Vein juuri vesirokkolapsen päiväkotiin - ei ollut muita vaihtoehtoja
Isovanhemmat yllättäen sairaana ja tärkeä työmatka (ei yksinkertaisesti voi perua) edessä. Mitä muuta yh voisi tilanteessa tehdä?
Haen heti neljän jälkeen kyllä pois. Kuitenkin aikamoiset "vesirokkobileet" siellä tänään. :( Toivottavasti en pilaa minkään perheen talvilomasuunnitelmia... :( Hitto, kun on huono fiilis asiasta!!!!!
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän atoopikkolapsen vesirokko veisi sairaalaan:/ Lapsi saa rokotteen onneksi kuukauden päästä. Toivottavasti ei tartu ennen sitä kun normaalistikin lapsi raapii ihonsa rikki kutinan takia..
Miksi et hoida atopiaa?
Siskollani oli lapsena vaikea atopia (on edelleen, mutta paljon parempana), joten mua oikeasti naurattaa tällaiset älyttömät kommentit. Vaikka miten vanhempani hoitivat siskoni atopiaa, niin hän joutui kuitenkin välillä sairaalahoitoon, kun iho oli niin huonossa kunnossa. Ja sitten sellainen pointti, että se atopia saattaa olla ihan hallinnassa muulloin, mutta vesirokko viedä ihon huonoon kuntoon.
-ohis
Ilmeisesti ei olla osattu hoitaa sitä atopiaa. Monikaan ei muuten osaa, kun kuntelee keinoja, miten sen kanssa toimitaan.
No, kuinkas olet hoitanut?
Odotan "no kunhan rasvaa hyvin..." kommenttia lievää atooppista ihottumaa kärsivän vanhemmalta. :)
Väärin, rasvaaminen ei auta.
Niinpä niin, et kuitenkaan voi sanoa keinoa ääneen.
En jaksanut koko provoa lukea, mutta itse lapsia hoitavana isovanhempana saisin olla koomassa, jos en voisi ottaa pikkuista potilasta hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vesirokko on raju tauti joka vie pahimmillaan sairaalahoitoon. Ei ole mikään pikkutauti vaan aiheuttaa paljon sairauspoissaoloja vanhemmille ja pahimmillaan tehohoitoa tai jopa kuoleman. Ei sitä ole mikään "pakko sairastaa" vaan siihen on myös rokote.
No sittenhän ne, jotka eivät halua lapsensa tätä sairastavan, ovat itse hakeneet tämän rokotteen lapselleen, olettaen ettei kuulu rokotusohjelmaan? Mistä siis vaahdotaan? Ei se päiväkoti syöpäsairaita lapsia täynnä ole... Ja sori, OT, mutta oli pakko kommentoida.
Vesirokko tosiaan tarttuu jo muutama päivä ennen taudin puhkeamista, joten älkää viitsikö vaahdota. Sitä on mahdoton välttää. Meillä oli kuukausi sitten vesirokko ja kauhea olikin.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut koko provoa lukea, mutta itse lapsia hoitavana isovanhempana saisin olla koomassa, jos en voisi ottaa pikkuista potilasta hoitoon.[/quote
Minä taas isoäitinä en saa töistä vapaata, vaikka lapsenlapsi olisi kuinka sairaana. Eikä niitä työmatkoja noin vain peruta. Jos toisin, se olisi lopputilin paikka.
Hyvä on puskasta huudella, jos makoilee kotona.
Kukaan ei ole vielä laittanut:
Missä lapsen isä on?
Heh heh, ihan kuin hän olisi ainoa kipeän lapsen päiväkotiin vievä. En usko, että kukaan vie vesirokkoista lasta, koska se on aika helppo tunnistaa. Flunssaisille laitetaan aamulla panadolia ja toivotaan ettei kuumetta huomata.
Mikäli lapsella on selkeät vesirokon oireet, niin todellakin ihmettelen mihin päiväkotiin otettaisiin hoitoon sairas lapsi? Sairas lapsi ei kuulu päiväkotiin!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä laittanut:
Missä lapsen isä on?
Ne on aina reissutöissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut koko provoa lukea, mutta itse lapsia hoitavana isovanhempana saisin olla koomassa, jos en voisi ottaa pikkuista potilasta hoitoon.[/quote
Minä taas isoäitinä en saa töistä vapaata, vaikka lapsenlapsi olisi kuinka sairaana. Eikä niitä työmatkoja noin vain peruta. Jos toisin, se olisi lopputilin paikka.
Hyvä on puskasta huudella, jos makoilee kotona.
Sehän on laiton irtisanominen jos lapsen sairauden takia saa potkut. Ja kyllä työmatkan voi perua tai siirtää. Maailma jatkaa pyörimistään senkin jälkeen. Suomen presidenttikin peruu työmatkojaan. Oletkohan sinä paljonkin tärkeämpi?
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuttu tyttö joka oli osastolla monta kertaa atopian vuoksi, ei osannut auttaa iho- ja allergiasairaalakaan. Luut näkyivät sormien halkeamista ja silmiin pääsi herpes. Täällä olevat besserwisserit olisivat varmasti osanneet parantaa tuosta noin vain...
Eihän ne osaa auttaa kun määräävät vain voiteita oireisiin.
Meillä tuttu tyttö joka oli osastolla monta kertaa atopian vuoksi, ei osannut auttaa iho- ja allergiasairaalakaan. Luut näkyivät sormien halkeamista ja silmiin pääsi herpes. Täällä olevat besserwisserit olisivat varmasti osanneet parantaa tuosta noin vain...