Ruotsi luopuu kodinhoidontuesta
Mitä Ruotsi edellä, sen Suomi perässä.. Viiveellä tosin.
Mammat tahdotaan töihin!
Toivottavasti myös löytävät päiväkotipaikat.
Meillä esim nytkin alueen päiväkoteihin pääsee alle 20prosenttia lapsista.
Kommentit (10)
Mietin itse jo sitä, että miten päiväkodit saadaan vastaamaan hoidontarpeeseen, kun kauppojen työntekijöiden työajat muuttuvat?
Vuorohoidon tarve kasvaa, tai näin luulen...
Uskomatonta! Onko ruotsissa tosiaan maksettu tähän saakka tukea kodin hoitamisesta?
Ei mulle ole kodinhoidosta maksettu. Ei kukaan oo kertonut. Mistä voi hakea? Saako takautuvasti?
Vierailija kirjoitti:
Se on kotihoidontuki.... Huoh...
Hooh?
Oi miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mietin itse jo sitä, että miten päiväkodit saadaan vastaamaan hoidontarpeeseen, kun kauppojen työntekijöiden työajat muuttuvat?
Siihen vastataan varmaan lisäämällä vuoropäiväkoteja. Duh.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kaupoista lisää muutaman tunnin ilta-aukioloon, se ei juurikaan vaikuta vuorohoidon tarpeeseen. Aiemmin kun kaupat olivat yhdeksään saakka auki, joutui lapsen joka tapauksessa jättämään yöksi vuorohoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen vastataan varmaan lisäämällä vuoropäiväkoteja. Duh.
Vuorohoitoon on meidän kunnassa hirveät jonot. Yksi päiväkoti vastaa koko kunnan vuorohoitoa tarvitsevista lapsista.
Päivähoidon pitäisi maksaa kustannusten mukaan. Älytöntä pumpata siihenbrahaa näinä aikoina.
Kodin hoitoon ei saa Suomessakaan tukea.