MIKÄ siinä imetyksessä tarkalleen ottaen ällöttää?
Voisiko joku julki-imetyksen paheksuja selittää miksi se on niin ällöttävää? Ja puhun nyt normaalista imetyksestä, en mitään tissien esittelystä. itselleni täysi mysteeri.
Kommentit (61)
No kyllä se on se "katsokaa minua, olen oikea aito maaäiti ja imetän missä MINÄ haluan" -mentaliteetti, joka paistaa näistä Michelin-ravintoloissa imettävistä.
Sorry vaan, oksettaa.
Kuten todettua, kyseessä on intiimi tapahtuma, jonka pienellä aikatauluttamisella ja tilannetajulla voi hoitaa ihan kotona eikä siellä lounasbuffassa.
Mä koen, että useammalle julki-imuttajalle tällainen passiivis-aggressiivinen omien ja sen vielä mitään mistään tajuamattoman vauvan oikeuksien julistaminen on se pääpointti, vaikka aina muistetaan vänistä, että "ei se vauvan nälkä katso paikkaa ja blaablaa luonnollinen tapahtuma".
No on kai mun menkatkin luonnollinen tapahtuma enkä sitä tunnilleen pysty ennakoimaan, mutta se ei tarkoita, että jäisin sinne ostoskeskukseen hillumaan valkoisissa tiukoissa farkuissa ja hihkumaan, että a"i ihanaa, mä olen hedelmällinen, juhlitaan yhdessä!"
Vierailija kirjoitti:
Samoja rintoja voi kuitenkin esitellä anteliaassa kaula-aukossa, ja se on jopa sexy? Ehkä nänni tekee rinnoista ällöttävät? Vai se, että vauva ottaa niistä ruokaa?
no ei voi näytellä , rintavaot on myös rumia
Ei ällötä imetys, ei missään tilanteessa. Minusta se on ihana näky, enkä tarkoita mitään seksuaalista. Äidin ja vauvan ihana läheinen hetki, minusta se on lähes jotain mystistä. En ole koskaan haistanut mitään maidon hajua, eikä vauvan puklailukaan inhota yhtään. En ymmärrä miten ihmiset voi olla noin älyttömän herkkähipiäisiä just tän asian suhteen. Inhottaakohan teitä herkkiksiä myös vanhojen ihmisten ruokailu, kun he saattavat röyhtäillä, kalisuttaa tekareita ja työntää ne kielellä uloskin suusta ja syödä suu auki? Teidän mielestä pitäisi sitten varmaan vanhuksillakin olla joku rätti päässä, ettette vaan joutuisi katselemaan mitään noin kauheaa, voi mennä vaikka ruokahalu tai mielenrauha järkkyä. Tai ehkä vanhuksilta pitäisi kieltää pääsy ravintoloihin?
Tuommosten ihmisten pitäis perustaa joku oma steriili yhteiskunta, jossa ei ole vauvoja, eikä mitään muitakaan täydellistä elämää häiritseviä tekijöitä. terv. keski-ikäinen täti
Vierailija kirjoitti:
Esim. Kauppakeskuksissa on lastenhoitotila, siellä voi hyvin vauvan syöttää. Ei se tapahtuma niin kauan kestä. Mutta siellä ne julkisilla paikoilla syöttävät aivan rinta paljaana. Eikö niitä harsoja voi ottaa mukaan, että voi osittain rinnan peittä. Lapsellekin varmasti ruokahetki miellyttävämpi, ei häiriinny muista ihmisistä ja tuntee olonsa ehkä turvallisemmaksi.
Imettäminen voi kestää yli tunnin, riippuu lapsesta ja lapsen iästä.
Aika usein näkee sellasia valtavia suonikkaita raskausarpisia utareita jotka valitettavasti ainakin itsessäni aiheuttaa yökkäysreaktion. Mä en tajua miksi se on niin vaikeaa peittää vaikka harsolla, vauvakin tykkää kun saa rauhassa syödä piilossa hälinän keskellä. Olen itse imettänyt kaksi lasta ja jos on "joutunut " imettämään julkisilla paikoilla niin mulla on aina ollut harso tai imetysliina mukana. En halua julkisesti esitellä rintojani vaikka imetys kuinka luonnollista onkin. Taitaa mammat saada kiksinsä julki-imettämisestä kun saa päivitellä kavereiden kanssa kuinka taas joku katsoi pahalla silmällä tai joku mies ei saanut silmiään irti tissistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva sitä rinnaT kaivaa esiin imetystä varten. Yleensä toisesta rinnasta näkyy vain yläosaa kun nainen imettää. Vauva peittää loput. Mikä semmoisessa voi nostaa niin suurta vihaa? Pieni ihmisen alku syö. Syö samalla tavalla kuin (melkein) kaikki muutkin vauvat ovat syöneet.
Kyllä pienestä ärsyyntyy ja ahdistuu jos vauvan syöminen niin haittaa. Onko luonnosta tosiaan vieraannuttu niin paljon? Ja ei sitä toimitusta tarvitse katsoa. Voi keskittyä omiin puuhiinsa.
Imetyskuvat haittaavat koska "naiset vaan esittelevät iseään" mutta se ei haittaa ollenkaan kun instagramissa naiset poseeraavat pylly pystyssä ja rinnat paljaana.
Onko oikea vastaus siis, että miehiä ärsyttää kun rinnat eivät olekaan vain heitä varten.
Av-mamman ei kannattaisi leikkiä psykologia.
Kaikissa kulttuureissa ei vaan katsota hyvällä tissien esittelemistä julkisesti, tämä sinunkin on tietysti kamalan vaikeaa ymmärtää. Tässä tissikohussakin oli kyseessä kansainvälinen lento.
Mutta esittele vain tissejäsi ihan rauhassa, minua ne tosin vain oksettavat ja säälin kaltaisiasi wt-ämmiä.
Kaikissa kulttuureissa? No ei :D Oletko nähnyt kuvia afrikkalaisista heimoista, joissa naiset ovat yläosattomissa melkein poikkeuksetta. HALOJAA! Lauseesi pitäisi kuulua "Länsimaisessa kultuurissa ei pidetä siveellisenä rintojen esittelyä, koska seksualisointi."
Vauvan ruokkiminen ei ole seksuaalista toimintaa, ja siksi ihan sopivaa käytöstä, minusta. Toki, jos sinusta rinta on jotain kamalaa katsottavaa, toivottavasti kuljet kotonakin myös suihkussa burkhassa. Jos vedetään tämä homma övereiksi, voidaan katsoa mallia tuolta äärimuslimien suunnilta. Ei näy tissejä, ja jos erehtyy lastaan imettämään vaikka burkhankin alla = välitön teloitus. Tätä odotellessa.
Eli sinun käsityksesi kaikista kulttuureista on
-av-mamma tissit tiskissä missä tahansa, koska nico-annikki
-afrikkalaiset heimot
Tässä nähdään taas av-mammojen suuri viisaus.
Voisiko joku kertoa, mikä siinä julkisessa ulostamisessa niin ällöttää? Ymmärrän sellaisen näyttävän ulostamisen, että sitä karsastetaan mutta että jos nopeasti plurtsauttaa vaikkapa kahvilan lattialle niin mikä siinä on niin ihmeellistä? Luonnollinen teko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tapahtuu ympäristössä jossa on tarkoitus viihtyä ja viettää aikaa.... Ei mua esim ostoskeskuksen käytävällä imettävät ole häirinneet kun kävelen siitä vain kerran ohi. Mutta mihin esim ravintolassa voi väistää kun vastapäisen pöydän asiakas kaivaa tissit esiin....tuijottelet seiniä sen puolisen tuntia, niinkö?
Imetys on äidin ja vauvan intiimi tapahtuma.... en halua joutua seuraamaan sitä, tulee vaivautunut olo. Muutkin ruumiintoiminnot/eritteet on tapana hoitaa poissa toisten silmistä.
No näinpä se taitaa olla. Ja siirtyisitkö sinä tosiaan kesken oman ateriasi toiseen pöytään, kun äiti naapurissa päättää ruveta imettämään? Miksei se äiti siirry? Onko hänellä jotenkin isompi oikeus pöytäpaikkaansa kuin toisella asiakkaalla?
Moni äiti on teriniittikeskusteluissa vedonnut siihen, että mutkun meidän Käpyjercco ei suostu pitämään huivia vaan huitoo/repii sen pois. Mikä ongelma tuossa on? Vauvan huitomisen pystyy taklaamaan sillä, että asettelee hänet sopivasti: toinen käsi jää vauvan ja äidin väliin ja "ylemmästä" voi äiti pitää kiinni. Harjoitus tekee tässäkin mestarin.
Ja paremmaksi menee aina vaan, taklatkaa ne vauvat niin eivät tee vastarintaa naamallaan roikkuville räteille...
Sen huivin voi muuten myös virittää äidin olkapään ja vauvan selkäpuolen kautta niin, että rätti ei roiku vauvan naamalla asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ei ällöttäisi?
Jos menen ravintolaan , kahvilaan tai lentokoneeseen, en ole mennyt sinne katsomaan kenenkään utareita.
Mikä siinä fiksussa, siistissä , sivussa tapahtuvassa imettämisessä tai liinan/harson käytössä on
aloittajallekin siis niin vaikeaa? Aivot meni lapsiveden mukana?
Rinnat on siis niin jännä juttu, että niitä on pakko katsoa, halusipa tai ei? Etkö voi kontrolloida silmiäsi, jos näet vilahtavan rinnan jossakin? Useimmat vain yksinkertaisesti välttävät katselemasta epämieluisaa kohdetta, etkö sinä pysty?
Harva pystyy. Jos naapurin piha näyttää kaatopaikalta, niin se häiritsee. Jos setä näyttelee kullia puistossa, niin se häiritsee. Jos naapuripöydässä on hikinen kaljamaha (ei haise kuitenkaan), niin se häiritsee.
Sedän kulli puistossa ja imetys kyllä nyt mielestäni painii vähän eri sarjoissa.
Miksi? Ymmärräthän että tuo on vain sinun subjektiivinen käsityksesi. Silti olet vaatimassa että sedät pitää puistossa kullit housuissaan....
Koska sedän kullin esittelyssä on kyse aikuisen ihmisen (seksuaalista) tarpeista, jolloin on syytä odottaakin että siitä voidaan pidättäytyä/odottaa että pääsee himaansa tai pois julkiselta paikalta. Vaikka kyse olisi vain kusihädästä, niin aikuisella ihmisellä on pidätyskyky. Vauvojen aivot eivät tähän riitä, koska vauvat ovat osaamattomia ja tyhmiä ja narsistisia, näin suoraan sanottuna :D Vauvojen pitää saada ruokaa nyt heti ja kusta ja paskoa siihen paikkaan - jos ne on nälkäsiä niin vaihtoehto on että ne rääkyy tuhatta ja sataa. Lisäksi ne on vieläpä jotkut niin herkkiä että saattavat oikeasti hermostua siitä rätistä päänsä päällä, jolloin eivät ota tissiä vastaan ja ainoa vaihtoehto on että ne vaan rääkyy lujaa. Siinä ei kanssaihmisten mukavuuden takaamiseksi enää auta että pistetään vaavi piiloon kun se kuuluu joka tapauksessa.
Vauvat on luonnostaan hemmoteltuja paskoja, koska niiden aivojen kykyihin ei auta se että opetetaan/puhutaan järkeä/selitetään että nyt syödään hiljempaa kun ollaan julkisella paikalla. Eikä niihin auta kyllä se taklaaminenkaan mitä joku ehdotti, tai toki auttaa jos se lujaääninen itkeminen on parempi vaihtoehto kuin se että tissi vilahtaa tai lutkutus kuuluu.
Nyky-yhteiskunnassa taas on kohtuutonta kieltää äitien liikkuminen ulkosalla siksi että vauvat ovat rasittavia, koska tällöin esimerkiksi yksinhuoltajat eivät saisi kaupasta edes itselleen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva sitä rinnaT kaivaa esiin imetystä varten. Yleensä toisesta rinnasta näkyy vain yläosaa kun nainen imettää. Vauva peittää loput. Mikä semmoisessa voi nostaa niin suurta vihaa? Pieni ihmisen alku syö. Syö samalla tavalla kuin (melkein) kaikki muutkin vauvat ovat syöneet.
Kyllä pienestä ärsyyntyy ja ahdistuu jos vauvan syöminen niin haittaa. Onko luonnosta tosiaan vieraannuttu niin paljon? Ja ei sitä toimitusta tarvitse katsoa. Voi keskittyä omiin puuhiinsa.
Imetyskuvat haittaavat koska "naiset vaan esittelevät iseään" mutta se ei haittaa ollenkaan kun instagramissa naiset poseeraavat pylly pystyssä ja rinnat paljaana.
Onko oikea vastaus siis, että miehiä ärsyttää kun rinnat eivät olekaan vain heitä varten.
Kaikissa kulttuureissa ei vaan katsota hyvällä tissien esittelemistä julkisesti, tämä sinunkin on tietysti kamalan vaikeaa ymmärtää. Tässä tissikohussakin oli kyseessä kansainvälinen lento.
Mutta esittele vain tissejäsi ihan rauhassa, minua ne tosin vain oksettavat ja säälin kaltaisiasi wt-ämmiä.
Kaikissa kulttuureissa? No ei :D Oletko nähnyt kuvia afrikkalaisista heimoista, joissa naiset ovat yläosattomissa melkein poikkeuksetta. HALOJAA! Lauseesi pitäisi kuulua "Länsimaisessa kultuurissa ei pidetä siveellisenä rintojen esittelyä, koska seksualisointi."
Vauvan ruokkiminen ei ole seksuaalista toimintaa, ja siksi ihan sopivaa käytöstä, minusta. Toki, jos sinusta rinta on jotain kamalaa katsottavaa, toivottavasti kuljet kotonakin myös suihkussa burkhassa. Jos vedetään tämä homma övereiksi, voidaan katsoa mallia tuolta äärimuslimien suunnilta. Ei näy tissejä, ja jos erehtyy lastaan imettämään vaikka burkhankin alla = välitön teloitus. Tätä odotellessa.
-afrikkalaiset heimot
Ja sinun käsityksesi kaikista kultuureista oli, oi suuri tietäjä? Kovin olet passiivis-aggressiivinen, etkö saanut lapsena tissiä?
Oletko katkera, kun et päässytkään pätemään tässä ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
tuijottelet seiniä sen puolisen tuntia, niinkö?
Hetkinen... Siis sinulla on tapana tuijotella naapuripöytiin koko ruokailun ajan?
Ensin kysytään ja sitten mikään vastaus ei kelpaa... En jaksa lukea ekan sivun jankkausta pidemmälle, mutta minua ällöttää ihan se, että siinä yksi ihminen imee toisen ihmisen ruumiinnesteitä. Minun mielestäni ihan yhtä ällöttävää kuin jos joku imisi toisen nenästä räkää, tai pyllystä kakkaa. Kertakaikkiaan kuvottavaa jo ihan toimenpiteenä ja ajatuksenakin. Olkoot kuinka luonnollista tahansa, niin kaikkea "luonnollista" ei ole soveliasta tehdä muiden näkyvillä. Imetys, kakkiminen/pissaaminen, nenän kaivaminen ja rään syönti jne jne ovat kaikki samanarvoisia, eli yhtä ällöttäviä, toimintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-afrikkalaiset heimot
Ja sinun käsityksesi kaikista kultuureista oli, oi suuri tietäjä? Kovin olet passiivis-aggressiivinen, etkö saanut lapsena tissiä?
Oletko katkera, kun et päässytkään pätemään tässä ketjussa?
Hei hengitä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuijottelet seiniä sen puolisen tuntia, niinkö?
Hetkinen... Siis sinulla on tapana tuijotella naapuripöytiin koko ruokailun ajan?
Voisin kuvitella olevan helpompaa jos voi katsella vapaasti ympärilleen, kuin pitää päänsä tiukasti kohti toista reunaa. Miltä näyttäisi jos treffiseuran kanssa istuttaisiinkin vierekkäin, molemmilla selkä kohti imetystä. Varmaan saatais lukea av:lla siitäkin jonkun imettäjän kokema loukkaantumisvuodatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ei ällöttäisi?
Jos menen ravintolaan , kahvilaan tai lentokoneeseen, en ole mennyt sinne katsomaan kenenkään utareita.
Mikä siinä fiksussa, siistissä , sivussa tapahtuvassa imettämisessä tai liinan/harson käytössä on
aloittajallekin siis niin vaikeaa? Aivot meni lapsiveden mukana?
Mistäs tiedät onko minulla edes lapsia : D Siitä en tietääkseni puhunut mitään.
ap
Kuka muu, kuin aivonsa lapsiveden mukana menettänyt äityli tekisi tällaisen aloituksen?
Vastaatko kysymyksiini kuitenkin?
No okei. Fiksussa, siistissä, sivussa tapahtuvassa imetyksessä ei mielestäni ole mitään vaikeaa. Aivot on käsittääkseni tallella.
Nämä oli sunkysymykset? ap
Vierailija kirjoitti:
Ensin kysytään ja sitten mikään vastaus ei kelpaa... En jaksa lukea ekan sivun jankkausta pidemmälle, mutta minua ällöttää ihan se, että siinä yksi ihminen imee toisen ihmisen ruumiinnesteitä. Minun mielestäni ihan yhtä ällöttävää kuin jos joku imisi toisen nenästä räkää, tai pyllystä kakkaa. Kertakaikkiaan kuvottavaa jo ihan toimenpiteenä ja ajatuksenakin. Olkoot kuinka luonnollista tahansa, niin kaikkea "luonnollista" ei ole soveliasta tehdä muiden näkyvillä. Imetys, kakkiminen/pissaaminen, nenän kaivaminen ja rään syönti jne jne ovat kaikki samanarvoisia, eli yhtä ällöttäviä, toimintoja.
Minä, ap, kysyin ja kaikki vastaukset kelpaa. En ole jankannut enkä väittänyt vastaan kenellekään. Asia on minulle vain suuri mysteeri, en pysty näkemään imetyksessä mitään ällöttävää ja siksi kaikki vastaukset kiinnostavat minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tapahtuu ympäristössä jossa on tarkoitus viihtyä ja viettää aikaa.... Ei mua esim ostoskeskuksen käytävällä imettävät ole häirinneet kun kävelen siitä vain kerran ohi. Mutta mihin esim ravintolassa voi väistää kun vastapäisen pöydän asiakas kaivaa tissit esiin....tuijottelet seiniä sen puolisen tuntia, niinkö?
Imetys on äidin ja vauvan intiimi tapahtuma.... en halua joutua seuraamaan sitä, tulee vaivautunut olo. Muutkin ruumiintoiminnot/eritteet on tapana hoitaa poissa toisten silmistä.
No näinpä se taitaa olla. Ja siirtyisitkö sinä tosiaan kesken oman ateriasi toiseen pöytään, kun äiti naapurissa päättää ruveta imettämään? Miksei se äiti siirry? Onko hänellä jotenkin isompi oikeus pöytäpaikkaansa kuin toisella asiakkaalla?
Moni äiti on teriniittikeskusteluissa vedonnut siihen, että mutkun meidän Käpyjercco ei suostu pitämään huivia vaan huitoo/repii sen pois. Mikä ongelma tuossa on? Vauvan huitomisen pystyy taklaamaan sillä, että asettelee hänet sopivasti: toinen käsi jää vauvan ja äidin väliin ja "ylemmästä" voi äiti pitää kiinni. Harjoitus tekee tässäkin mestarin.
Ja paremmaksi menee aina vaan, taklatkaa ne vauvat niin eivät tee vastarintaa naamallaan roikkuville räteille...
Aivan samaa tekniikkaa voi käyttää, kun lapsi istuu sylissä ja häntä syötetään lusikalla. Lapsi istuu äidin vasemman käsivarren tukemana (jos äiti on oikeakätinen ja tykkää lusikoida oikealla), jolloin lapsen oikea käsi jää äidin kainalon alle eikä huido naaman edessä. Vasemmalla kädellään äiti puolestaan pitää lapsen vasemmasta kädestä kiinni, jolloin sekään ei huido naaman edessä. Oikealla kädellään äiti käyttelee lusikkaa ja mättää muonaa lapsen suuhun. Ja voila, ateriointi sujuu varsin siististi!
Haluaisin todella kuulla, miten ylle kirjoittanut Lapsen oikeus huitomiseen-puolustaja selviää jälkikasvunsa aterioinnista ilman painepesuria ja suihkua :D
"Kaikissa kulttuureissa ei"..... Ei tarkoita ihan kaikkia kulttuureita vaan sitä että aivan jokaisessa kulttuurissa ei niitä tissejä voi esitellä. Luetun-väkisin-väärin-ymmärtäminen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan samaa tekniikkaa voi käyttää, kun lapsi istuu sylissä ja häntä syötetään lusikalla. Lapsi istuu äidin vasemman käsivarren tukemana (jos äiti on oikeakätinen ja tykkää lusikoida oikealla), jolloin lapsen oikea käsi jää äidin kainalon alle eikä huido naaman edessä. Vasemmalla kädellään äiti puolestaan pitää lapsen vasemmasta kädestä kiinni, jolloin sekään ei huido naaman edessä. Oikealla kädellään äiti käyttelee lusikkaa ja mättää muonaa lapsen suuhun. Ja voila, ateriointi sujuu varsin siististi!
Haluaisin todella kuulla, miten ylle kirjoittanut Lapsen oikeus huitomiseen-puolustaja selviää jälkikasvunsa aterioinnista ilman painepesuria ja suihkua :D
Varo vaan ettei kuitenkaan mene pakkosyöttämisen puolelle, voi lastensuojelu kiinnostua muuten asiasta.
Tämä! Voisiko ne möhömahaiset miehet laittaa sitä paitaa päälle, ällöttää karvaiset miestissit. Harso päälle! Mieluiten burkha!