Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksatte viikkorahaa/kk-rahaa yläasteikäisille lapsillenne?

Paskamutsi
05.01.2016 |

Mitä ko rahalla lapsen kuuluu ostaa?
Jos annatte isomman summan, esim. 100 eur kk kuuluuko lapsen maksaa itse bussilippu, vaateostokset yms asiat?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 euroa vko, ihan huvitteluun, tarpeelliset asiat ostetaan. Tosin tyttö tykkää shoppailla itsekin, joten jos muutaman viikon säästää, käy aina välillä jossain h&m:llä ostamassa jonkun paidan.

Vierailija
22/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi viikossa. Vaatteet ostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna mitään. Kaikkiin ostoksiin pitää kysyä lupa, ettei kulutus äidy holtittomaksi!

Vierailija
24/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi isoja summia. Satanen kuukaudessa pelkkiin huvituksiin, karkkeihin yms. 

Kuinka moni käyttää omiin huvituksiinsa tuon tuon verran / kk. En minä ainakaan. Tai 500 €/kk huvituksiin kuten tuon kommentoijan 20 tyttäret. Hei haloo!

Vierailija
25/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni käyttää omiin huvituksiinsa tuon tuon verran / kk. En minä ainakaan. Tai 500 €/kk huvituksiin kuten tuon kommentoijan 20 tyttäret. Hei haloo!

Ne käyttää kellä on rahaa.

Vierailija
26/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa saa viikkorahaa, ihan omiin juttuihinsa saa käyttää sen.

Vierailija
27/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyllä rahaa, mutta silti elämämme säästeliäästi. 

Vierailija
28/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyllä rahaa, mutta silti elämämme säästeliäästi. 

Tuon kommentoija 20:n kaltaisten ihmisten ja heidän tyttäriensä ansiosta Suomen talouden rattaat pysyvät pyörimässä.

Vierailija
29/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kyllä päin vastoin. Oikeasti varakkaat eivät tuhlaa eivätkä opeta lapsia tuhlaamaan. Lapsilla tietysti on rahastoja ym sijoituksia.

Vierailija
30/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13v saa aina isompia summia jouluna ja synttäriä (nyt jouluna 450€ esim.) Niistä sitten voi äidin hyväksynnällä ostaa pelejä ja käyttörahaa Electronille. Ruuat ja vaatteet maksaa äiti.

Vierailija
31/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme anna viikkorahaa vaan rahaa silloin, kuin tarvii.

Rahaa käyttää lähinnä kavereiden kanssa syömässä käymiseen, leffoihin, bussikortin lataamiseen,uintilippuihin tms.

Muutama kymppi/kk.

Lisäksi lähinaksukortille on ladattu 50 e, jos tarvetta tulee.

Mummo sponsoroi hyvästä koulumenestyksestä ja antaa rahaa 20-50 e silloin tällöin.

Urheiluharrastus,vaatteet yms me maksamme.

Poika säästänyt kaikki lahjaksi saamansa rahat ja muutenkin on aika tarkka rahan käytössään.

Vierailija
32/47 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa.

Vierailija
33/47 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna mitään viikkorahoja meidän 14v pojalle, vaan kotitöistä saa jos niitä tekee. Imuroinnista euron, roskapussin viennistä 50 senttiä ym. Ei saa opettaa että raha kasvaa puussa, eikä tuonikäinen nyt rahalla mitään teekään kun saa ruuat ja vaatteet ja täyden ylöspidon kotona!

Vierailija
34/47 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-20ekeä viikkorahaa, eikä maksa omia menoja, ostaa herkkuja tai kahvittelee. Bensarahaa saa lisäksi.

Ei kai yläasteikäiset saa vielä ajaa autoa Suomessa vai tarkoitatko mopoautoa eli 9 luokkalaista?

Vierailija
35/47 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jee, täällä saa monet kakarat enemmän viikorahaa kuin minulla (aikuisella) on käytössä /viikko.

Vierailija
36/47 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 13v saa aina isompia summia jouluna ja synttäriä (nyt jouluna 450€ esim.) Niistä sitten voi äidin hyväksynnällä ostaa pelejä ja käyttörahaa Electronille. Ruuat ja vaatteet maksaa äiti.

Eikö oman rahan idea ole, että saa itse päättää

Vierailija
37/47 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 €/kk, sillä kustantaa ulkona syömisensä ja skootterin bensat (tosin bensaan ei nyt kulu rahaa) ja muut pienet ostokset. Lisää rahaa saa tarvittaessa, jos on joku normaalista poikkeava juttu tiedossa. Alkoi kyllästyttää jatkuva rahan pyytäminen, niin tuon saa tililleen kuun alussa ja sillä on pärjättävä.

Toisaalta ihan hyvää rahankäyttökoulutusta, tosin vieläkin tuntuu, että viikossa nuo on laitettu jo kiertoon.

Vierailija
38/47 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaluokkalainen ei saamitään säännöllistä rahaa. Saa silloin kun tarvitsee jotakain tai menee leffaan ym. 

Vierailija
39/47 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en anna mitään viikkorahoja meidän 14v pojalle, vaan kotitöistä saa jos niitä tekee. Imuroinnista euron, roskapussin viennistä 50 senttiä ym. Ei saa opettaa että raha kasvaa puussa, eikä tuonikäinen nyt rahalla mitään teekään kun saa ruuat ja vaatteet ja täyden ylöspidon kotona!

Aivan naurettavan pieniä rahoja nuo. Sama käytännössä, vaikkei antaisi yhtään mitään.

Vierailija
40/47 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v. pojalle 20€ viikossa. Ostaa mitä haluaa.