Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko myyneet tori.fi:ssä? Kokemuksia?

Vierailija
04.01.2016 |

Mitä olette myyneet, ja onko mennyt kaupaksi? Ja kauanko yleensä kestää että ostaja ottaa yhteyttä? Vai riippuuko täysin tuotteesta? Entä onko kovasti huonoja kokemuksia?
Tässä itse mietiskelin hankkiutuvani ylimääräisistä vaatteista eroon, ja samalla ehkä hieman tienata.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt. Parhaimmillaan meni kolme minuuttia, kun tavara oli varattu ja noudettu seuraavana iltana.

Vaatteet ei ehkä tee niinkään kauppaansa. Lastenvaatteet ehkä.

Vierailija
2/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt huonekaluja. Vuorokauden sisällä on mennyt kaikki kaupaksi. Mulla ei ole mitään valittamista, hakijatkin ovat olleet fiksuja ja aina sovitusti paikalla.

Ei ole kokemusta vaatteiden myynnistä, mutta kaiken a ja o taitaa olla todella halpa hinta. Tai todella laadukas tuote (halvalla..).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt. Riippuu paljon siitä että mitä myy, joku voi soittaa heti jostain tavarasta ja joku tavara taas sitten ei mene millään kaupaksi, kunnes sitä kuukauden päästä kysyy kolme ihmistä yhtä aikaa. Joten vähän tuurissaan on.

Mut alueesta riippuen epämääräisiä kyselijöitä on paljon. Itse soitan aina perään kun joku kysyy tekstiviestillä tai sähköpostiviestillä ja minulle tulee tunne, että tän kanssa ei asiat ehkä menekään aivan ok. Puhelimessa kuulet ihmisen äänestä heti, onko tyyppi ns. normaali ja aikooko ostaa, vai aikoiko vedättää jostain syystä tai kyselikö vain huvikseen vai onko nämä niitä ongelmaisia tyyppejä joille jo puhelimeen vastaaminen on mahdotonta erinäisistä syistä. Joka tapauksessa puhelun jälkeen yleensä tietää ottaako tuollaisen ihmisen puheet todesta vai jatkaako vain elämäänsä ja tietää ettei se ihminen tule koskaan sitä tuotetta hakemaan vaikka lupasi. Tai toisaalta, jos siellä puhelimen päässä oli selvästi ihminen jota et halua omaan kotiisi niin siinäkin voi sitten miettiä mitä tekee.

Mutta, yksi puhelu säästää sut monelta mielipahalta. 

Vierailija
4/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt huonekaluja. Vuorokauden sisällä on mennyt kaikki kaupaksi. Mulla ei ole mitään valittamista, hakijatkin ovat olleet fiksuja ja aina sovitusti paikalla.

Ei ole kokemusta vaatteiden myynnistä, mutta kaiken a ja o taitaa olla todella halpa hinta. Tai todella laadukas tuote (halvalla..).

Kiva kuulla! Halvalla ajattelinkin myydä, vaikka suuri osa onkin käyttämättömiä, kunhan vain pääsen tarpeettomista eroon.

Vierailija
5/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki tuo soittaminen, kiitos!

Vierailija
6/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn ja aina mennyt kaupaksi. En vastaile tekstareihin enkä varaa kenellekään tuotetta.

Varsinkin tuosta varaamisesta jotkut kilahtaa, en ymmärrä miksi pitäisi varata useamman päivän päähän ja kysellä kumminkaiman mielipidettä asiaan ennen ostoa.

Vierailija
7/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en suostuisi varaamaan mitään viiden euron paitaa päivätolkulla. Eli joko rahaa tilille tai nouto piakkoin. En nyt tietenkään oleta, että samantien lähdetään noutamaan mutta kaikki "varaatko ens viikkoon, kysyn mieheltä", "varaatko loppukuuhun, saan palkkaa" -tyyppiset kyselyt unohdan heti.

Vierailija
8/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ja nopsaan toimii kun hinta on kohdillaan. Iso paikkakunta niin ei ole tarttenut postitellakaan. Ihan pikkujuttuja en ole yrittänyt myydä, rintareppua jne pienimmät.

Vierailija
9/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myyn ja aina mennyt kaupaksi. En vastaile tekstareihin enkä varaa kenellekään tuotetta.

Varsinkin tuosta varaamisesta jotkut kilahtaa, en ymmärrä miksi pitäisi varata useamman päivän päähän ja kysellä kumminkaiman mielipidettä asiaan ennen ostoa.

Jotkut ihmiset assosioi nettikirppikset samanlaisiksi asioiksi kuin nettikaupat. Ei ymmärretä, että on aivan eri asia viedä yksityisen ihmisen aikaa, kuin jonkun, jonka työ on myydä, ja joka saa palkkaa siitä että palvelee. Sitä määrittävät erilaiset käyttäytymissäännöt, mutta jotkut ei tätä ymmärrä. He eivät näe myyjää ihmisenä jolle kantsii olla kiva tai se ei sulle myy sitä omaa omaisuuttaan koska sitä alkaa pikkuhiljaa tympimään että sen pitää vapaa-ajallaan olla vaikeiden ja vaativien ihmisten kanssa tekemisissä muutaman euron tähden. 

On olemassa ihan oma ihmistyyppi, ne on näitä "maksan euron tulen heti hakemaan" - ihmisiä jotka ei edes nimeä pistä siihen tekstariin. Ihan oman kokemuksen ja muidenkin kokemuksien perusteella suosittelen että näitten tekstarit kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa.

Vierailija
10/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ja nopsaan toimii kun hinta on kohdillaan. Iso paikkakunta niin ei ole tarttenut postitellakaan. Ihan pikkujuttuja en ole yrittänyt myydä, rintareppua jne pienimmät.

Ja ai niin, oon erinäisistä syistä vähän vauhko, niin olen sopinut noudot korkeintaan korttelipihallemme tms, lasten ulkoilun yhteyteen on kohtelias veruke. En halua ihan vieraita kutsua kotiin.

Vierailija
11/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tuo maksupuoli toimii? Jos postittaa niin varmaan ihan tilille, mut otatteko käteistä jos tapaatte ostajan?

Vierailija
12/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä huonekaluja olen myynyt, ja ihan älyttömästi on katoilevia ostajaehdokkaita. Kysellään onko vapaana, milloin voi noutaa, jne. ja sitten kadotaan kuin tuhka tuuleen. Sitten on niitä, joiden kanssa sovitaan noutoaikakin, mutta ei tulla paikalle eikä edes vaivauduta ilmoittamaan mitään. Yleensä näille on vielä pitänyt varata tavaraa vahintään viikko. Olenkin siirtynyt siihen taktiikkaan, että en varaile vaan myyn sille joka ensimmäisenä ilmestyy hakemaan. Ja se noutaminenkin on ihan oma tarinansa, jotkut ei esim. osaa käyttää karttaa vaan soittelevat monesta paikasta matkan varrelta, kun tarvitsevat ajo-ohjeita. Ja sitten tullaan jollain pikkuautolla hakemaan isoa kalustetta, eikä olla etukäteen pyydetty, josko sen voisi purkaa valmiiksi. Sitten ruvetaan etsimään työkaluja jne jne. Ja tietysti on niitäkin, joilla ei ole sopivaa rahaa mukana, aina pitäisi olla varalla vaihtorahakassa. Rasittavaa hommaa kaiken kaikkiaan, taidan ruveta kärräämään ylimääräiset tavarat kierrätyskeskukseen...

Vierailija
13/14 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet möisin pakettina, vaikka joutuukin myymään halvemmalla. Menee helpommin kaupaksi ja sen parin euron paidan myynti ja osto on työlästä sekä myyjälle että ostajalle. Myös postikulut on suhteessa liikaa. Ainoastaan takit, juhlamekot tms. arvokkaammat jutut erikseen. Ota kunnon kuvat.

Vierailija
14/14 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nuo tavaroitten varailijat ovat ihan oma lajinsa. Heidän mielestään asialla ei ole kiirettä. Ehtiihän tuota. Mutta he eivät ilmeisesti lainkaan mieti, että joku saattaa myydä nimenomaan siksi, että muuten ei ole rahaa ruokaan, bussilippuun, lääkkeisiin tms. Varailuun ei ole aikaa. Ja onneksi pääsääntöisesti ihmiset sentään ostavat sen, minkä lupaavat. 

Voisin varata tuotetta pari päivää, jos on ostajalla jokin hyvä syy asiaa pitkittää. Mutta kyllä se sitten jo aikalailla on maksimiaika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi