***TIISTAITA SYYSKEIJUT***
Kommentit (26)
Ja suuri halaua Santessalle ja voimia sairaalareissulle!!!!!!!!!!!!!
Meillä perheen kesken tänään vapaa ja tyttö heräsi tietenkin jo kuuden jälkeen. Onneksi tajusin mennä illalla hyvissä ajoin nukkumaan, alkoi curling vähän tympimään ;)
Päästän nyt miehen ja pojan selailemaan netistä autoja, on meinaan tällä mammalla autokuume, mutta enpä niitä yksin jaksa etsiä.
-piias- rv 10+1
Voimia tuleviin päiviin. Näitä ei toivoisi niin kenellekään sattuvan!
Mulla tänään neuvolalääkäri,saas nähdä kuuluuko sydänäänet jo. Voi kun niin toivoisin niiden kuuluvan. Täällä ultra vasta viikolla 17-18 ja pelko siitä,ettei masussa olekaan elämää on suuri. Ja tuo Santessan kohtalo vaan lisäs tuota pelkoa :(
Mutta kaikesta huolimatta hyvää Ystävänpäivää teille kaikille!!!
H rv 10+6
ikävää että tälläistä pitää sattua, ei sitä millään ymmärrä. :(
Iloista ystävänpäivää kaikille!
Tinah:Saitko selvyyttä asioihin eilen, muistaakseni neljältä sinulla oli se neuvola?
Minulla oli eilen vähän tympeetä töissä, meidän pomo on siis lomalla ja hänen loma-aikoina on ymmärtämätön vanhapiika hänen sijaisenaan, joka siis muutenkin meidän osastolla töissä. Hän oli siirtänyt minun keskiviikon iltavuoron ihan eri soluun, sanomatta tai kysymättä minulta itseltäni mitään, no ei siinä mitään, mutta tässä solussa voin altistua sytomegalolle, ja siitä syystä oma osastonhoitaja minut käsittääkseni laittoin juuri erisoluun tällä viikolla. Sanoin sitten hänelle, etten varmaan voi mennä sinne, kun olen raskaana, enkä vielä ole saanut tuloksia vatsa-aineista (to varmaan tulevat), niin se ärjäisi minulle, ettei raskaus ole mikään syy kieltäytyä työteosta ja sanoi että menet sinne vaikka kumihanskat kädessä yms. Onhan totta että minulla voi todennäköisesti olla ne vasta-aineet, mutta en sitä vielä siinä vaiheessa tiedä. Ja saatan todellakin joutua eritteiden kanssa tekemisiin, sillä lapsi läheisyyden haluinen. Niille, jotka eivät tiedä, niin sytomegalo virus voi aiheuttaa sikiölle vaikeaa kehitysvammaisuutta, jos sille altistuu eikä elimistössä ole siihen vasta-aineita, mutta ne vasta-aineet on useimmilla ihmisistä. En olisi halunnut taas pohtimaan miten suojelen kehittyvää lastani, mutta kai se pakko on hakea sairaslomaa, jos asia ei muuten järjesty. Ärsyttävää, kun olisin muuten ollut työkykyinen.
Anteeksi suunnaton vuodatukseni, mutta asia sai minut todella ärsyyntymään taas kerran.
vauva06 rv9+1
Ihan ensiksi pahoittelut Santessalle ja kovasti voimia raskaaseen päivääsi.
Itse voinkin sitten myöntää olevani hysteerikko.
Kävin tosiaan siellä neuvolassa, eikä oikeastaan kauaa tarvinnut hakea kun voimakas ja tasainen jumpsutus jo kuuluikin, 160 laukkasi pieni sydän. Olin niin huojentunut että aloin parkumaan ja vuolaasti kiittelin neuvolan terkkaria kun otti minut ylimääräisenä vastaan. Terkkarinkin mielestä oli kyllä erikoista että oireet olivat hävinneet kuin seinään, mutta vauva on ainakin hengissä ja sydämestä päätellen voi oikein hyvin. Ja mitä oireisiin tulee, ne ovat suurimmalta osin tullleet takaisin, ikinä en ole ollut niin onnellinen oksentaessani kuin tänä aamuna!
Mietinkin eilisen illan että mikä minua oikein vaivaa, tarkkailen itseäni koko ajan ja pieninkin kremppa on heti mielessäni sitä vakavinta mahdollista laatua! Ja nyt loppui osaltani lukeminen kaikista komplikaatioista mitä vain olla voi. En edellisten raskauksien aikana ikinä lukenut tälläisiä kauhukertomuksia, ja olinkin ihan rauhallinen ja rento koko raskauksien ajan. Onhan tässä tosin tapahtunut sellaista mitä pitääkin pelästyä, esim. ne tuhrut ja noin, mutta nyt lakkaan analysoimasta jokaista tuntemustani.
Kiitos muuten kaikille eilisistä rauhoittavista kirjoituksista, ne tekivät hyvää!
Ja odotus jatkuu, toivottavasti " kremppavapaana" tästä lähtien, ja vointeja kaikille!
Tinah 11+2
(tuo raskauden kesto muuten muuttui, meni päivällä taaksepäin)
oli kuulemma aika ihmeellistä mutta kohtu edessä eikä juuri rasvakerrosta välissä, itse sitä kuuntelua mankusin. Se olisikin sitten ainut hyvä uutinen sillä todella kurja olotila jatkuu aina vaan..
Yahoopalstalla on hiljaista, joten muistutus linkistä
http://groups.yahoo.com/group/syysaidit-06/
Karpalo
että kaikki on hyvin teillä molemmilla ja kuten eilen jo sanoinkin tulee minullekin välillä noita ihan samalaisia epätoivonhetkiä, mutta pitää vaan yrittää ajatella " järjellä" asioita eikä turhaan murehtia, mutta vaikeaa se minullekin on välillä.
vauva06 rv9+1
Ihan ekaksi haleja ja pahoittelut Santessalle!!!!
Ja hienoa Tinah, että neuvolassa kaikki oli hyvin:)
Mä olen ollut ihmeen rento kyl tän raskauden ajan, en ole pahemmin ajatellut mitään kauhujuttuja masuasukin suhteen. (Tietysti pieni pelko vauvan voinnista on aina olemassa.) Taitaa noi pojat pitää mut niin kiireisenä, etten edes ehdi panikoida:)
Olo alkaa koko ajan olla parempi, pahin väsymyshän mulla katosi viikko sitten ja nyt alkaa pahoinvointi koko ajan hellittää. Kohtahan mulla alkaa se kuuluisa energinen keskiraskaus!:) 27.2. on Kättärillä ultra, sitä tässä eniten nyt odotellaan. Ensi viikolla on kyl neuvolalääkäri, kuunteliskohan ne silloin jo sydänääniä?
Mäkimeirami rv 11+0 ja pojat 02 sekä 05
[color=fuchsia] Toivottavasti ei enää kukaan joudu poistumaan joukostamme!
Tänä aamuna itselläni ollut ihan hyvä olo, ei pahasti kuvotusta. Nykyään sitä ei enää jatkuvasti olekaan, yhtäkkiä vaan iskee päälle. Mut sitten auttaa kun syö. Kävin eilen H&M:ltä ostamassa uudet housut. Kävin nimittäin vaatekaapin läpi ja ei löytynyt kuin parit housut mitkä menee hyvin päälle... =/ Löysinkin sitten tosi hyvät (ei mammahousut) housut joissa oli pitkä resori vyötärössä, menee varmaan loppuun asti jos ei kovin hirveästi paisu joka puolelta.
Hirveästi taas väsyttäs, pitää oottaa että neiti menee päikkäreille ja mennä sitten itse mukana =).
Hyvää ystävänpäivää kaikille!!!
mamao 8+1
Ja pahoittelut meiltäkin Santessalle. Minulla on itsellä kokemusta samanlaisesta tilanteesta.
Joku kyseli eilen noista neuvolan ultra asioista. No meillä on neuvolassa terkkarien huoneessa ultra ja nämä meidän tädit osaa sitä myös käyttää. Viime raskaudessa ei sydänäänilaitteella (nimi unholassa) kuunneltu kuin kerran loppu raskaudessa eli ultraa käytettiin aina. Se on kyllä tosi ihana asia, et toi ultra on kun joka kerta pääsee vauvan näkemään. Jotenkin asia aina konkretisoituu ihan eri tavalla. Minun terveydenhoitaja osaa myös käyttää alakautta toimivaa ultraa eli ilmeisesti eroja on paikkakunta kohtaisesti melkoisen paljon.
Taas aivan ihana ilma ulkona, piti jo neitokaisen kanssa käydä vaunuilemassa. Tuntuu ettei malttais ollenkaan sisälle tulla. Ihanaa kun tulee kevät ja kesä, mielikin piristyy.
Olotilassa ei ole muutoksia. Väsymys jatkuu samalla linjalla, mutta eiköhän se tästä kohta ala helpottamaan.
T. Heann rv 10+1 (ex Hemu80)
Ensin osanottoni sinulle Santessa!! *hali*
Hieman omaanapaa:Olo on ihan OK.Nälkä on vain ihan kokoajan,mutta minkäs teet,se on vain syötävä =)En olekkaan käynyt kirjoittelemassa pariin päivään,mutta olen kyllä käynyt lukemassa teidän höpinät joka päivä,on ollut hieman saamaton olo.
Tinah:ymmärrän täysin sinua!!Itse olen myös lievästi paniikissa lähes koko ajan.Luen kaikkia kauhukertomuksia ja sitten olen aina varma että juuri minun kohdalle osuu aivan sama juttu.Ei pitäisi lukea kaikkea! =)Onneksi sinulla oli kaikki kunnossa!
Vauva2006:Itse myös en kyllä suostuisi menenmään tuollaisessa tilanteessa töihin.Siinähän saisi sitten olla kokoajan sydän syrjällään että jos vauvalle käykin jotain.Luulisi että jopa työpaikallakin oltaisiin sen verran ymmärtäväisiä että eivät pistäisi sinua sinne osastolle ennen kuin tiedat, että onko sinulla se vasta-aine.No toivotaan että et joudu nyt menenmään sinne =)
Nyt kyllä lähden tästä lukemaan uutta vauva-lehteä kun vielä kerkeän kun poika on päiväunilla!
Hauskaa päivää kaikille keijuille!
Nirpukka 11+4
kyllä meillä töissä kaikki muut ymmärtävät tilanteen ja siis osastonhoitjakin, mutta ei tämä hänen sijaisensa ja hän on sikäli ainoa. Pitää katsoa mitä pystyn tekemään, vaihtaisko joku vaikka työvuoroja tai jotain. Kyllä minullakin on pientä paniikkia sen takia, mutta eihän sille mitään mahda jos joku ei vaan kertakaikkiaan halua ymmärtää.
vauva06 rv9+1
[color=orchid3] kokeillaanpa toimiiko toi väri.
Pahoitteluni Santessalle!
Me käytiin tänään aamusta pojan kanssa perhekerhossa ja mukavaa oli! Poika osaa jo hyvin leikkiä, vaikka ikää vasta 10,5kk. Ja katkaisee vähän tätä kotiäidin viikkoa, kun näkee välillä päivälläkin muita kuin tuon poikasen :)
Omaa napaa: olo kohentuu päivä päivältä, öllötystä on vielä hieman mutta väsymystä ei juuri sen enempää mitä aikasemminkaan. Mahan koko mua kyllä vähän huolestuttaa kun se on niin ISO! On mulla hieman tuota ylimääräistä, mutta siitä huolimatta näytän kyllä tosi raskaana olevalta. Enää ei voi oikein peitellä olevansa raskaana ja viikkoja 8 hih! Jollakin muulla oli kans neuvolaan vielä 2 viikkoa, samoin täällä ja tuntuu että aika matelee. Kaikki sanoo että toisen odotus sujuu nopsempaa kuin esikon, mutta ainakin tähän asti ihan yhtä hitaasti!
Aurinkoista päivää kaikille ja hyvää ystäväpäivää!
Oona, esikko ja sintti 8+2 [color=deeppink][size=16]♥[/size][/color]
[color=CD69C9] nyt pitäs toimii :)
Oona, esikko ja sintti 8+2 [color=deeppink][size=7]♥
Voih, miten kurjaa elämä joskus on. Voimia sinne kaavintaan. Ja onnea ja enkeleitä uuteen yritykseen.
Omaa napaa: pelkäsin aamun metromatkaa aika lailla eilisen perusteella, imeskelin koko matkan Mynthonia, eikä paha olo yllättänytkään! Tänään on siis ollut kaikin puolin hyvä olo. Josko pian alkaisi hellittää. Tässä rv 10-12 tienoillahan hCG-arvo alkaa laskea siitä noin rv 8:n huipusta. Mistähän sekin johtuu? Luulisi, että arvo vain nousee ja nousee, kun istukka kasvaa suuremmaksi.´
Myös jatkuva pissahätä on hieman hellittänyt, olisikohan kohtu kasvanut nyt ylöspäin sen verran ettei se enää paina rakkoa koko ajan?
Jännityksellä odotan, pääsenkö ultraan ennen seuraavaa neuvolaa, joka on siis 2.3. Ei ole kutsua kättäriltä vielä näkynyt. Eli kummalla tarkastellaan pikku Untamoa seuraavan kerran: dopplerilla vai ultralla. Kumpi vain kävis mulle, pääasia, että näkis/kuulis sydämen sykkeen!
OIKEIN IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ toivottaa Rizzu rv 10+3
Osanotto Santessalle!
Onpa hyvä että siä pääsee kuunteluttamaan sydänäänet ja saa sit mielenrauhan. Mikä mua yllättää miten paljo eroja on paikkakunnittain.
Mä tää mietin että mulla kun on turvotukset lähteny niin ei mulla ole enää mitään mahaa. onko kellään muulla samanlaista tapahtunut? Tosin mulla on levottomat jalat ja illat menee lattialla rinkiä kiertäen. tää on kyllä ihan uusi oire tässä viime iltoina. Muuten sit pahoinvointi ja oksentelu vaihtelee päivittäin.
Nyt takasi olympailaisten pariin.
Ystävänpäivää!
T:Huuheli rv8 tai jotain
Eipä ole tullut kirjoiteltua aikoihin. Edelleen olen sairaslomalla pahoivoinnin takia. Olo on ollut aivan kamala. Pelkkä oksentaminen ei minua haittaisi, mutta siihen lisänä tämä väsymys on vienyt voimat.
Tänään oli taas neuvola. Kaikki ihan ok. Varattiin jo rakenneultran aika, mikä on 10.4, mitenhän jaksan odottaa. Meillä tosiaan kaupunki tarjoaa vain tuon rakenneultran, hiukka outoa.
Tänään sain kuulla jotain ihanaa... niin sydänäänet saatiin kuuluviin. Siellä se pikkuinen sydän löi, olipa hymy herkässsä :)
Erittäin mukavaa ja iloista Ystävänpäivää kaikille,
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 10+1
Ja oikein hyvää ystävänpäivää! Pahoitteluni keskenmenon kokeneille, niitä on ikävä kyllä muutamille sattunut sen jälkeen kun olen viimeksi tänne kirjoitellut.
Täällä vatsatauti. Siksi juuri en ole jaksanut muuta kuin maata ja katsella olympialaisia. Raskausoireista en tiedä, kun taitavat sekoittua tän vatsataudinoireisiin. Huomiselle varattu ensimmäinen neuvolakin sitten täytyi siirtää. Uuden ajan sain vasta 27.2 ja np-ultra 13.3. Odotus tuntuu liian pitkältä..
Andoliniska ja vauva-kirppu 8+5
(vanhempi poikani nimesin masu-asukin vauva-kirpuksi)
Pahoitteluni Santessalle :( Todella kurjaa ku tällaista sattuu. Paljon paljon voimahaleja!!
Täällä on taas herätty vähän ennen seitsemää.. tullut jo tavaksi.
Tyttö kun nukahtaa 20-21 ilalla, niin ei kai sitä voi muuta odottaakaan.
Sitten kun vielä ite osais mennä ajoissa petiin. Mulla on vaan paha tapa jämähtää sohvalle, ja aina kun yksi ohjelmaloppuu, niin joku katsottava sieltä kuitenkin aina löytyy. Pitäis varmaan laittaa telkkari kellokytkimellä seinään :))
Ei öllötä, ei nipistä, ei arista rintoja, ei yhtään mitään... Onko siis kaikki kunnossa? Mä kun en yhtään muista miten nää oireet on vaihdellu aikaisemmissa raskauksissa. Pitäis pitää päiväkirjaa, mut oon siinä tosi huono.
Ja se ultrakin on vasta sen 4 viikon kuluttua, ja neuvola siitä vielä kaksi viikkoa. Pitkä aika taas pimennossa... :/
Ukollakin menee tänään myöhään, eli pitäis jaksaa tota meidän pientä " ilkiötä" :) koko päivä. No, toisaalta hyvä, että uhma on nyt, eikä sitten kun vauva on syntynyt.
kirsikka & tyttö 8/03 ja rv 8+6?