Vein juuri vesirokkolapsen päiväkotiin - ei ollut muita vaihtoehtoja
Isovanhemmat yllättäen sairaana ja tärkeä työmatka (ei yksinkertaisesti voi perua) edessä. Mitä muuta yh voisi tilanteessa tehdä?
Haen heti neljän jälkeen kyllä pois. Kuitenkin aikamoiset "vesirokkobileet" siellä tänään. :( Toivottavasti en pilaa minkään perheen talvilomasuunnitelmia... :( Hitto, kun on huono fiilis asiasta!!!!!
Kommentit (52)
Aloittaja ei tiedä mitään lapsista, vesirokosta, päivähoidosta eikä työelämästä
Miksi provooilla sellasilla aiheilla
Hei.
Lasta ei saa ikinä viedä päiväkotiin sairaana, koska voi tartuttaa muita. Kyseisellä lapsella voi tauti pahentua ja joutua sairaalaan, niin mitä silloin teet? Menetkö töihin ja jätät lapsesi sairaalaan makaamaan?En ymmärrä miten työ voi olla tärkeämpi kuin oman lapsen terveys?
Miksi on edes halunnut/ tehnyt lapsen, jos ei oo hänestä valmis huolehtimaan?
Toivottavasti siellä ei ole töissä ketään vesirokkoa sairastamatonta aikuista. Mun kaverini sairasti vesirokon vasta aikuisena. Tauti oli todella paha. Kesti runsaat kolme viikkoa, joista 8 päivää sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän atoopikkolapsen vesirokko veisi sairaalaan:/ Lapsi saa rokotteen onneksi kuukauden päästä. Toivottavasti ei tartu ennen sitä kun normaalistikin lapsi raapii ihonsa rikki kutinan takia..
Miksi et hoida atopiaa?
Siskollani oli lapsena vaikea atopia (on edelleen, mutta paljon parempana), joten mua oikeasti naurattaa tällaiset älyttömät kommentit. Vaikka miten vanhempani hoitivat siskoni atopiaa, niin hän joutui kuitenkin välillä sairaalahoitoon, kun iho oli niin huonossa kunnossa. Ja sitten sellainen pointti, että se atopia saattaa olla ihan hallinnassa muulloin, mutta vesirokko viedä ihon huonoon kuntoon.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti siellä ei ole töissä ketään vesirokkoa sairastamatonta aikuista. Mun kaverini sairasti vesirokon vasta aikuisena. Tauti oli todella paha. Kesti runsaat kolme viikkoa, joista 8 päivää sairaalassa.
Mä oletan, että jokainen vesirokkoa sairastamaton päiväkodissa työskentelevä aikuinen tajuaa ottaa rokotteen tai sitten ottaa tietoisesti sen riskin, että saa tartunnan. Kun ne taudit pyörii päiväkodeisa joka tapauksessa ilman tällaisia tietoisia "tartutusyrityksiäkin".
Kai ne lapsistaan välittävät aikuiset ovat rokotuttaneet lapsensa. Paitsi ap.
No varmaan joo.
Todella uskottava vuoden alkajaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kans sairasti vesirokon jälkitaudin aikuisena vaikka vesirokko tuli lapsena, oli pitkä sairaalareissu ja ihme että selvis hengissä mutta ne on varmaankin niitä harvinaisempia tapauksia.
Työmatka suuntautui vissiin porvoosta Nastolaan.
Vesirokko voi muuten tulla uudestaankin! Itse sen sairastin lääkärin toteamana n. 10 näpyn ja korkean kuumeen kera taaperona ja 15 vuotiaana paljon rajumpana uudelleen, silloinkin lääkärin toteamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän atoopikkolapsen vesirokko veisi sairaalaan:/ Lapsi saa rokotteen onneksi kuukauden päästä.
Miksi ihmeessä odotat kuukauden?
Saa rokotteen neuvolakäynnin yhteydessä.
Minä en odottaisi, vaan ostaisin sen yksityiseltä heti itse. Ihan oikeasti.
Provohan tämä, mutta vesirokkohan tarttuu jo itämisaikana ja hyvin mahdollisesti päiväkodista saatu alunperinkin.
Vesirokkorokote ei suojaa vesirokolta 100%, joten turha tuudttautua siihen, että rokottaminen auttaa.
Toiseksi on hankala sanoa yhtään mistään sairaudesta 30 vuoden kuluttua, että onko se joku jälkitauti vai ei.
Kolmanneksi jos päiväkotilapsella on nyt vesirokko, niin hän on todennäköisesti tartuttanut muita lapsia jo ennen joulua, vesirokko kun tarttuu jo ns. itämisaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän atoopikkolapsen vesirokko veisi sairaalaan:/ Lapsi saa rokotteen onneksi kuukauden päästä. Toivottavasti ei tartu ennen sitä kun normaalistikin lapsi raapii ihonsa rikki kutinan takia..
Miksi et hoida atopiaa?
Siskollani oli lapsena vaikea atopia (on edelleen, mutta paljon parempana), joten mua oikeasti naurattaa tällaiset älyttömät kommentit. Vaikka miten vanhempani hoitivat siskoni atopiaa, niin hän joutui kuitenkin välillä sairaalahoitoon, kun iho oli niin huonossa kunnossa. Ja sitten sellainen pointti, että se atopia saattaa olla ihan hallinnassa muulloin, mutta vesirokko viedä ihon huonoon kuntoon.
-ohis
Ilmeisesti ei olla osattu hoitaa sitä atopiaa. Monikaan ei muuten osaa, kun kuntelee keinoja, miten sen kanssa toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hoida atopiaa?
-ohis
Ilmeisesti ei olla osattu hoitaa sitä atopiaa. Monikaan ei muuten osaa, kun kuntelee keinoja, miten sen kanssa toimitaan.
No, kuinkas olet hoitanut?
Odotan "no kunhan rasvaa hyvin..." kommenttia lievää atooppista ihottumaa kärsivän vanhemmalta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hoida atopiaa?
-ohis
No, kuinkas olet hoitanut?
Odotan "no kunhan rasvaa hyvin..." kommenttia lievää atooppista ihottumaa kärsivän vanhemmalta. :)
Väärin, rasvaaminen ei auta.
Provo, ei mikään päiväkoti ota vastaan...
Niin, mitäs sitä muista kunhan itsellä homma pelaa!!!
Syö paskaa!!!
Miksi et hoida atopiaa?