Mitä puuhastelet pakkasella?
Rajoittaako kova pakkanen menemisiäsi vai ulkoiletko mielelläsi säästä riippumatta? Oletko hamstrannut ruokaa, jotta kaupassa ei tarvitsisi käydä muutamaan päivään? Oletko majoittautunut vilttikasojen alle ja lämmität saunan joka ilta? Oletko keksinyt kivaa puuhasteltavaa sisätiloissa? Muuttaako pakkanen rutiinejasi? 🐑🍵❄⛄🌞🌌🆘😱
Kommentit (20)
Käyn töissä ja kaupassa ihan normaalisti ja vien lapsia treeneihin. En tee pitkiä iltalenkkejä vaan kävelen lyhyempiä lenkkejä. Kudon, luen, katson telkkaria.
Tänään laitoin aamusta spotifysta soimaan täysillä latino dance -listan ja aloin siivoamaan taloa. Kohta alkaa olla suht valmista. Eikä palele yhtään. Kun olen valmis, laitan takkaan tulet ja keitän kahvit. Sitten alan paistaa koulusta tulevalle pojalle lettuja.
Minulla on vielä tämä viikko lomaa. Olen mm. käynyt merenrannassa kuvaamassa jäätynyttä merta, kullanoranssia auringonlaskua ja vaaleanpunaista taivasta. Kuvauspaikan vieressä on kylpylä, jonka vesiin ja saunaosastolle on ollut kiva poiketa lämmittelemään ulkona reippailun jälkeen.
Lisäksi olen käynyt leffassa (Star Wars), katsonut HBO Nordicilta sarjoja, kokkaillut kuumia keittoruokia (mm. tulista linssikeittoa ja herkullista siikakeittoa), hörppinyt kupeittain kuumaa teetä ja isän tekemää viinimarjamehua sekä lukenut kirjoja. Olen myös käynyt parissa museossa, nukkunut pitkään ja piipahtanut ystävien kanssa uudehkossa blues-baarissa. Täällä on ollut tänään rapsakat -28¤C.
-20:een asti käyn juoksulenkeilläkin (ei ole lunta hiihtämiseen vielä), siitä kylmemmällä joutuu jo vetämään toppahousut ja lämpimämmät kengät jalkaan, joten käyn sitten kävelemässä reippaasti. Rakastan pakkasta kunhan se on väliaikaista, mutta myös kunnon +30...35 hellettä. :)
oon vain sisällä (teen töitä kotoa käsin) ja hoidan pakolliset menot (kauppareissut, koiran ulkoilutus, kirjeiden vienti postilaatikkoon) niin pikaisesti kuin voin. onneksi koiranikin on vilukissa, eikä sitä saisi edes millään houkuteltua pidemmille lenkeille.
onneksi asunnossani on oma sauna!
Tänään esimerkiksi. Kävin koiran kanssa lenkillä, söin aamupalaa pitkän kaavan mukaan, siivosin, sulatin pakastimen, pyykkäsin, katselin telkkaria, söin lounasta, pyykkäsin vähän lisää, yritin autoa käyntiin muttei lähtenyt, ei se mitään, kohta menen koiran kanssa lenkille ja sitten taidan laittaa uuniin tulet. Illalla laitan sen auton käyntiin, käyn kaupassa, koiran kanssa lenkillä, jos vaikka sitten laittais saunaan tulet.
Naida napsutellut koko päivän ja ainakin pari tai kolme tai useampia kertoja vielä tänään.
Astman takia en aio mennä ulos, hengittäminen on niin vaikeaa. Olen lämmitellyt myöskin siivoamalla ja leipomalla.
Päivät töissä ja illat kotona köllötellen.
Samaa kuin aina ennenkin. Luen ja istun koneella.
Juokseminen ja kissan ulkoilutus on ainoat, jotka on jääneet pois. Takan lämmitys pitää suunnitella etukäteen, ettei talo kylmene liikaa.
Nukun paksujen peittojen alla päivät pitkät ja tilaan ruokaa kotiinkuljetuksella.
Äitiyslomaa viettelen takkaa lämmitellen ja odotellen, et millon tulee lähtö synnärille..laskettuun on 2vkoa aikaa vielä. Koira on päivät seurana, välillä siistin paikkoja ja järkkäilen vauvan kamoja kaappiin ja nukun päikkärit iltapäivällä, että jaksaa olla hereillä kun isäntä tulee töistä joskus kymmenen yhdentoista maissa😊 Pientä ohjelmaa on ollu joka päivälle, ettei ihan ole rytmi hukassa ja koti rempallaan...ainut mitä pakkanen on nyt teettäny ylimäärästä, niin eilen kun piti lähteä kaupungille kaveria moikkaamaan, niin pitiki käynnistellä auto parin päivän seisomisen jälkeen sellasella isolla halli "startterilla", kun oli akku menny tyhjäks.
Nyt on hyvä ilma siivota. Matot, tyynyt ja petivaatteet pihalle sekä villavaatteet tuultumaan. Illalla on sitten ihana sanunan jälkeen pujahtaa raikkaisiin petivaatteisiin nukkumaan.
Tänään olisin lähtenyt pyöräilemään kaupungille, mutta pakkasta -29, jäi lähtemättä.
Olisi ollut asioita. Taidan istua sisällä ja käydä lähikaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vielä tämä viikko lomaa. Olen mm. käynyt merenrannassa kuvaamassa jäätynyttä merta, kullanoranssia auringonlaskua ja vaaleanpunaista taivasta. Kuvauspaikan vieressä on kylpylä, jonka vesiin ja saunaosastolle on ollut kiva poiketa lämmittelemään ulkona reippailun jälkeen.
Lisäksi olen käynyt leffassa (Star Wars), katsonut HBO Nordicilta sarjoja, kokkaillut kuumia keittoruokia (mm. tulista linssikeittoa ja herkullista siikakeittoa), hörppinyt kupeittain kuumaa teetä ja isän tekemää viinimarjamehua sekä lukenut kirjoja. Olen myös käynyt parissa museossa, nukkunut pitkään ja piipahtanut ystävien kanssa uudehkossa blues-baarissa. Täällä on ollut tänään rapsakat -28¤C.
Oletko somessa? ;)
Rästiin jääneitä sisähommia, kuten pyykkäystä, järjestelyä, tietokoneen siivoamista, työhön liittyvien artikkelien lukemista, leivonnais- ja ruokareseptien kokeilua, lehtien lukemista, laskujen maksua, kavereiden kutsumista kylään ja lautapelien pelaamista.
Päivän viides teekuppi menossa ja sauna lämpiämässä. Kävin eilen kaupasta hamstraamassa ruokaa. Koiran ulkoilutus on mallia ovesta koira pihalle, tekee mitä tekee ja tulee sisälle. Yleensä oon vähän aktiivisempi, mutta nyt on -30 pakkasen lisäks 39 astetta kuumetta niin ei ihan hirveesti houkuta lähteä lenkille sen kanssa vaikka koira tarkeniskin. Pyrin käymään ilmalla kuin ilmalla anakin vartin lenkin, muuten oon vuorautunut vilttikasaan ja netflixin ääreen kovilla pakkasilla muulloinkin.
Töiden jälkeen ei kamalasti vapaa-aikaongelmia ole. Luen peiton alla ja juon litroittain teetä.