Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat täytteet voileipäkakkuihin?

Vierailija
14.02.2006 |

Mitä laitatte liha- ja kalakakkuun?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalatäyte: pirkkatonnikalaa öljyssä josta valutettu öljy pois, tuorejuustoa ja majoneesia sekä sipulia jos tykkää ja hieman tilliä.

Kurkkusalaatti (kaupan valmis purkki)

KEitettyä kananmunaa paprikaa persiljaa ja tuorejuustoa ja majoneesia.

Järjestyksessä: Muna pohjalle tumman leivän kanssa, kurkku keskelle vaaela leivän kanssa ja tonnikala päällimäiseksi tumman leivän kanssa.

Kuorrute samaa tuorejuusto/majoneesi systtemiä ja koristelu: paprikalla, kurkulla, kirsikkatomaatilla ja eri salaateilla.

Vierailija
2/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan kalakakkuun esim. tuorejuustoa, kylmäsavulohta, hieman creme fraichea ja sitten toiseksi täytteeksi esim. kananmunaa, suolakurkkua ja creme fraichea.

Lihakakun teen hienoksi hakatusta saunapalvikinkusta, tuorejuustosta, mausteeksi hieman purjoa. Toiseksi väliksi esim maksapasteija+suolakurkku/paprika.

Omassa tuttavapiirissä olen saanut aina kehuja juuri siksi, että en käytä koskaa majoneesia, kuin korkeintaan pari ruokalusikallista jos tulee muuten liian kovaa. Kaverit tilaakin voileipäkakut multa mieluummin, kuin kaupan majoneesimössöjä.

Päälle laitan notkeata sulatejuustoa, esim. olympiaa (sulatan hieman mikrossa ja leviää helposti) ja sitten raastejuustoa tai persiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvattua lihaa, Hovi-tuorejuustoa, persiljaa, pippuria ja kermaa soseutetaan sauvasekoittimella tms. Aivan jumalaista :)

Samaan kakkuun sopii täytteeksi mm. italiansalaatti, mutta kukin voi kokeilla, mistä itse pitää.

Vierailija
4/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä syödään kakkua pari kertaa vuodessa, etä aika sama vaikka siinä onkin kaloreita eiköhän ne arkivalinnat ratkaise. Sitäpaitsi majoneesissa on paljon hyviä rasvoja, todella terveysvaikutteinen tuote, oikein käytettynä : ) (oikeasti).

+ toi makspasteijan ja kinkun sekoittaminen samaan kakkuun kuullostaa kamalalle. Ja maksapastijassa vasta rasvaa onkin, Yök!

Vierailija
5/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olennaista on noiden leipien kostutus. Käytän aina sekä tummaa että vaaleaa leipää, joiden annan kostua lihaliemellä tai kalaliemellä kostutettuna esim. illasta aamuun. Tummaa täytyy kostuttaa vielä enemmän kuin vaaleata, ja siksi laitan ne astian pohjalle.

Vierailija
6/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään ajattele kaloreita, koska eihän tuo voileipäkakku ole kuin juhlatarjoilua meilläkään. Nuo kaupan majoneesilla päällystetyt kakut on useimpien mielestä tosi hirveän makuisia. Mutta ne toki säilyy paremmin. Itsekään en ennen pitänyt lainkaan voileipäkakuista, mutta kun eräs työkaveri neuvoi miten tehdään itse todella hyvää voileipäkakkua, niin nyt pitäisi katsoa jo niitä kaloreitakin, kun syön kaikki jämät hetkessä...

Ja todellakin kinkku ja maksapasteija sopii samaan kakkuun. Maista vaan.

Vierailija
7/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku kalatäytteellä on mielestäni parempi ja myös useimmiten vieraani pitävät enemmän siitä:

Puolet vaaleaa leipää ja toinen puoli ruisleipää, siivut vuorotellen.

Kostukkeeksi maito.

Täyte: Maustamaton sulatejuusto n. 300 g, purkki ranskankermaa, hyvin pieneksi murennettua savustettua siikaa, haarukalla murennettua katkarapua, tuoreen sitruunan mehua (rouhittua mustapippuria).

Sekoita aineet ja levitä kostutettujen leipäviipaleiden väliin.

Kakun päälle: sulatejuusto/ranskankerma sekoite

Koristeeksi: viipaloitua kylmäsavulohta, katkarapuja, keitettyjä kananmunia, tilliä, sitruunan viipaleita

Lihakakku samoilla sulatejuusto/ranskankerma systeemeillä, sekaan reilusti pilkottua savukinkkua, pari suolakurkkua

Koristeeksi kinkkusiivuja kauniisti aseteltuna, tomaattia, kurkkua, persiljaa

Kostutus lihaliemellä.

Takuuvarmasti hyvää molemmat kakut!

Vierailija
8/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa edellisenä päivänä kakut täyttää ja jos mahdollista laittaa kakkujen päälle painot ja vasta tarjoilupäivänä koristella.

Vierailija
9/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliin tuorejuustoa(laitan maustamatonta)

-kinkkusilppua, paprikaa, suolakurkkua, tavallista kurkkua, joskus olen laittanut myös tomaattia, sitten mausteita.

Aivan ihanaa!!!!

päälle olen laittanut kuohukerma-creme fraise päällisen.

Elikkä vatkaan ensin kerman vaahdoksi ja sitten sekoitan cremefraisen sekaan varovasti. (maustan suolalla).

Vierailija
10/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen itse aika samoin mutta käytän hovia ja muita tuorejuustojakin. sekä näitä uusia maukkaita trans-rasvasekoitteitakin! =)

kaupan majo on oikeesti öklöö

samoin kun jotkut tunkee sinne väliin jotain valmis-italiansalaattia?!

kaikkiin sulatejuusto ja tuorejuusto yms. käy myös ohenteeksi ihan ruokakerma, loraus ja sekaisin..