Pomo oli mulle kerran vihainen
Kun olin unohtanut puhelimen kotiin, enkä ollut nähnyt hänen laittamaansa tekstiviestiä. Vastasin siihen kylmästi, ettei mulla ole työsopimukseen kirjattu oman puhelimen käyttövelvollisuutta työtehtävissä. Aion tästä eteenpäin pistää sen äänettömälle enkä edes väitä ettei ole mukana, vaan sanon, etten käytä sitä työasioihin. Mulla on kyllä lankapuhelin, mutta toisinaan pomo ei pysty soittamaan, joten laittaa tekstiviestin.
Heittäkööt sen lankapuhelimen helkuttiin ja ostakoot mulle kännykän töihin - enkä sitten työkännykkää aio kotiin kuljettaa. Saa tehdä uuden työsopimuksen, jos ei mulle voi omaa puhelinta hankkia. Tai sitten hankkikoot uuden työntekijän. Aiemmin minä olin liian kiltti, vastasin viesteihin omalla kustannuksellani. Nyt on kiinteähintainen liittymä, joten erillisiä kustannuksia ei tule, mutta olen tullut itsekkäämmäksi.
Kommentit (2)
Minulle pomo oli vihainen kun en ollut lukenut tekstiviestiä jonka hän oli edellisiltana lähettänyt ja joka ei ollut tullut perille. Onneksi pomo itse oli vieressä kun hänen lähettämänsä viesti sitten saapui lähes vuorokauden kuluttua lähettämisestä. Näytin viestiä hänelle ja kysyin tarkoittiko hän mahdollisesti tätä.
Älä ota työsuhdepuhelinta, jos ei ole pakko. Sillä saatat asettaa itsesi asetelmaan jossa pomo ottaa oikeudekseen lähetellä viestejä/soitella sinulle myös vapaapäivinä tai iltaisin. Esimerkiksi meidän töissä työsuhdepuhelinta kantavat onnettomat kollegat joutuvat usein esim. töihin tullessaan höpisemään koko matkan kotoa töihin pomon kanssa, kun tämä soittaa heille ja käy läpi jotain päivän asioita tai muuta skeidaa.