Vierailija

Ammattioppilaitoksessa opettajana toimiva tuttuni kertoi hänellä olevan kohta 7 viikon loma, kun oppilaat lähetävät työssäoppimiseen eri yrityksiin. Hänellä on tapana tuolloin lähteä vähintään kahdeksi viikoksi ulkomaille lomailemaan. En kehdannut kysyä, että saako hän tosiaan palkkaa tuolta ajalta ilman mitään työvelvollisuutta? Miten tämä voi olla mahdollista työn tuottavuuden kannalta?

Olen käsittänyt, että opettajan tulisi vierailla työssäoppimispaikoissa ja antaa palautetta, mutta ilmeisesti näin ei ole.

Tästä onkin sitten enää muutama viikko kesälomaan...

Kateuskorttia on nyt turha vetää, siitä ei ole kyse vaan ihan silkasta uteliaisuudesta ja ihmettelystä tällaisessa taloudellisessa tilanteessa.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Onhan siellä koulussa muitakin vuosikursseja, eri vuosikurssit on työssäoppimassa eri aikoihin. Tuttavasi taitaa olla tuntiopettajana ja saa rahaa vain tehdyistä päivistä, muuten olis kyllä koululla opettamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No ei se ole mahdollista. Opettajat ei opeta vain yhtä ryhmää amiksessakaan,onhan siellä eri vuosikursseja.Mieti nyt tätä Suomen tilannettakin,että oliskohan toi ihan mahdollista?

T.yks ope

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ei se ole mahdollista. Opettajat ei opeta vain yhtä ryhmää amiksessakaan,onhan siellä eri vuosikursseja.Mieti nyt tätä Suomen tilannettakin,että oliskohan toi ihan mahdollista?

T.yks ope

Täysin varma olen siitä, että hänellä on 7 vkoa vapaata. Ei hän muuten voisi olla ulkomailla. Siitä en tiedä, onko hän tuntiopettaja vai mikä. Kaikki hänen opettamansa oppilaat ovat tuolloin harjoittelussa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

T.yks ope

Täysin varma olen siitä, että hänellä on 7 vkoa vapaata. Ei hän muuten voisi olla ulkomailla. Siitä en tiedä, onko hän tuntiopettaja vai mikä. Kaikki hänen opettamansa oppilaat ovat tuolloin harjoittelussa.