Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni suomalainen tietää?

Vierailija
07.01.2016 |

Jos kaikilta suomalaisilta kysyttäisiin, mikä on Kroatian pääkaupunki, niin kuinkahan moni osaisi vastata? Itse kysyin kerran eräältä henkilöltä Kroatian pääkaupunkia, koska olin nähnyt sinne sijoittuvan televisio-ohjelman. Hän ei tiennyt, ja sanoi, ettei ole niin innostunut maantieteestä, että tietäisi kaikkien maiden pääkaupungit. Mielestäni kyllä ainakaan kenenkään suomalaisen ei välttämättä tarvitsisi olla mikään maantiedefriikki, että tietäisi tämän, koska Kroatia on kuitenkin suhteellisen lähellä Suomea ja kyllähän jokainen väistämättä tietää jotain, vaikkei olisi niin kiinnostunutkaan. Tämä henkilö oli kyllä todellinen urheilufriikki, joten olisi voinut tietää sen jos siellä olisi järjestetty jotkin urheilukilpailut.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zagreb

Vierailija
2/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zagreb

Tiesitkö vai googletitko? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpa vielä, että tuo henkilö sanoi minulle, että jokaisella on omia innostuksen kohteita ja totesi, että minä taas en ole kovin innostunut urheilusta. Kyllähän minä sen tiedän. Itse kyllä opettelin aikoinaan kaikkien maiden pääkaupungit, mutta en todellakaan olettanut tämän henkilön tietävän niitä kaikkia. Ja edelleenkin, mistä minä voisin lukea toisen ajatuksia? :D

Vierailija
4/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasta.

Vierailija
5/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvasta.

Huoh

Vierailija
6/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taideta tietää (eikä siitä tunneta huonoa itsetuntoa) muissakaan maissa Suomen pääkaupunkia, joten...

Vierailija
7/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilufriikit onkin monesti idiootteja. Älä välitä!

Vierailija
8/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taideta tietää (eikä siitä tunneta huonoa itsetuntoa) muissakaan maissa Suomen pääkaupunkia, joten...

Ai eikö? Eikö esim. Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä? -.-

Vierailija
9/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jokainen Kroatiassa käynyt tietää.

Vierailija
10/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, mutta ei todellakaan tarvitse olla erityisen kiinnostunut maantieteestä.

Vierailija
11/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedetäänpäs! -.-

Vierailija
12/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroatia onkin maailmanlaajuisesti tunnetumpi maa kuin Suomi.

Vierailija
13/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zagreb

Googletin

Vierailija
14/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai eikö? Eikö esim. Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä? -.-

No tuskin ne Kroatiassa on koskaan kuulleetkaan jostain Helsingistä, tokko Suomestakaan.

Vierailija
15/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskin ne Kroatiassa on koskaan kuulleetkaan jostain Helsingistä, tokko Suomestakaan.

On suomalaisetkin kuulleet jostain Zagrebista ja Kroatiastakin.

Vierailija
16/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aivan normaaliin yleistietoon kuulu vähintään Euroopan maat, minne ne sijoittuu ja pääkaupungit. Sitten lisäksi pitäisi tietää muiden maanosien suurimmat valtiot, sijainnit ja pääkaupungit.

Vierailija
17/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aivan normaaliin yleistietoon kuulu vähintään Euroopan maat, minne ne sijoittuu ja pääkaupungit. Sitten lisäksi pitäisi tietää muiden maanosien suurimmat valtiot, sijainnit ja pääkaupungit.

Niin minustakin.

Vierailija
18/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zagreb

Minä ainakin tiesin.

Vierailija
19/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Kroatian toiseksi suurin kaupunki?

Vierailija
20/47 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Kroatian toiseksi suurin kaupunki?

Split

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan