Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten olette saaneet muksunne juomaan maitonsa muusta kuin pullosta (muki, nokkis, pillimuki jne) vai onko maidon juonti jäänyt tuttipullon myötä kokonaan pois

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Meidän 11kk suostuu juomaan vain parikymmentä milliä nokkamukista... Varmaan jos vaan antais nokkamukia eikä tuttipullloa ollenkaan niin alkais määrä kasvaan.

Vierailija

Meillä tehdään niin, että lämmin aamumaito juodaan tuttipullosta mutta kylmä ruokamaito juodaan mukista. Ensin oli nokkamuki, sitten tavallinen. Lapsi haluaa kovasti matkia meitä aikuisia kaikessa syömisessä, ja käyttää nyt kaksivuotiaana jo haarukkaa ja veistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei päästä mitenkään eroon maidon osalta tuttipullosta. Ei auta nokkamuki, pillimuki, muki ja ties mitkä. Tämä koskee vain maidon juomista. Vettä esim. juo mielellään mukista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään niin, että lämmin aamumaito juodaan tuttipullosta mutta kylmä ruokamaito juodaan mukista. Ensin oli nokkamuki, sitten tavallinen. Lapsi haluaa kovasti matkia meitä aikuisia kaikessa syömisessä, ja käyttää nyt kaksivuotiaana jo haarukkaa ja veistäkin.

Kaksivuotias juo edelleen tuttipullosta? Haloo!

Vierailija

Meillä 2v ei suostu juomaan maitoaan muusta kuin tuttipullosta. Osaa juoda kyllä muuten mukista, mutta maitoa vain ja ainoastaan pullosta.

Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heität tuttipullot roskiin ja selität lapselle ettei niitä enää ole. Sitten kestät kitinää jonkun aikaa.

Montako viikkoa tai kk:tta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heität tuttipullot roskiin ja selität lapselle ettei niitä enää ole. Sitten kestät kitinää jonkun aikaa.

Montako viikkoa tai kk:tta?

Meillä taisi kestää kitinä kolme päivää.

Vierailija

Tiedän perheen missä 3,5- ja 5-vuotiaat juovat vielä nokkamukista! En pysty ymmärtämään syytä tällaiselle käytökselle, omat lapseni (nyt jo kouluikäisiä) ovat kolmeen ikävuoteen mennessä juoneet jo tavallisesta mukista.

Vierailija

Vuoden ikäinen osaa jo juoda nokkamukista. Miten tuohon "kaksivuotias suostuu juomaan maidon ainoastaan tuttipullosta" -tilanteeseen päädytään? 😳

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei näin voi tehdä, koska jättää maidot kokonaan juomatta -> ravitsemukselliset seuraukset. Meillä ei ole ihan ns. normilapsi ja siksi kinkkisempi tilanne.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vuoden ikäinen osaa jo juoda nokkamukista. Miten tuohon "kaksivuotias suostuu juomaan maidon ainoastaan tuttipullosta" -tilanteeseen päädytään? 😳

Ei ole ns. normilapsitilanne meillä - se on tässä mainittava. Meillä on hyvä, että jos juo jotain itse/ syö itse. Varmaan aiheutetaan hämmennystä ympärillä myös tämän tuttipulloilun vuoksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä ei näin voi tehdä, koska jättää maidot kokonaan juomatta -> ravitsemukselliset seuraukset. Meillä ei ole ihan ns. normilapsi ja siksi kinkkisempi tilanne.

Ap

Ihan naurettavia selityksiä! Vanhemman laiskuudesta tässä on kyllä nyt kyse. Kai tiesit, että olemassa on maitotuotteita, niin itse maidon juominen ei ole välttämätöntä ja äpäräsi ei kuole jos ei juo maitoa pariin päivään.

Vierailija

Minä en oikein ikinä tajunnut tuota nokkamukihässäkkää, se tuntuu enemmän sellaiselta markkinamiesten luomalta tarpeelta, joltain siirtymäriitiltä joka on markkinoitu vanhemmille vähän kuin yhtenä kehitysvaiheena. Pitää olla nokkamukia josta saa imeä, ja nokkamukia josta ei imetä, ja nokkamukia joka ei roisku ja nokkamukia joka keinuu ja sitä ja tätä nokkamukia. 

En itse näe mitään eroa siitä, juoko lapsi imemällä pullosta parissa minuutissa vain imemällä nokkamukia varttitunnin. Ihan taatusti se lapsen purenta ei siitä imemisestä muutu minnekään, jos ei kerran jatkuva nokkamukin mukeltaminenkaan siihen vaikuta.

Eka vieroitti itse itsensä jo varhain, mut sitten ei mennyt kyllä maitoakaan. Tokan annoin kaikessa rauhassa juoda maitonsa tuttipullosta niin kauan kuin lapsi siitä joi. Joi kaksivuotiaaksi asti. Sitten pureskeli niitä tuttiosia niin että ne menivät rikki, ja pistin niitä roskiin sitä mukaa ja se homma oli siinä. Ei tuon ikäistä tarvitse enää mistään vieroittaa, lapsi näki että tuttipullo ei toimi, mitäpä sitä ikävöimään. 

Ja arvaatkaapa kasvoiko lapsesta purentavirheinen massamurhaaja. Ei kasvanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan naurettavia selityksiä! Vanhemman laiskuudesta tässä on kyllä nyt kyse. Kai tiesit, että olemassa on maitotuotteita, niin itse maidon juominen ei ole välttämätöntä ja äpäräsi ei kuole jos ei juo maitoa pariin päivään.

Tässä sanoin, että ei ole normitilanne meillä eikä lapsi voi syödä muita maitotuotteita tai ylipäätänsä syöty/juotu ruoka ja juoma on rajallinen. Kyse ei ole laiskuudesta vaan sairaudesta. Tässäkin tilanteessa silti yritän löytää keinoja, että tuttipullosta päästään eroon. Tiedän, että joidenkin ihmisten on vaikea ymmärtää, että on olemassa erilaisia sairauksia, joista jotkut vaikuttavat syömiseen ja juomiseen. Kommenttisi tuntuu pahalta, mutta olen saanut tottua kaikkeen tämän sairauden tiimoilta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Tässä sanoin, että ei ole normitilanne meillä eikä lapsi voi syödä muita maitotuotteita tai ylipäätänsä syöty/juotu ruoka ja juoma on rajallinen. Kyse ei ole laiskuudesta vaan sairaudesta. Tässäkin tilanteessa silti yritän löytää keinoja, että tuttipullosta päästään eroon. Tiedän, että joidenkin ihmisten on vaikea ymmärtää, että on olemassa erilaisia sairauksia, joista jotkut vaikuttavat syömiseen ja juomiseen. Kommenttisi tuntuu pahalta, mutta olen saanut tottua kaikkeen tämän sairauden tiimoilta.

Mikäs se sellainen sairaus on jossa maitoa voi juoda mutta mitään muita maitotuotteita ei voi käyttää? Luulosairaus?

Tämä kiinnostaa minuakin.

Vierailija

Meillä ei juoda maitoa kotona, mutta syödään jugurttia ja juustoa yms. maitotuotteita. Lapsi juo maitoa päivähoidossa (ruokailun yhteydessä), itse en koskaan enkä ole ikinä juonutkaan. Eli ei taatusti ap:n lapsi tuuperru, jos meneekin hetki tottua tavalliseen mukiin (tai tottua siihen, että vanhemmat määrää tämän asian eikä lapsi itse).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikäs se sellainen sairaus on jossa maitoa voi juoda mutta mitään muita maitotuotteita ei voi käyttää? Luulosairaus?

En täällä halua avata tilannetta enempää eikä tarvitsekaan. Luulosairaus olisi kyllä paljon parempi juttu kuin tämä. En ymmärrä miksi jonkun pitää ivata ja pilkata jonkun lapsen sairautta luulosairaudeksi? Siksikö, että ei itsellä ole vain riittävästi tietoa jostain itselle tuntemattomasta?

Vierailija

Ei varmaan ole mitään sairautta. Olisi mainittu jo aloitusviestissä ja kartoitettu tarkemmin tilannetta taustalla. Sanoisin, että pullo vaan kylmästi pois. Kenenkään ravitsemus ei kaadu siihen, ettei vaikka viikkoon juo maitoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole mitään sairautta. Olisi mainittu jo aloitusviestissä ja kartoitettu tarkemmin tilannetta taustalla. Sanoisin, että pullo vaan kylmästi pois. Kenenkään ravitsemus ei kaadu siihen, ettei vaikka viikkoon juo maitoa.

Ei kaadu viikkoon ravitsemus, mutta muksu on juomatta useamnankin viikon ja tämä juomartomuus voidaan korvata nesteytyksen myötä muutenkin, ravintona ei ja toisaalta ei ole varaa aiheuttaa useammman viikon täys lakkoa juomiseen mikä sinänsä on saavutus. Ymmärrän, että muiden ns. terveiden lasten vanhepien on tätä vaikea ymmärtää.

Ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat