Vierailija

Herään joka yö n. klo 3.45. Valvon tunnin tai kaksi tuntia sen jälkeen. Työaamuina ehdin juuri ja juuri torkahtaa uudelleen kun kello soi. Mistä tällainen johtuu ja mikä avuksi? Onko kellään muulla samaa? Illalla menen nukkumaan n. klo 22.30. Aikaisemmin ei saa unta vaikka miten yrittää.

Kommentit (10)

Vierailija

Itselläni epäilen syyksi stressiä. Välillä nukun paremmin ja välillä huonommin. Normaalin yön mitta on noin 7-8 h ja heräillessä noin 4 h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Johtuu stressistä ja/tai masennuksesta, kun tuohon aikaan heräilee. Olen nyt ottanut muutaman kerran melatoniinia yöllä herättyäni ja se on auttanut nukahtamaan uudelleen nopeammin, tai ehkä kyseessä on vain plasebovaikutus.

Vierailija

Voi tosiaan olla stressiäkin, kun on ollut monenlaista mielen päällä. Eikä jatkuva väsymys ainakaan helpota tilannetta.  Tuota melatoniinia olen itsekkin ajatellut kokeilla. Liekkö siitä mitään apua, jos ottaa jo illalla nukkumaan mennessä? Minulla ei kylläkään illalla ole yleensä isompia ongelmia nukahtamisen kanssa. Vaikka saatan pyöriskellä jonkin aikaa, nukahdan yleensä noin tunnin sisällä nukkumaan menosta.

ap.

Vierailija

Stressi on ainakin mulla saanut aikaan juuri tuota. Tuo aamuyöllä herääminen onkin mulla hyvä merkki siitä, että stressi on päässyt jo aika pahaksi. Siitä vielä syntyy helposti kierre, kun jatkuva univajekaan ei yleensä vähennä stressiä. Melatoniiniakin on kahdenlaista, pitkä- ja lyhytvaikutteista. Mullakaan ongelma ei ole ollut niinkään nukahtaminen vaan juuri tuo aamuyöllä herääminen. En kyllä koskaan tullut kokeilleeksi pitkävaikutteista melatoniinia (siihen kai tarvitaan resepti?), mutta se voisi olla tällaisessa ongelmassa kokeilemisen arvoinen juttu. Sitten tietysti kaikki itsestäänselvät perusjutut kuten kofeiinin vähentäminen ja ei ainakaan kofeiinia klo 16 jälkeen jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi tosiaan olla stressiäkin, kun on ollut monenlaista mielen päällä. Eikä jatkuva väsymys ainakaan helpota tilannetta.  Tuota melatoniinia olen itsekkin ajatellut kokeilla. Liekkö siitä mitään apua, jos ottaa jo illalla nukkumaan mennessä? Minulla ei kylläkään illalla ole yleensä isompia ongelmia nukahtamisen kanssa. Vaikka saatan pyöriskellä jonkin aikaa, nukahdan yleensä noin tunnin sisällä nukkumaan menosta.

ap.

Ostin pitkävaikutteista melatoniinia halpahallista (1 mg tabletteihin ei tarvita reseptiä) ja otin sitä muutamana iltana ennen nukkumaanmenoa, vaikka minullakaan ei ole ollut vaikeuksia nukahtaa. Heräsin melatoniinista huolimatta hieman kolmen jälkeen, jolloin otin toisen tabletin ja nukahdin aika pian uudelleen. -4

Vierailija

Itse heräillyt sen 1-2 krt niin kauan kuin muistan, uni yleensä tullut aika nopeasti ja aamulla ole mitään sen erikoisempaa ollut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat