Meillä on olohuoneen nurkassa 15 astetta, keittiön lattialla 14 astetta lämmintä!
Ja keittiön pöydän korkeudella 18 astetta! On tääkin... Mutta vaihtelua, vaihtelua, eipä ollut aikoinaan kerrostalossa tämmöisiä "ongelmia". Yli 100-vuotias hirsitalo, eilen kun takka olohuoneessa oli lämmitetty illalla oli sentään 18 astetta olohuoneen nurkassa. Nukun yleensäkin täällä pipo päässä kun pakkanen ulkona laskee alle 10:een.
Kommentit (55)
Okei. Vietätkö useinkin aikaasi keittiön lattialla?
Mattoja kasaksi lattialle, niinkuin 100 vuotta sitten tehtii. Talossa pitää elää talon aikakauden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Lämpömittarin kanssa?
Pistä vaatetta päälle ja tulet takkoihin. Vanhoissa taloissa on talvella vähän viilee. Sano nyt vielä, että teillä on pelkkä ulkohuussi, sit saat multa myötätuntoo:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpömittarin kanssa?
Varpaat tapaavat olla kontaktissa lattian kanssa, kyllähän se alkaa viluttaa jos lattia on ihan jäinen
Meillä on 18 sisällä ja asutaan kerrostalossa ylimässä kerroksessa. En halua tietää kuinka kylmä alimpien kerrosten asunnoissa on, jos lämpö kerran nousee ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpömittarin kanssa?
Varpaat tapaavat olla kontaktissa lattian kanssa, kyllähän se alkaa viluttaa jos lattia on ihan jäinen
Ikinä sukista kuullut? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpömittarin kanssa?
Pitää varmaan laittaa kuomat jalkaan ap:n, jos meinaa tarjeta 14-asteisella lattialla tepastella
No ei sentään -8 keittiön nurkassa kuten mun entisessä asunnossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpömittarin kanssa?
Ei siinä sukat auta. Minulla on ihan kengät jalassa ja viltti ympärillä. Kerrostalon eka kerros ja vähän ketuttaa kun yläkerroksissa on ikkunat auki. Meillä on kEittiön nurkassa 13 C.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä. Mä kävelen sillä. Lennätkö sä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei sentään -8 keittiön nurkassa kuten mun entisessä asunnossa...
En oo yhdenkään ikkunan viereltä mitannut...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tietenkin lennän. Juon Red Bullia joka aamu.
Meillä on 90-vuotias hirsirunkoinen talo ja kyllähän lämpötila laskee yön aikana vaikka päivällä ja illalla on tulet uuneissa.
Villasukkaa vaan jalkaan ja uudet tulet pesiin, sillä helpottaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä kävelen vaan jaloillani.
Sama juttu meillä 70-luvun kerrostalossa. Patterit ovat täysillä, mutta ikkunoista vetää sen verran, että paikoin on vähän vilpoista. Kahdet villasukat jalkaan vaan, ei tässä muukaan auta. Alan ymmärtää ihmisiä, jotka käyttävät sisäkenkiä kotona..
Hullua että voi olla noin kylmä sisällä joillain. Meillä noin 23 astetta niinku aina, vaikka ulkona -22. Luhtitalo ja kaukolämpö. Vissiin vanhoissa taloissa lähinnä tuo ongelma, Ois kyllä kauheeta.
Vanhassa talossa keskimäärin jotain 20 astetta, lattiat noin 15 ja makkarin nurkassa vaatekaapin takana näytti olevan pari astetta miinuksella..
Meillä rivitalossa on 26 astetta. Paukahtaa oikein toi lattialämmitys kuumaksi pakkasilla.
Miksi näitä kovia pakkasia kutsutaan tulipalopakkasiksi?