Mitä varten lääkärit usein muuttuvat ihan oudoiksi jos selviää että potilaalla on psykiatrian hoitotaustaa?
Olen nähnyt tämän niin monet kerrat ja niin monen ammattilaisen tekemänä, on ollut vanhaa konkaria ja nuorta untuvikkoa mutta hädin tuskin lähtevät edes hoitamaan tällaista ihmistä jolla sattuu olemaan yksi vaivainen teksti psykiatrian alalta... Ärsyttävää. Ja itse olen kanssa siis sairaalassa töissä, en potilas. Eikä mulla ole psykan lehtiä itsellä ;)
Kommentit (47)
En ole koskaan huomannut tuollaista käytöstä, mutta voinee johtua siitä että pukeudun aina hyvin ja osaan käyttäytyä asiallisesti,enkä ole lihottanu itteeni .
Valitettavasti mt-ongelmataustassa on edelleen valtava stigma. Se syy.
En ole huomannut tuollaista. Ihan asiallisia ne on aina. Mulla ei ole huonoja kokemuksia lääkäreistä ainakaan 15 vuoteen. Nyt aloin tosin miettimään, että onko ne mulle mukavia sen takia, että näkevät taustatiedot. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ihan oikeasti on. ap
Ja tuota en usko. Ap:n näkee lääkäreiden käytöksen omien ennakkoluulojensa kautta. Masennus on niin tavallinen diagnoosi esim terveyskeskuksessa, että ainakin tk-lääkärit osaavat ottaa myös masennuslääkkeet huomioon määrätessään somaattisen puolen lääkityksiä. terveisin sh terveysasemalta
Onhan tästä mediassa ollut juttua, että jos on psykiatrian puolelta diagnoosi, kaikki menee sen piikkiin, ei meinata tutkia fyysisiä sairauksia kunnolla.
Terveydenhoitoalalla ennakkoluuloisuus tällaisissa asioissa on yleistä, niin oudolta kun se tuntuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ihan oikeasti on. ap
Ja tuota en usko. Ap:n näkee lääkäreiden käytöksen omien ennakkoluulojensa kautta. Masennus on niin tavallinen diagnoosi esim terveyskeskuksessa, että ainakin tk-lääkärit osaavat ottaa myös masennuslääkkeet huomioon määrätessään somaattisen puolen lääkityksiä. terveisin sh terveysasemalta
Onhan tästä mediassa ollut juttua, että jos on psykiatrian puolelta diagnoosi, kaikki menee sen piikkiin, ei meinata tutkia fyysisiä sairauksia kunnolla.
Terveydenhoitoalalla ennakkoluuloisuus tällaisissa asioissa on yleistä, niin oudolta kun se tuntuukin.
Joo, niitä on ollut mediassa niin paljon, että hämmentää ettei mun kohdalle ole sattunut. Somaattiset vaivat on aina otettu vakavasti. Olenko mä niin vanha (45) että johtuisi siitä? Eikö tän ikäisenä syytetä vaihdevuosia kaikesta, vaikkei mitään psykiatrian meriintöjä olisikaan?
Eiköhän psyykkisistä ongelmista ole puhuttu julkosuudessa niin paljon ja psykiatrian asiakkaita ole niin paljon, että ihmettelen jos joku lääkäri vielä ihmettelee.