Onko Finnairin lentoemoksi vaikea päästä?
Yllätyin kun huomasin erään vanhan tutun valmistuneen Finskin lentoemoksi. Pääsykokeessa ei ilmeisesti vaadita mitään haastavamman puoleista matematiikan osaamista, tilastoa tms? Voisin ainakin kuvitella että sosiaalisilla taidoilla suurempi painotus, vai miten on?
Kommentit (11)
No ei sinne ainakaan kuka tahansa sisään pääse. Se on faktaa.
Paljonko keskiverto psykologi tarvitsee vaativaa tilastoa työelämässä? Niin, valtaosa ei. Oiva tapa kuitenkin erotella jyvät akanoista ;)
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin kun huomasin erään vanhan tutun valmistuneen Finskin lentoemoksi. Pääsykokeessa ei ilmeisesti vaadita mitään haastavamman puoleista matematiikan osaamista, tilastoa tms? Voisin ainakin kuvitella että sosiaalisilla taidoilla suurempi painotus, vai miten on?
Ai että kun kateus haisee aloituksestasi...
Ottaako ne vielä suomalaisia duuniin?
Vierailija kirjoitti:
Ottaako ne vielä suomalaisia duuniin?
Finnairin historian suurin rekrytointi päättyi juuri. AV-mammat elää tynnyrissä, se ei ole mitään uutta.
No, mä en pääsisi, pituutta 162cm ja vasemman silmän korjaamaton näkökyky -10. VTM olen koulutukseltani... Eiköhän se ole suhteellista onko sinne vaikea päästä.
Vierailija kirjoitti:
No, mä en pääsisi, pituutta 162cm ja vasemman silmän korjaamaton näkökyky -10. VTM olen koulutukseltani... Eiköhän se ole suhteellista onko sinne vaikea päästä.
Edellisessä suuressa rekryssä oli yli 1200 hakijaa, joista noin 200 pääsi kurssille.
Näistäkään kaikki eivät päässeet lentämään, ja jotkut lentämään päässeistäkin putosi kolmen kuukauden
koeajan päätteeksi pois.
Lensin Finskillä pitkään ja 80-luvulla sisäänpääsy oli vielä vaikeampaa. Kielihaastattelut tehtiin silloin ruotsi, englanti, saksa tai ranska. Lisäksi oli psykologiset testit ja haastattelu. Muistaakseni sen vuoden haussa oli pari tuhatta hakijaa ja sata pääsi sisään kurssille. Varmaan on vaikea päästä sisään nytkin, mutta silloin se oli vaikeampaa.
Työ on kovaa duunia ja vaatii hurjan hyvät sosiaaliset taidot. Siellä ei kuka vaan kynsienviilaaja pärjää😉 Kivaa hommaa. Nyt teen kyllä ihan muuta ja akateeminen koulutus löytyy, kuten monelta lentävältä.
T.ex-emo
Kyllä taitaa olla aika vaikeaa nykyisinkin.
No mitäs luulet, onko siellä lentokoneessa lentoemännällä paljonkin hyötyä osata vaativaa matikkaa ja tilastotiedettä? t. Lentoemäntä