Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonkohan pianon soittoa pitäisi harjoitella?

Vierailija
08.01.2016 |

Välillä haaveilen, että osaisin soittaa pianoa siten, että vaan soittaisin jonkun kappaleen sillain kepeästi, ehkä vähän nuotteja vilkuillen tai ehkä ihan ulkoakin.

Kuinka paljon viikossa pitäisi harjoitella ja kuinka pitkään, että tämä voisi onnistua? Mun perhe ei kestä, kun soitan pianoa, eli miten paljon pitäisi varautua hankkimaan omaa aikaa yksin kotona..?

Osaan nuotit jotenkin ja jotain ihan yksinkertaisia kappaleita osaan soittaa nuoteista ja säestää muutamalla yksinkertaisella soinnulla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät sun perheen nyt vaan kestämään.

Sellaiseen ohimennen ja kepeästi soittamiseen menee vuosia (ellet ole tosi lahjakas), mut jos treenaat sanotaanko neljä kertaa viikossa tunnin kerrallaan niin edistystä pitäisi tapahtua pian. :)

T. Pianisti

Vierailija
2/9 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on se vanha sanonta että kestää 10000 tuntia tulla mestariks jossain yhessä tietyssä asiassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on se vanha sanonta että kestää 10000 tuntia tulla mestariks jossain yhessä tietyssä asiassa

Eli viiden vuoden ajan viisi tuntia joka päivä. Saan varmaan aika pian sähköpianon lahjaksi mieheltäni... :D

-ap-

Vierailija
4/9 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistät sun perheen nyt vaan kestämään.

Sellaiseen ohimennen ja kepeästi soittamiseen menee vuosia (ellet ole tosi lahjakas), mut jos treenaat sanotaanko neljä kertaa viikossa tunnin kerrallaan niin edistystä pitäisi tapahtua pian. :)

T. Pianisti

Toi neljä tuntia viikossa kuulostaa vielä ihan kohtuulliselta harrastusajalta ja kuulostaa tsemppaavalta, että tuollakin voisi edetä, kiitos! -ap-

Vierailija
5/9 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö alkaa jankkaamaan ennemmin helppoja (ja tylsiä) kappaleita, vai ottaisko vaikeita biisejä tahti kerrallaan? Kyllä nyt tunninkin verran muutamaa tahtia kilkuttaa, luulis oppivan...

-ap-

Vierailija
6/9 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jos kun osaat jo nuptitkin niin väittäisin, ettei mene kauaa kun soittelet ns omaksi ja toiseten iloksi ihan kivoja biisejä

Ota pianotunteja kerta viikkoon, ope valitsee kanssasi kappaleen, jota tykkäät soitella.

Tuon yhden biisin oppii nopeaan

itse olen soittanut musaopistolla perustutkinnot eli ne kolme

kaksi lastani ovat soittaneet myös

nuorin soittaa nyt 2/3 tasoa olevia kappaleita on 10v suoritti juuri tuon tutkinnon

eli nopeastikin voi oppia jos on musikaalinen ja harjoittelee säännöllisesti joka päivä , riittä ihan alkuun jos uhtä biisiä kerrak´llaan harjoittelee niin se 15min mielellään puolituntia kerralla

sillä opit biisin ihan kuukaudessa ulkoota ja hienosti soittamaan

minkälaisia biisejä haluaisit soittaa ?

Vierailija
7/9 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmat "sähköpianot" ovat 70-luvulta. Hankkikaa kunnon digipiano, jossa on vasarakoneisto. Tai jos rahaa on niin silent-piano ;-)

Vierailija
8/9 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP jos kun osaat jo nuptitkin niin väittäisin, ettei mene kauaa kun soittelet ns omaksi ja toiseten iloksi ihan kivoja biisejä

Ota pianotunteja kerta viikkoon, ope valitsee kanssasi kappaleen, jota tykkäät soitella.

Tuon yhden biisin oppii nopeaan

itse olen soittanut musaopistolla perustutkinnot eli ne kolme

kaksi lastani ovat soittaneet myös

nuorin soittaa nyt 2/3 tasoa olevia kappaleita on 10v suoritti juuri tuon tutkinnon

eli nopeastikin voi oppia jos on musikaalinen ja harjoittelee säännöllisesti joka päivä , riittä ihan alkuun jos uhtä biisiä kerrak´llaan harjoittelee niin se 15min mielellään puolituntia kerralla

sillä opit biisin ihan kuukaudessa ulkoota ja hienosti soittamaan

minkälaisia biisejä haluaisit soittaa ?

Kyl mä sellaista pop/rock linjaista soittelisin. Minä oon joskus soitellut sen 1/3 tutkinnon, ja se oli ihan kamalaa. Biisit oli paskaakin paskempia ja oktaavin soitto ees taas oli tappavaa. Mulla ei ole oikein säännöllisesti aikaa pianotunneille, ja kukaan ei ehkä opeta lauantai- ja sunnuntai-iltaisin yms. -ap-

Vierailija
9/9 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimmat "sähköpianot" ovat 70-luvulta. Hankkikaa kunnon digipiano, jossa on vasarakoneisto. Tai jos rahaa on niin silent-piano ;-)

Öö, no siis kai se digipianokin vaatii sähköö, eli mulle se on sähköpiano. Ja sit on nää tavalliset sähköttömät pianot. Ehkä mä näin alkuun rääkkää perhettä tuolla tavallisella pianolla :) -ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi