Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mua vaivaa kun toisten murheet saa myös mut surulliseksi

Vierailija
07.01.2016 |

Mun omat asiat on suht hyvin, mutta suren mielettömästi esimerkiksi mun veljen takia kun sillä menee huonosti enkä pysty sitä oikein auttamaan vaikka haluaisin kovasti. Myös muilla mun perheenjäsenillä on sairauksia,rahahuolia ja sydänsuruja ja ne vaikuttaa mun omaan milialaan ihan liikaa.

Tuntuu ettei mulla olisi oikeutta nauttii elämästä ja olla onnellinen kun läheisillä menee huonosti.

Onko muilla vastaavaa? Mistä tämmöinen voi johtua? Ja miten voisin keskittyä enemmän omaan elämääni ja silti tukea läheisiäni?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne halua, että sä autat konkreettisesti. Tai vähän riippuu.

Yleensä ihmiset haluaisi vain, että toinen hetken kuuntelisi..

Vierailija
2/4 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot liian empaattinen. Suremalla et voi toista auttaa, tukemalla toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ja on ihan samanlainen ongelma. Loppujen lopuksi se oli mielestäni osasyy siihen miksi sairastuin masennukseen. Mun vaan piti opetella välittämään vähemmän, mikä oli tietenkin todella vaikeaa. Mutta kun on tarpeeksi huono olo, niin jossakin vaiheessa sitä vähän oppi. Nykyään olen parantunut ja mulla on muutenkin parempi olo, ja olen oppinut olemaan valvomatta muitten murheitten takia.

Tavallaan en haluaisi olla tällainen ja haluaisin huolehtia mun läheisistä samalla tavalla, mutta tiedän että se ei ole mahdollista oman jaksamisen kannalta.

Vierailija
4/4 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten tuet läheisiäsi elämällä täyttä elämää ja rakastamalla itseäsi. Kun muiden huolet vievät sinulta voimat, et voi auttaa silloin oikeasti ketään. Silloin elät heidän ongelmiaan etkä ole tukena.

Yritä pikkuhiljaa muuttaa ajatteluasi positiivisempaan suuntaan. Kun toisella on ihmissuhdehuolia niin keskity kuuntelemaan häntä. Älä mieti itseäsi tai miten voisit auttaa. Kuuntele ja yritä oppia heiltä ja heidän ongelmistaan. Ole läsnä, mutta käske itseäsi lopettamaan murehtiminen ja asioiden pyörittely silloin, kun sen aika ei ole.

Uuden harrastuksen aloittaminen on hyvä tapa saada ajatukset positiivisempiin ja uusiin asioihin. Myös positiiviset ihmissuhteet ovat todella tärkeitä, jotta pystyt antamaan oman olkapääsi muiden tueksi.

Muista, että et voi vaikuttaa muiden ongelmiin merkittävästi. Et pysty muuttamaan asioita eikä se välttämättä edes ole tarpeen. Surut ja murheet kuuluvat elämään ja ne ovat positiivisia ja opettavaisia tunnetiloja. Lähipiirisi saattaa näyttää käyvän läpi raskaita aikoja, mutta nämä ajat ovat niitä, jotka muokkaavat heitä paremmiksi ihmisiksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi