Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asunnottomat ovat syksyllä ja talvella?

Vierailija
04.01.2016 |

Tulee joka ilta nukkumaanmennessä mieleen. Ennen lunta ja pakkasta varsinkin, kun oli niin synkkää ja luotaantyöntävää ulkona illalla. Ja nythän ei edes voi yöpyä ulkona.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun sängyn alla

Vierailija
2/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappukäytävissä, asuntoloissa, putkassa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden asunnottoman oloisen miehen näin ainakin kirjaston lehtisalissa juuri tänään kimpsuineen ja kampsuineen. Mietin minnehän menee yöksi, toivottavasti ensisuojaan.

Vierailija
4/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten joulun alla näin Turun tunnetuimman spurgun nukkuvan Hansan pinnapenkillä iltamyöhään kun ohi kuljin. Ei olleet tainneet vartijatkaan raskia heittää ulos.

Vierailija
6/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoloissa, ystävien, vanhempien tai tuttavien luona tai vankilassa.

Vierailija
7/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtiroskiksessa.

Vierailija
8/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtiroskiksissa,rappukäytävissä, ilmanvaihtoaukkojen lämmössä.

Vierailija
9/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella jokaiselle on patjapaikka yömajoissa mutta kaikki eivät niihinkään halua. Pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
10/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsena, kun kerrostalojen pihalla oli niitä vanhanmallisia roskiksia, niin lehtiroskikset oli ainakin meidän pihalla suosiossa, samoin rappukäytävissä nukkui jengiä.

Vierailija
11/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veneen alla?

Vierailija
12/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin olen miettinyt tätä. Tuli jopa idea, että joka korttelissa tai vähintäänkin kaupunginosassa pitäisi olla talvella jonkunlaisia lämpimiä yöpaikkoja. Olisi ne sitten vaikka jotakin varastotiloja, mutta asunnottomat tietäisivät ne. 

Vierailija
13/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona ei tarvitse enää nukkua, jokaiselle maassa oleskelevalle on oltava pakkasella paikka. Toki täällä on ihmisiä jotka eivät halua viranomaisten tietävän missä he ovat joten osa asuu autoissa ja vastaavissa.

Vierailija
14/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa ole asunnottomia. Aina on joku paikka mihin mennä

Vierailija
15/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona ei tarvitse enää nukkua, jokaiselle maassa oleskelevalle on oltava pakkasella paikka. Toki täällä on ihmisiä jotka eivät halua viranomaisten tietävän missä he ovat joten osa asuu autoissa ja vastaavissa.

Voi kuule, näitä on jotka nimenomaan ei halua mennä näihin yöpaikkoihin ja Helsingissäkin ne on toisinaan ihan täynnä. 

Vierailija
16/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomessa ole asunnottomia. Aina on joku paikka mihin mennä

Minä olen ihan käynyt asunnottomai katsomassa metsämajoissaan, joten kyllä niitä vain on. Ei se siitä "paikasta" ole kiinni. Voi yhdenkin miehen muistan, sillä oli kamina ja kaikki siellä pahvimajassaan keskellä metsää.

Vierailija
17/45 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella jokaiselle on patjapaikka yömajoissa mutta kaikki eivät niihinkään halua. Pääkaupunkiseudulla.

Onkai kodittomia muuallakin.

Olen itse ollut asunnoton nuorena tyttönä, mutta mun tarinaa ei voi edes verrata näiden oikeiden kodittomien kohtaloon. Olisin asunnoton todennäköisesti edelleen, jos en olisi tullut raskaaksi miehelleni jonka luona punkkasin ja menetin oman kunnan kämppäni juuri siksi koska en ikinä ollut siellä, vaan kihlattuni luona. En saanut asuntoa luottotiedottomana ja este oli myös monen asunnon omistajan mukaan se, että olin sossun asiakas (sossu"pummi" on aina juoppo, narkkari, väkivaltainen ja pistää asunnon paskaksi, eikä maksa vuokria) no en ollut mitään noista, joten tuli aika paha mieli.

Vierailija
18/45 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin erään henkilön joka on ollut kodittomana jo tovin.

Kyseessä pieni kaupunki just ja just 20k asukasta.

Sääliksi käy. Kesällä vielä hymyillen kulki ja nauratti.

Nyt näkee että alkaa olla viimeiset voimat käsillä. 

Paha alkoholi ongelma vaikka nyt sattuikin selvä olemaan.

Harmittaa. Olen elänyt joskus yli 1.5v ilman asuntoa. Syönyt jopa kadulta löytynyttä grilli ruokaa. Se ei ole helppoa. Se kuluttaa tosi paljon. Mutta kun kävin sen läpi. Opin todellakin nauttimaan hyvin pienistä asioista.

Vierailija
19/45 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yrittänee vankilaan kun kesä ohi.

Vierailija
20/45 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa hulluja, narkkareita,  m a t u j a

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme