Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Puutunut ja punainen peukalo
04.01.2016 |
Hei!
Olen parikymppinen perusterve nainen.
Minulla on muutaman päivän ajan ollut peukalo hieman hassun tuntuinen, puutunut ja hieman tunnoton. Eilen ja tänään peukalo on ollut myös selkeästi tummemman punainen kuin muut. Ylös käden nostaessa sormi muuttuu taas vaaleammaksi. Olen hieman flunssassa nyt, joten en viitsi urheilla verenkiertoa helpottaakseni.
Voiko tämän aiheuttaa esimerkiksi hartiajumi tai meneillään olevat kuukautiset? Miten voin helpottaa oiretta? Minulla on aiemmin ollut anemiaa.. en usko kuitenkaan lääkäriä tarvitsevani.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Hei,
käsien puutumisoireet johtuvat usein hartiaseudun jumista. Voi olla, että nyt kipeänä ollessasi et ole harrastanut liikuntaa, joka yleensä sinulla pitää hartiat vetreänä. Uskon, että kun aloitat taas säännöllisen liikuntaharrastuksesi, myös peukalon oirehtiminen vähenee ja lopulta hoituu kokonaan.
Jos sinulla on säännöllisesti hartia-alueesta johtuvaa oireilua, suosittelisin, että pyytäisit lääkäriltä lähetettä fysioterapiaan. Fysioterapeutti kartottaa ongelmasi lähteen ja antaa fysikaalista hoitoa sekä hoitavia jumppaohjeita kotiin. Yleensä jo muutama kerta fysioterapeutin hoitoa riittää ja pystyt kotiohjeilla ylläpitämään saatuja tuloksia.
Parane pian! :)