Vierailija

Kaikki on vaan liikaa enkä enää jaksa. Jatkuva ahdistunut olo joka ei anna lepoa, tää tuhoaa kai pikkuhiljaa parisuhdettanikin kun ei mies jaksa katsoa. Ja miksi jaksaisi. Juon ja itselääkitsen paskaan olooni, selvinpäin en ole ollut kokonaista päivää varmaan vuoteen. Vihaan itseäni niin paljon, että on pakko huutaa se ääneen monta kertaa päivässä. Satutan itseäni päivittäin puremalla, raapimalla, hiuksia repimällä, hakkaamalla päätä seinään jne. Viiltely on nykyään harvinaista, mutta toisinaan ahdistuskohtauksen kesken vaan lähestulkoon havahdun siihen, että mulla on veitsi ranteella tai vuodan verta. Haluan vaan kuolla, miehellä olisi parempi ja kaikilla ja etenkin minulla kun saisin vaan kerrankin levätä. En vaan uskalla, jokin mussa sanoo että 23-vuotiaalla on vielä elämä edessä ja joskus voisin ehkä olla ehjä ja onnellinen. Miehelle olisi vaikeaa etsiä nopeesti uusi kämppä. Vanhemmat ja sisarukset olisi surullisia, sisarusten lapsille ja kummilapsille itsemurha tuntuisi niin epäreilulta vaihtoehdolta. Olen vaan niin sekundakappale, en osaa olla hyvä ja ehjä ihminen eläessäni, ja itseni tappamallakin aiheuttaisin vain mielipahaa muille. Mun on pakko vaan saada levättyä. Toissa viikonloppuna iskin sakset käsivarteeni ja kun verenvuoto ei aluksi meinannut tyrehtyä, tunsin vuotoa katsoessani oloni tyynemmäksi kuin varmaan ikinä. Sisäinen ääni hiljeni kerrankin hetkeksi, hetkeen ei ahdistanut. Oli jotenkin vaan niin helpottunut olo.

En vaan tiedä, mitä tekisin. Kävin joskus lukioikäisenä psykologilla masennuksen vuoksi ja olin lääkitykselläkin, mutta en muista noista ajoista hirveästi, eikä mulla ole mitään hajua mitä kautta hakeuduin hoitoon. Lääkäriin meneminen tuntuu mahdottomalta, olen tk-aikoina töissä ja työpaikkani on perhefirmassa, joten lääkäriin mennessäni kaikki saisivat tietää. Olen vaan niin rikki ja väsynyt. Anteeksi. Sekava ja turhakin postaus, mutta on vaan pakko avautua. Mun sisällä repii niin lujaa juuri nyt. Haluan vaan tappaa itseni, mutta en haluaisi pahoittaa sillä kenenkään mieltä.

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sun on pakko hankkia jotain apua. Pakko. Lääkäriltä saat sairaslomaa ja lähetteen eteenpäin. Näytä vaikka sille lääkärille tuo aloitus.

Vierailija

Olemalla tuollainen pahoitat varmasti läheistesi mieltä päivästä toiseen. 

Jos tapat itsesi, pahoitat ehkä viikoksi heidän mielensä. Sen jälkeen ovat vain helpottuneita. 

Vierailija

En tiedä mitä tässä sanoisi. En itsekään tiedä miksi sitä tässä elää, lähinnä kai siksi ettei ole munaa tappaa itseään. Jotkut väittävät että se elämä joskus muuttuu siedettäväksi vähintään, ehkä se sen tekee? Kai sitä on vain pakko yrittää ja hae lääkkeet ja pyri terapiaan.

Vierailija

Sinun on ihan ensiksi hyväksyttävä se tosiasia, että olet arvokas ja tärkeä ihminen. HYVÄKSY se! Et ole yhtään vähäpätöisempi kuin kukaan muukaan.
Sinun on myös haettava apua. Mene lääkäriin ja puhu siellä rehellisesti. Voit päästä hoitojaksolle toisen kunnan sairaalaan jos et halua omalle paikkakunnallesi. Älä ajattele mitä muut ajattelevat, kyse on SINUN ELÄMÄSTÄSI!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olemalla tuollainen pahoitat varmasti läheistesi mieltä päivästä toiseen. 

Jos tapat itsesi, pahoitat ehkä viikoksi heidän mielensä. Sen jälkeen ovat vain helpottuneita. 

Olet sairas. Todella.

Vierailija

Hei. Uusiutunut jakso. Sulla ehkä jo kertaalleen ollut toimiva lääke? Pääset irti pahimmasta ehkä sillä.. Mistäpä se haetaan? Hopi hop. Lääkäriin. Voi vaikka alkaa voida paremmin:)! Yksi käynti terveyskeskus tuskin firmaa kaataa. Hopi hop. Enkä vinoile. Reippaasti nyt luuri kouraan aamulla. Ei sitä nyt 23v aleta kuolla, eihän. Ei. Tunti pois töistä / mies-parkasi katsoo vierestä kun revit itseäsi. Heti huomenna 8.00? Ok?

Vierailija

Vihaa kommentteja, joissa toitotetaan, että "tiedän miltä sinusta tuntuu" ja "tiedän mitä käyt läpi". En tiedä, miltä sinusta tarkalleen tuntuu, enkä tiedä, mitä oikeastaan käyt läpi ja mistä paha olosi tarkalleen kumpuaa. Sen kuitenkin tiedän, mitä on haluta tappaa itsensä. Kun kuolemankaipuu on niin suuri, ettei uskalla edes toivoa mitään muuta. Kaksi vuotta sitten elämässäni meni pieleen oikeastaan kaikki, mikä voi mennä pieleen. Itkin kaikki yöt ja päivisin kun en enää jaksanut enää itkeä, makasin vain sängyssä ja suunnittelin, kuinka saisin hengen itseltäni. Kerran päätin toteuttaa aikeeni ihan tosissani. Olin hirttäytymässä vyöhöni, ja hetkeä ennen kuin happi oli loppumassa, irroittauduin ja soitin saman tien päivystykseen. Elämäni alkoi siitä hetkestä alkaen muuttua. Pääsin terapiaan ja vaikka olin aluksi niin sekaisin etten ymmärtänyt mistään mitään, aloin lopulta parantua. Nyt kaksi vuotta myöhemmin mulla on uusi opiskelupaikka yliopistossa ja ihana mies jonka kanssa on ihan käsittämättömän hyvä olla. Menneisyyden kamalat asiat eivät kadonneet minnekään: äitini oli yhä edelleen kuollut, exäni edelleen yhdessä entisen parhaan ystäväni kanssa ja olin yhä entinen anorektikko. Menneisyys ei muuttunut, mutta itse jätin sen taakseni ja menin eteenpäin. Kehotan sinua ihan rehellisesti vain romahtamaan, mutta älä tapa itseäsi. Hae apua, vaikka töissä saataisiinkin tietää. Se on pieni hinta siitä, että sinulla on vielä mahdollisuus saavuttaa onnellinen elämä . Jos parisuhteesi ei toimi ja miehesi ei tue sinua, jätä se mies. Aivan varmasti tulee parempi. Kuolet kuitenkin joskus, ja sitä ennen sinulla on aikaa elää vaikka minkälainen elämä, joten miksi et vielä yrittäisi? Kokeile edes. Jos olisin kaksi vuotta sitten nähnyt missä olen nyt, olisin hoitanut itseni kuntoon jo paljon aiemmin. Aivan äärettömän paljon voimia sulle, älä päästä irti elämästä. Päästä irti asioista, jotka haittaavat sitä.

Vierailija

Kukaan ei saa tietää miksi käyt lääkärissä, se kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin. voit sanoa töissä syyksi vaikka selkäkipu tai vatsakipu, jos koet että jokin syy ylipäätään on kerrottava. Hakeudu päivystykseen, asiasi on päivystyksellinen. Kerrot siellä saman jonka aloituksessa. Näin avun saaminen lähtee käyntiin. Pahan olon kehä on mahdollista katkaista ja kääntää suunta parempaan. Mene terveysasemalle tai päivystykseen tai yksityiselle viimeistään huomenna aamulla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat