Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveellisesti syöminen on kallista?

Vierailija
03.01.2016 |

Olen aina ihmetellyt tuota väitettä. Perustelkaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme lakto-ovovegetaristinen kolmen hengen perhe ja syömme melkein kaiken luomuna. Ruokaan menee semmoinen 120e viikossa. Onhan se aika paljon, mutta ruoka on vihoviimeinen juttu missä tingimme. Aika paljon säästää siinä, kun tekee paljon alusta alkaen itse, kuten leivät. Seuraamme myös satokausikalenteria ja ostamme niitä hedelmiä/vihanneksia mitkä ovat edullisia. 

Vierailija
2/4 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin makaroni ja makkarakastike ruokaan ku ei parhaimmillaa mee ku 3e ja saa ison satsin ruokaa monelle päivälle. Sit ku yrittää saada terveellist ruokaa aikaseks ni menee vähintää kolmin kertanen määrä rahaa ja ruokaa tulee vähemmän. Joku maustamaton kanafilee 250g maksaa jo enemmän kun epäterveellinen ruoka yhteensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoteryhmän terveellisenä pidetyt tuotteet ovat kalliimpia kuin epäterveelliset. Esim. täysijyväjauhot, -pasta ja -riisi on kalliimpaa kuin tavallinen. Vähärasvainen liha, leikkeleet ja juusto ovat kalliimpia kuin vastaavat rasvaiset. Kalaa pidetään terveellisenä ja sehän se vasta kallista onkin.

Yleensä ravitsemusterapeutin laihdutusohjeet sisältävät juuri rasvattomia ja täysjyvätuotteita.

Niin, onhan kasvikset halpoja, mutta koska en ole kasvisyöjä, kaipaan kasvisten lisäksi muutakin. Ja sitten huipentuma: marjoja ja sieniä saa metsästä ilmaiseksi! En tunne sieniä enkä tykkää niistä. Ja marjatkin ovat pikemminkin lisuke kuin raaka-aine. Niistä tehdään lähinnä jälkiruokia ja leivonnaisia.

Vierailija
4/4 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa argumenttia mä olen myös aina miettinyt. Normi kasvisruoka ei todellakaan ole kalliimpaa kuin liharuuat. Okei paitsi luomu tulee varmasti kalliimmaksi.

Mutta jos pyrkii syömään kasvisruokapainotteisesti, niin se ei varmasti tule kalliimmaksi kuin jauhelihakastikkeet, makkarakeitot, kanakastikkeet jne.