Onko muita, joiden mielestä tekstarit tai sähköposti ystävänpäivätoivotukset ei ole niin henkilökohtaisia,
kuin postikortti?
Paljon kivemmalta tuntuu saada postikortti kuin tekstari.
Kommentit (18)
Ei vaan yksinkertaisesti aina ehdi kortteja ostamaan ja postittamaan. Itselläni on älyttömän kiireiset pari viikkoa ollut ja yhtään korttia en ole postittanut. Nyt olen koittaut laittaa kivoja e-kortteja menemään ystäville, mutta ilmeisesti turhaan :(
Iloista ystävänpäivää vain sinullekin, ap.
Minä en ymmärrä sellaista kiirettä, ettei korttia ehtisi kirjoittaa, siihen menee aikaa about 2 minuuttia! Eikö vaikka tosiaan ole sitä aikaa jossain välissä päivää? Vai eikö kantti kestä sanoa, ettei viitsi/jaksa/halua kirjoittaa niitä kortteja..
Joten kannattaa aloittaa se kirjoittaminen jo vaikka tammikuussa, eikä kiireessä paria päivää/viikkoa ennen.
en tiedä minkälaisessa työssä olet ja minkälaisia kiireitä se aiheuttaa, mutta esim. itse olin viime viikon työmatkalla, jossa päivät oli totisen täynnä ohjelmaa. ennakointikykyni ei taas riittäneet siihen, että olisin kortit kirjoittanut valmiiksi jo edellisellä viikolla ja sitten pistänyt jonkun postittamaan ne puolestani täällä kotosuomessa.
toivottavasti ystäväni eivät vallan loukkaannu saadessaan tekstareita päivän kunniaksi...
koska en lähetä niitä itsekään ja sitten tulee syyllinen olo kun itse saa...
Niidenkään kirjoittaminen ei käy ihan kahdessa minuutissa, joten tuskin ystävänpäiväkorttienkaan, vaikka niitä olisi kyllä hieman vähemmän.
Teennäinen päivä, lähinnä kaupat sitä kannattaa. Minä en. Muistan ystäviä tasaisesti ympäri vuoden, jokaista yksilöllisesti.
Miehelle leivon tänän vuonna tortun, koska sillä alkoi tänään lomakin. Pohja on jo uunissa.
Kiire on sitä, että ei ehdi edes pakollisia. Kiire on sitä, että samana aamuna muistaa, että ai hitto sekin pitää tänään hoitaa. Kiire on sitä, että ei ole viikkoon ehtinyt edes ruokakauppaan, saati postiin sen aukioloaikana.
Kyllä itsekin ehdin kotiäitinä ollessa ennakoida ja tehdä kiireisenäkin aikana vaikka mitä. Mutta jos elämä on jo 6kk ollut yhtä kiirettä, niin ei kuulkaa siinä ennakoida ystävänpäivää.Onneksi minun ystäväni ovat paljon ymmärtäväisempiä ja ajattelevaisempia!
Nimimerkillä 2 sähköistä korttia saanut ja niistä IKIONNELLINEN!!!
Kyllä minä olen ainakin IKIONNELLINEN jokaisesta tekstarista tai meilistä minkä saan!! Arvostan sitä todella paljon! Tiedän, että edes tuon parin sekunnin ajan lähettäjä on ajatellut juuri minua!!
onko teillä oikeesti niin paljon kavereita, että on varaa valittaa miten he teitä muistavat???????
Jos taas on joku tietty ihminen, joka saa sukat pyörimään jaloissa, niin hänelle lähettäisin sen postitettavan version.
Jos viesti olisi henk.kohtainen eli hyvää ystävänpäivää t. se ja se.. niin olisi ihan eri kuin sellainen mauton ketjukirje! Minä en ainakaan vastaa niihin ja en pidä niitä minkään arvoisina. Ja kun ei muutenkaan pidetä yhteyttä, niin en lämpiä mistään ketjukirjeestä.
Kortit on paljon kivempia saada, silloin tietää, että se henkilä on nähnyt vaivaa ja ajatellut JUURI sinua!ö
Minä keksin itse runot ystävänpäivätekstareihin
toivotukset voi ihan hyvin laittaa tekstarilla, mutta esim. siskoni kutsui tyttönsä ristiäisiin meidät teksiviestillä, se on jo mauttomuuden huippu!
Toisaalta en itse ole mitenkään kauhean innostunut ystävänpäivän viettäjä, joten esim. joulukortitta jääminen kirpaisee enemmän kuin se ettei joku ystäväni muista minua ystävänpäivänä.
laitan niitä eteenpäin tosi harvoin! eli vain juhlapyhinä (esim. pääsiäinen, vappu, juhannus...)
Mutta pitää varmaan lopettaa sekin, kun tuntuu tuottavan saajille (av-totuuden mukaan) enemmän vain ärtymystä kuin hyvää mieltä :-(
Mä tykkään kovasti saada ja lähettää kortteja! Pelkät FB-toivotukset on kyllä niin persoonattomia, tekstarit ehkä vähän henkilökohtaisempia. Onneksi nykyään voi kortin laittaa erilaisista palveluista (Posti, www.lahetakortti.com jne). Vaikka mikään ei voita käsinkirjoitettua.
mutta ei varmaan ole yhtä ainoaa tapaa. Jokainen tyylillään. Kaikki ei edes ystävänpäivästä piittaa: ei tarkoita ettei ystävistään piittais!