Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

|||||||||| Lapset viedään autolla kouluun, koska lapsia viedään autoilla kouluun |||||||||||

Hyötyliikunta
05.01.2016 |

Olettekos koskaan miettineet miten vähän edestakaisin sahaavaa autoliikennettä kouluteillä olisi, jos vanhemmat antaisivat lastensa kulkea itse kouluun?

Se on aika paljon sahaamista, kun 300 oppilaan kouluun tuodaan jokainen eri autolla ja osa haetaankin!

Luontokin säästyisi ja vanhemmilta aikaa ja rahaa. Ja ah miten terveellistä on kävellä edes muutama kilometri!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koulu suosittelee ettei lapsia tuotaisi autolla. Autoliikenne vaarantaa turvallisen koulutien, ja liikunta tekee hyvää.

Vierailija
2/8 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukava viedä lapset kouluun, olen tehnyt niin vuosia. Niin kauan kun koulumatka ei ole inhimillinen, on minista vanhemmilla oikeus kuljettaa lapsiaan ihan koulun nurkalle. Koulu on lapsen työpaikka! Ei tarhankaan pihalla ole kylttejä, että lasta ei saa tuoda autolla hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se lapsen kyydissä olo lisää liikennettä, kuluttaa aikaa ja rahaa, jos minä jokatapauksessa lähden lapsen kanssa samalla ovenavauksella ja työmatkani menee 25m etäisyydellä koulun seinästä? Koulun kohdalla on suojatie, siinä joutuu jokatapauksessa jarruttamaan.

Vierailija
4/8 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mukava viedä lapset kouluun, olen tehnyt niin vuosia. Niin kauan kun koulumatka ei ole inhimillinen, on minista vanhemmilla oikeus kuljettaa lapsiaan ihan koulun nurkalle. Koulu on lapsen työpaikka! Ei tarhankaan pihalla ole kylttejä, että lasta ei saa tuoda autolla hoitoon.

Harrastavatko lapsesi vastapainoksi liikuntaa? Aika yksipuolista näin yleistäen lasten liikkuminenkin, jos joka paikkaan viedään autolla ja yhtä lajia harrastetaan.

Vierailija
5/8 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minä minä..."

Vierailija
6/8 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on yhä edelleen ihmisiä, joilla ei ole päivät aikaa roikkua netissä ja taivastella sitä että muut tekevät siirtymävaiheista helpompia itselleen ja lapsilleen. Aika on rajallista, ja pitää miettiä mihin sen käyttää. Käyttääkö töihin ja opiskeluun, perheen kanssa olemiseen, ihmissuhteiden hoitoon, oikeanlaiseen liikuntaan jne. vai käyttääkö sen siihen että viettää aikansa pyörätiellä haistellen ohi ajavien autojen pakokaasuja juuri silloin kun on joko kiire töihin tai kouluun, tai kiire kotiin tekemään niitä asioita mitä siellä pitää tehdä. 

Jos koulu peräänkuuluttaa lapsille lisää arkiliikuntaa, koulun pitää tehdä asialle jotain. On aivan järjetöntä istuttaa pieniäkin lapsia 45 minuuttia kerrallaan kovilla, epäergonomisilla tuoleilla iässä, jossa lasten pitäisi saada liikkua paljon. Lisää liikuntaa koulupäiviin niin ongelma on ratkaistu. Oppiminen ei vaadi paikallaan istumista.

Vierailija
7/8 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se lapsen kyydissä olo lisää liikennettä, kuluttaa aikaa ja rahaa, jos minä jokatapauksessa lähden lapsen kanssa samalla ovenavauksella ja työmatkani menee 25m etäisyydellä koulun seinästä? Koulun kohdalla on suojatie, siinä joutuu jokatapauksessa jarruttamaan.

Hyvä, että on edes suojatie. Parempi olisi liikennevalot. Joka tapauksessa kauhea suhaaminen koulun pihalla.

Vierailija
8/8 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset (7v ja9v) kulkevat 2,5km kävellen tai pyörällä kouluun joka päivä. Kovilla pakkasilla voivat mennä myös bussilla, jolloin käveltävää jää 0.5km.

Kyllähän välillä tulee nurinaa, kun kavereita kuskataan kouluun ja heitäkin pitäisi. Mutta perustelen lapsille asian sillä, että heidän terveydelleen kävely on hyväksi, koulumatkalla herää uuteen päivään ja aivot on virkeänä koulussa. Koulussa jaksaa istua, kun ensin kävelee (tai juoksee, hyppii, potkulautailee, katselee luontoa jne). Kotimatka keskeyttää kunnolla koulupäivän, kotiin tullessa välipala maistuu ja läksyt saa tehdä taas virkistyneillä ja happea saaneilla aivoilla.

Meidän lapsille liikunta sopii, uni maistuu ja koulu menee hyvin. 9v pyöräilee kavereiden perässä muutenkin 12km päivässä, miten ongelma olisi 2.5km koulumatka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan