Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään ollut kasvojen halvausta?

Vierailija
07.01.2016 |

Itselläni oikean puolen lievä halvaus. Miten olette toipuneet ja onko jäänyt pysyviä vaurioita? Miten puhe pelasi ja oliko kielikin puutunut?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten minuun iski tuo Bellin pareesi eli toispuoleinen halvaustila kasvoihin. Olisikohan ollut oikea puoli kasvoista. Minua oli noin viikko aikaisemmin lyöty kasvoihin joten luulen sen johtuneen siitä. Minulla tuo vaiva kesti onneksi vain pari viikkoa ja mitään pysyviä vaurioita ei jäänyt. Oli melkoinen shokki kun aamulla menin harjaamaan hampaita ja yhtäkkiä huomaan, että suu ei toimi ja toinen silmä ei mene kiinni. Nukuin piraattilappu ja teipit silmällä tuon pari viikkoa kun silmä olisi muuten kuivunut. Päiväsaikaan en kehdannut tuota piraattilappua pitää, joten aina välillä suljin silmää käsilläni. 

Olin aika onnekas kun kesti niin vähän aikaa. Ilmeisesti voi kestää jopa puoli vuotta jos hermoradat vahingoittuneet pahemmin (uudet kasvaa tilalle)

Vierailija
2/5 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsköinen jatkaa vielä.

Puheeni oli aika hassun kuuloista ja erityisesti syöminen oli todella inhottavaa. Välttelin koko tuon ajan syömistä muiden edessä, sillä se ei ollut mitenkään kaunista katseltavaa.

Jos jotain hauskaakin niin oli kiva irvistellä kavereille. Naama on aika huvittavan näköinen kun pistää oikein julmetun irvistyksen kasvoille ja vain toinen puoli tottelee :D Ja pystyin silloin myös vinkkaamaan hienosti yhdellä silmällä ja nostelemaan vain yhtä kulmaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut, palautuminen kesti noin kaksi kuukautta. Puhe sujui ihan ok, juominen oli vaikeinta kun toinen suupieli ei totellut. Totta kai pelkäsi jatkuvasti että tila jää pysyväksi, sitä kun ei voi tietää ja paraneminen voi olla hidastakin. Kyllähän sen myös huomaa että toinen puoli roikkuu.

Vierailija
4/5 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain halvauksen oikealle puolelle 10v sitten ja se näkyy edelleen (Von Dreckin vai mikä olikaan asteikko 3/5, pahin oli täydellinen halvaus).

Silloin aikanaan oikea silmä ei mennyt kunnolla kiinni ja piti pitää öisin kupua silmän päällä ja lisäksi kosteuttaa silmää kokoajan. Syöminen onnistui pitämällä paperilla ja kädellä suuta kiinni. Eipä tuo herkkua ollut 16v tytölle.

Nykyään halvaus on parempi. Se näkyy kyllä selväsi, mutta ei vaikuta normaalielämään muuten kuin henkisesti. Tämän kanssa on kyllä oppinut elämään.

Sanon nyt vielä, että minulle sanottiin aikanaan, että on todella harvinaista, että kasvohermohalvauksesta jää näkyviä jälkiä, ja silloinkin tosi pieniä kuten vähän alempana roikkuva kulmakarva. Että no worries :)

Vierailija
5/5 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli, lievä. Syyksi epäiltiin punkin pureman aiheuttamaa infektiota. Infernaalinen kipeä olo vei lääkäriin, ja neurologiselle osastolle. Tiputettiin ab-suoneen ja saatiin tulehdusarvot laskuun aivoydinnesteissä. Kipeä kuin piru olin kk. Mutta meni pois, eikä jäänyt mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme