Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinkiläinen, mistä olet kotoisin?

Vierailija
05.01.2016 |

-

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kotoisin Tampereelta, nykyään helsinkiläinen. Olen asunut täällä 27v.  

No et kai nyt tamperelaisesta helsinkiläiseksi muutu pelkästään sillä, että asut Helsingissä? Haloo nyt siellä! 

Eikö tässä nimenomaan kysytty, mistä helsinkiläiset ovat kotoisin, siis nykyään täällä asuvat, niin itse käsitin.

Kyllä täällä asuvat ovat helsinkiläisiä. Eivät kaikki syntyperäisiä eivätkä ns paljasjalkaisia, mutta kuitenkin Helsingin asukkaina helsinkiläisiä.

(En ole tuo Tampereelta alunperin tullut, vaan syntyperäinen helsinkiläinen).

Vierailija
42/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et kai nyt tamperelaisesta helsinkiläiseksi muutu pelkästään sillä, että asut Helsingissä? Haloo nyt siellä! 

Eikö tässä nimenomaan kysytty, mistä helsinkiläiset ovat kotoisin, siis nykyään täällä asuvat, niin itse käsitin.

Kyllä täällä asuvat ovat helsinkiläisiä. Eivät kaikki syntyperäisiä eivätkä ns paljasjalkaisia, mutta kuitenkin Helsingin asukkaina helsinkiläisiä.

Itse taas näen itseni Helsinkiläisenä aina koska siellä synnyin ja elin 20 ensimmäistä vuottani. Sellaiset jotka ovat syntyneet esimerkiksi Tampereella ovatTamperelaisia, eivät Helsinkiläisiä. Näiden muuttaneiden lapset puolestaan ovat Helsinkiläisiä. Synty-ja lapsuuskoti määrittää mistä ja mikä olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Itse taas näen itseni Helsinkiläisenä aina koska siellä synnyin ja elin 20 ensimmäistä vuottani. Sellaiset jotka ovat syntyneet esimerkiksi Tampereella ovatTamperelaisia, eivät Helsinkiläisiä. Näiden muuttaneiden lapset puolestaan ovat Helsinkiläisiä. Synty-ja lapsuuskoti määrittää mistä ja mikä olet.

Olet molempia - sana voi tarkoittaa eri asioita. Helsinkiläisiä on esim tietty määrä - silloin puhutaan täällä asuvista, ja päättelin ap.n tarkoittavan täällä asuvia.

Muutenhan aloituskysymys olisi järjetön, koska tavallasi ajateltuna kaikki helsinkiläiset ovat siis kotoisin Helsingistä.

Vierailija
44/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä, Töölöstä.

Vierailija
45/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoilla Helsingissä, olen siis helsinkiläinen. Henkisesti toki ikuinen tamperelainen. Ihan turha tätä nyt on vängätä. 

Vierailija
46/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kyllä mäkin nyt kovasti ajattelin että tähän sais muualta Helsinkiin muuttaneet vastata vaikka kai jotakuta voi vain kaupunginosienkin jakautuminen kiinnostaa :D

Vierailija
47/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maunulasta

Vierailija
48/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalta

Vierailija
49/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla syntynyt ja mun lapsuudenkoti on kuvattu Vallilan verhoon :)

Vierailija
50/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä, mutta olen nykyään Vantaalaistunut.

Vierailija
51/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas näen itseni Helsinkiläisenä aina koska siellä synnyin ja elin 20 ensimmäistä vuottani. Sellaiset jotka ovat syntyneet esimerkiksi Tampereella ovatTamperelaisia, eivät Helsinkiläisiä. Näiden muuttaneiden lapset puolestaan ovat Helsinkiläisiä. Synty-ja lapsuuskoti määrittää mistä ja mikä olet.[/quo    

Olen syntynyt helsingissä , mutta asunut sen 30v muualla. En todellakaan sano olevani helsinkiläinen. Suuri osa suomalaisista on takuulla syntynyt eri paikassa missä nyt asuvat, mutta sanovat kyllä olevansa sieltä missä ovat asuneet esim 20v.

Vierailija
52/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistenklinikalla syntynyt ja mun lapsuudenkoti on kuvattu Vallilan verhoon :)

Mulla on Bulevardi ja Pengerkatu nyt ja hankintalistalla Hakaniemi:). 

Terveisin se parjattu tampereella syntynyt. Rakastan molempia kaupunkeja.

Vierailija
53/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Haagasta.

Vierailija
54/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuusta

Vierailija
55/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemistä.

Reilu 10 vuotta Helsingissä eloa takana enkä täältä enää pois muuttaisi. Kotiseuturakkaus kohdistuu nimenomaan Helsingille eikä tuolle lapsuuteni/nuoruuteni kotiseudulle.

10 vuoden aikana on tullut asuttua idän lähiöistä ydinkeskustaan väliltä kaiken tyyppisillä alueilla ja näistä ydinkeskusta ja Kallio/Vallilla seutu ovat muodostuneet minulle rakkaimmiksi. Voi, kun olisi tulevaisuudessakin vara asua näillä alueilla.

Vierailija
56/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Larusta. Syntynyt Lastenlinnassa. Isä ja isän äiti Ulliksesta, oma äiti Kirkkonummelta.

Lastenlinnassa? Miksi? Onko siellä synnytysosasto? Enpä ole koskaan kuullut.

Ei, vaan naikkarissa synnyin. Ensimmäiset kuukaudet vietin töölöläisenä lastenlinnassa. Sori.

Vierailija
57/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä olen syntynyt ja kasvanut ja täällä asun edelleen. Välillä olen asunut ulkomailla, mutta jotenkin sitä aina palaa tänne. Täällä on niin leppoisaa ja rauhallista, kauniit rannat ja luonto. Sekä tietty koko suku ja kaikki ystävät. Äidin puolelta olen jo 4. polven stadilainen, isä on muualta tänne muuttanut. -N29

Vierailija
58/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliosta. Isä Meilahdesta, äiti Käpylästä.

Vierailija
59/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Haagasta.

Vierailija
60/61 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä, niin monennessa polvessa kuin tiedän. Vanhemmat syntyneet Kättärillä, minä ja lapsenikin.