Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Ranskasta ja ranskalaisista

Vierailija
08.01.2016 |

Toisessa ketjussa puitiin ranskalaisten kokemuksia Suomen reissusta. Kerro tähän, jos sinulla on kokemuksia Ranskasta tai ranskalaisista ylipäänsä. Nettiä selailemalla olen tullut johtopäätökseen, että ylimielistä sakkia eikä maakaan mikään turistien paratiisi ole, mutta onko jollain omakohtaisia kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani ranskalainen tykkää olla jatkuvasti äänessä. 

Vierailija
22/25 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun eräässä EU-maassa ja tunnen kaksi ranskalaista täällä. Ihan mukavan oloisia. Pariisissa turistina olen kyllä saanut joskus osakseni tympeää tai jopa törkeää kohtelua. Pääosin vaikutelma on kuitenkin myönteinen, en ole juurikaan pariisilaisten kanssa tekemisissä.

Olen käynyt Pariisissa varmaan kuusi kertaa ja aina olen saanut hyvää palvelua ja kohtelua ja hyvin olen pärjännyt englannin kielellä. Noin 20 vuotta sitten englantia puhuttiin vähemmän kuin nykyään ja silloinkin pärjäsi hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissannut paljon siellä, enkä kertakaikkiaan ymmärrä, mistä nuo tympeyden kokemukset kumpuavat. Varmaan itse kyllä yleensä pyrin käyttäytymään tilanteeseen sopivalla tavalla ja kohteliaasti, joten ehkä sillä välttää konflikteja.

Ranskalaisten hoikkuudesta: varmaan pitkälti ruumiinrakennekysymys, mutta kyllä he syövät sosiaalisissa tilantrissa (minkä muut näkevät), mutta ehkä suomalaiset taas enemmän napostelevat karkkia, sipsiä, limua yms keksejä alvariinsa ja ei-sosiaalisissa tilanteissa esim telkkaria tuijottaessaan. Samalla tavalla se syöminen lihottaa, vaikka kukaan ei näe että syöt...

Vierailija
24/25 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ruokalua minäkin ihmettelen. Syövät koko ajan, ja silti ovat laihoja! Hyvää ruokaa, mutta myös niitä croisantteja, patonkeja ja pain du chocoladeja... 

Ovat kohteliaita, kun olet niille kohtelias. Tympeys johtuu tuntemieni ranskalaisten kohdalla siitä, että ovat ujoja puhumaan englantia, vaikka yleisellä tasolla osaisivatkin ihan ok. Nuoret ovat sosiaalisia ja ystävällisiä, vanhemmatkin ovat, mutta odottavat hyviä käytöstapoja! 

Meillä oli vaihdossa ranskalaisia pari viikkoa (ja me mentiin koulusta myöhemmin sinne viikoksi). Puhuivat kovasti että "sitten kun te tulette Ranskaan, niin...", mutta ei se mua ainakaan haitannut. En loukkaantunut. He olivat kauniista Etelä-Ranskasta, ja harmiksemme tulivat Suomeen kurjimpaan loska-aikaan. Ne oli silloin 16-17 v, kun me oltiin 18-vuotiaita. Muumi-museosta tykkäsivät kovasti!

Ranskalaiset nimenomaan eivät syö koko ajan, aikuiset eivät syö välipaloja, mutta silloin kun syövät (lounas ja päivällinen) niin istuvat rauhassa pöydän ääreen. Aamiainen on usein aika heppoinen, joku croissant tai pala patonkia hillolla ja kahvi.

Vierailija
25/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät hyvää ruokaa? Hitto mikä klishee. Huippuravintoloissa, tai siis jos on valmis maksamaan ruoasta reilusti, syö jokaisessa maassa kansalaiset hyvin. Muutoin ranskalainen perusruoka on melkoista paskaa ja ranskalaiset eivät pysty esim. soveltamaan kansainvälisissä keittiöissä muiden maiden ruokia joka yleensä onnistuu muunmaalaisilta, no Italianot ehkä poislukien. Muutoin ranskalaiset ovat melkoisiä typeryksiä joilla ei ole kuin Gallian kukon ylpeys, enkä ole vielä keksinyt mistä heidän kannattaisi olla ylpeitä?  Sama on espanjalaisten kanssa. Ylpeää, typerää ja aika laiskaa kansaa jotka rakastavat byrokratiaa. Molemmissa maissa olen asunut yhteensä 25v joten tiedän mistä puhun. Italiasta olisi kiva ostaa talo, mutta en jaksa enää opetella taas yhden välimeren typeryskansan tavoille enkä opetella kieltä, juu espanjalla ei siis pärjää Italiassa jos joku yrittää taas tsempata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi