Vierailija

Mulla menee kohta puh.laskut ulosottoon, sinne on menny jo auton vakuutukset ja verotkin menee kohta. Möin muutama viikko sitten 2 telkkaria ja ison divaanisohvan olkkarista pois sekä 2 istuttavan sohvan myös. Saimme rahaa, joilla ostimme ruokaa ja maksoimme laskuja pois (mm. miehen auton osamaksu, auton katsastus, auton tuulilasikin piti uusia ennen katsastusta).

Ja miehellä on auto, että pääsee käymään töissä. Asumme myös pienessä asunnossa ja vuokra on halpa verrattuna moniin muihin alueen asuntoihin. Tämän halvempaa asuntoa emme ole täältä löytäneet.

Nyt on olkkari ilman sohvaa ja telkkaria. Mitäs pienistä.

Asutaan miehen kanssa yhdessä. Mies käy töissä. Hänellä menee palkasta osa ulosottoon. Meille jää vuokran jälkeen 600e rahaa. Sossusta saadaan TT-tukea sähkö/vesi laskuihin.

Minä en saa mistään mitään. En saa työttömyysetuutta, koska en ole 25vuotias eikä ole ammattia. Täytän helmikuun 28. päivä 25v, mutta en tiedä saanko sittenkään kun ei ole sitä ammattia.

Lisäksi mulla on masennus ja traumaattinen kokemus takana, jonka vuoksi olen ollut aikaisemmin sairaslomalla vuoden. Nyt on haussa kuntoutustuki, mutta ei voi koskaan olla varma, hyväksyykö Kela hakemuksen. Jos ei, jään edelleen ilman rahaa.

Nyt olen alkanut etsimään ITSELLENI asuntoa, koska jos muutan yksin asumaan, saisin edes TT-tukea sen 480e verran suunilleen ja loppuisi tämä kärvistely.

Tietenkään en haluaisi erota miehestäni, mutta en näe enään muuta vaihtoehtoa.

Syy, miksi olemme ajautuneet tälläiseen tilanteeseen, on se, että ylipäätänsä muutimme yhteen. Töissä käyvä, ulosotossa oleva mies, jonka palkasta jää vuokran jälkeen 600e + työtön, kouluttamaton luuseri jonka tulot tasan 0e.

Hyvin menee.

Ja vapaasti saa haukkua. En välitä. Haukun itsekin itseäni.

Kommentit (15)

Vierailija

Eihän teidän tartte erota, jos erillään asu. Perustele se taloudellisesti. Kyllähän työttömyyskorvausta rupeaa karenssin jälkeen saamaan. Eikö se kouluttautumattomalle olle 25 ole 5kk? Kunhan vaan hakee kouluihin samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Eikö kannattaisi ottaa yhteyttä velkaneuvojaan? Muu miehellä meni kans liikaa ulosottoon ja velkaneuvoja laski meidän talouden tulot ja tulos oli -150 ja nyt tuli väliaikainen ulosotto kielto, saa nähdä miten käy muuten. :)

Vierailija

No varmaan kannatti maksaa auton katsastus yms. kun ei sillä saa ajaa maksamattomien verojen ja vakuutuksen takia. Auton osamaksu? Kuinka iso se on? Miksi mies ei ole hankkinut jotain halpaa kotteroa? Kyllä niitä on jatkuvasti myynnissä muutamalla satasella ja juuri katsastettuja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eihän teidän tartte erota, jos erillään asu. Perustele se taloudellisesti. Kyllähän työttömyyskorvausta rupeaa karenssin jälkeen saamaan. Eikö se kouluttautumattomalle olle 25 ole 5kk? Kunhan vaan hakee kouluihin samalla.

Työttömyyskorvausta ei saa ollenkaan jos ei ole koulutusta ja kun ei ole oikeutettu liitonpäivärahaan. Vain toimeentulotukeen on oikeutettu ja se on se 485.10 euroa käteen. Jos kieltäytyy työstä tai koulutuksesta niin määräajaksi vähennetään 20-40 prosenttia eli on vähimmillään 291 euroa käteen. Mutta kannattaa muuttaa erilleen ehdottomasti.

Vierailija

Siis meillä on 2 autoa, toinen on minun. Ja tästä minun autosta on menny vakuutukset ulosottoon ja kohta menee verot. Autoni on seisonnassa nyt. Olen joskus itsekin tarvinnut autoa, siksi se minulla on ollut. Olin ajatellut että möisin sen, mutta olen koittanut pitää sitä sen takia, että jos pääsen töihin/opiskelemaan niin on sitten auto millä kulkea. Me kun emme asu keskustassa, vaan syrjemmässä.

AP

Vierailija

Niin ja miehen auton osamaksu on ollut jotain 88e luokkaa ja viimenen erä siitä on nyt tammikuussa ja sitten se on maksettu. Auto maksoi pari tuhatta. Emme asuneet silloin yhdessä, kun mies auton osti. Olen ajatellut, että se on hänen asiansa minkälaisen auton hommaa.

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
jos pääsen töihin/opiskelemaan niin on sitten auto millä kulkea. Me kun emme asu keskustassa, vaan syrjemmässä.AP

Onnistuisiko hieman lähempänä keskustaa oleva asunto, jos ei olisi kuluja autosta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kohta puh.laskut ulosottoon, sinne on menny jo auton vakuutukset ja verotkin menee kohta. Möin muutama viikko sitten 2 telkkaria ja ison divaanisohvan olkkarista pois sekä 2 istuttavan sohvan myös. Saimme rahaa, joilla ostimme ruokaa ja maksoimme laskuja pois (mm. miehen auton osamaksu, auton katsastus, auton tuulilasikin piti uusia ennen katsastusta).

Ja miehellä on auto, että pääsee käymään töissä. Asumme myös pienessä asunnossa ja vuokra on halpa verrattuna moniin muihin alueen asuntoihin. Tämän halvempaa asuntoa emme ole täältä löytäneet.

Nyt on olkkari ilman sohvaa ja telkkaria. Mitäs pienistä.

Asutaan miehen kanssa yhdessä. Mies käy töissä. Hänellä menee palkasta osa ulosottoon. Meille jää vuokran jälkeen 600e rahaa. Sossusta saadaan TT-tukea sähkö/vesi laskuihin.

Minä en saa mistään mitään. En saa työttömyysetuutta, koska en ole 25vuotias eikä ole ammattia. Täytän helmikuun 28. päivä 25v, mutta en tiedä saanko sittenkään kun ei ole sitä ammattia.

Lisäksi mulla on masennus ja traumaattinen kokemus takana, jonka vuoksi olen ollut aikaisemmin sairaslomalla vuoden. Nyt on haussa kuntoutustuki, mutta ei voi koskaan olla varma, hyväksyykö Kela hakemuksen. Jos ei, jään edelleen ilman rahaa.

Nyt olen alkanut etsimään ITSELLENI asuntoa, koska jos muutan yksin asumaan, saisin edes TT-tukea sen 480e verran suunilleen ja loppuisi tämä kärvistely.

Tietenkään en haluaisi erota miehestäni, mutta en näe enään muuta vaihtoehtoa.

Syy, miksi olemme ajautuneet tälläiseen tilanteeseen, on se, että ylipäätänsä muutimme yhteen. Töissä käyvä, ulosotossa oleva mies, jonka palkasta jää vuokran jälkeen 600e + työtön, kouluttamaton luuseri jonka tulot tasan 0e.

Hyvin menee.

Ja vapaasti saa haukkua. En välitä. Haukun itsekin itseäni.

*Hahhhahhaa... palkasta jää vuokran jälkeen 600. Minulla jäi palkasta lyhennyksien jälkeen 500 kun asuin omistusasunnossa ja lisäksi piti maksaa koiran kulut.

Ei ollut telkkaria (silloinen tv lupa) ei ollut nettiä, ei ollut mitään ylimääräisiä kuluja paitsi puhelinlasku muutamia euroja kuukaudessa. Vanhoja vaatteita käytin pois niin kauan kuin olivat täysin reijillä.

Elämä on valintoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syy ahdinkoonne on velkaantunut miehesi. Taidat rakastaa häntä aivan liikaa.

Syy on miehen, mutta mitä sitten? 

Tällöin jos provo olisi totta, niin miehen täytyy tehdä lyhennyssuunnitelma, vaikka 10 viikossa. 

Ulosottokierteessä tilanne vain pahenee. Lisäksi asiat ovat olleet vielä kohtuullisella tasolla, kun on varaa myydä tavaroita pois ja maksaa nettiä ja palstailla täällä omalla tietokoneella. Kyllä afriikkalainen olisi kulutusjuhlassa tuossa kohtaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin ja miehen auton osamaksu on ollut jotain 88e luokkaa ja viimenen erä siitä on nyt tammikuussa ja sitten se on maksettu. Auto maksoi pari tuhatta. Emme asuneet silloin yhdessä, kun mies auton osti. Olen ajatellut, että se on hänen asiansa minkälaisen auton hommaa.

AP

Vaihtoehtoja on tasan kaksi. 

Joko laitatte kulunne yhdessä kuriin ja mies tekee lyhennyssuunnitelman, tai sitten myytte auton ja rupeatte sosiaalitoimiston asiakkaiksi, josta jo haaveiletkin. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat