi hiukset ei tykkää päivittäisestä lämpökäsittelystä.
Mulla oikeasti pitkä ja paksu tukka. Riippuu varmaan kihartimesta, mutta kiharruspuikkoon ei kyllä mitenkään saa "paksuja ja isoja osioita" kerralla. Vaan melko pienissä osissa kiharrettava ja aikaa menee kyllä helposti 30-45 min.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää sekä suoristaa että kihartaa?
Et ole ikinä kuullut, että hiukset voi eri päivinä muotoilla myös eri tavalla?
Ap
Minä laitan isot rullat melkein kuivaan tukkaan.
Mulla on paksut hiukset, ja kun ne oli pitkät, ei niitä saanut millään kiharalla pysymään, ei vaikka olisi kaksi tuntia tehnyt töitä ja kärventänyt oikein kunnolla, kerran heilautti hiuksia niin ne oli taas suorat tai korkeintaan pikkuisen epämääräisellä laineella. Ns. lasipintaista hiusta on helvetin vaikea kihartaa, varsinkaan ilman permanettia, ja sekään ei aina onnistu, mun hius imee permanettiaineitakin järkyttävät määrät.
Jos sun hiuslaatu on hentoisempi ja helposti kihartuva niin ok vaikka on paksut ja pitkät, niin varmaan kihartuukin 10 minuutissa. Meillä kaikilla kun ei ole ohutta haituvaa ne paksut hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oikeasti pitkä ja paksu tukka. Riippuu varmaan kihartimesta, mutta kiharruspuikkoon ei kyllä mitenkään saa "paksuja ja isoja osioita" kerralla. Vaan melko pienissä osissa kiharrettava ja aikaa menee kyllä helposti 30-45 min.
En käytä kiharruspuikkoa, en ole ikinä käyttänytkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
ei minulla suoristamiseen mene 10 min kauempaa.
ehkä kun oon tottunut suoristamiseen, kihartamiseen en.
Mäkin olen kyllä tottunut suorittamiseen, nuorena suoristin vuosikaudet hiukset jokaikinen aamu, koska inhosin kiharoita ja kiharakampauksia. Silti menee tunti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis luonnonkiharathan tekee kihartamisesta nimenomaan vaan helpompaa! Mullakin on, sen lisäksi paksut ja pitkät.
Aikaa vievät ongelmat tulee vasta siinä vaiheessa, kun haluaa niistä luonnonkiharoista suorat (ja vielä niin, että ne pysyy suorana koko päivän).
Ap
Sinähän vastasit jo omaan kysymykseesi tässä.
Minulla on lähes suorat hiukset ja suoristamiseen menee hyvällä raudalla viitisen minuuttia.
Kun kiharran samaisella raudalla, aikaa menee vähintään puoli tuntia. Ja tulos ei ole kunnon kihara.
Semmoisella piippiraudalla menee yli tunti ja siihen hommaan en jaksa lähteä.
Hiuslaadusta siis kiinni suoristuuko vai kihartuuko hius kuinka.
No siihen nähden, että minä laitan hiukset aamulla klipsillä sykkyrälle ja että toimenpide kestää noin kolme sekuntia, niin 10-15 minuuttia on enemmän kuin minulla on annettavana. Mun tukka on varmaan työpaikan kauhu, mutta kun herään ennen kuutta, käytän koiran ulkona, herätän lapset ja tappelen ne hoitoon, niin ei siinä paljoa kiharat mielessä pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paksut hiukset, ja kun ne oli pitkät, ei niitä saanut millään kiharalla pysymään, ei vaikka olisi kaksi tuntia tehnyt töitä ja kärventänyt oikein kunnolla, kerran heilautti hiuksia niin ne oli taas suorat tai korkeintaan pikkuisen epämääräisellä laineella. Ns. lasipintaista hiusta on helvetin vaikea kihartaa, varsinkaan ilman permanettia, ja sekään ei aina onnistu, mun hius imee permanettiaineitakin järkyttävät määrät.
Jos sun hiuslaatu on hentoisempi ja helposti kihartuva niin ok vaikka on paksut ja pitkät, niin varmaan kihartuukin 10 minuutissa. Meillä kaikilla kun ei ole ohutta haituvaa ne paksut hiukset.
Ei ole hentoiset hiukset vaan paksut, kiitos ulkomaalaisen taustani.
Itse luulin myös olevani näitä ihmisiä, joilla ei kiharat pysy vaan suoristuvat hetkessä, mutta se johtui pelkästään siitä ettei lämpökäsittely tee kunnolla (hutiloiden, ei tarpeeksi kuuma rauta)
Ap
Mullakin menee surffikiharoihin joku 10 min.
Huhhuh kun ihmiset jaksaa. Mä käytän tuonkin ajan johonkin mielenkiintoisempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hentoiset hiukset vaan paksut, kiitos ulkomaalaisen taustani.
Itse luulin myös olevani näitä ihmisiä, joilla ei kiharat pysy vaan suoristuvat hetkessä, mutta se johtui pelkästään siitä ettei lämpökäsittely tee kunnolla (hutiloiden, ei tarpeeksi kuuma rauta)
Ap
Teetkö kiharat suoristusraudalla? Ja jos, niin minkä merkkisellä?
Tehottomasti = tuhottomasti :D